  • 1. Data: 2009-08-24 07:45:49
    Temat: Bambus
    Od: domel <d...@g...com>

    Witam
    Będąc na wakacjach na Węgrzech przywiozłem sobie sadzonkę bambusa.
    Rośnie to u nich w gruncie w ogrodach. Póki co u mnie się to przyjęło,
    ale zastanawiam się czy przetrwa zimę. Macie jakiś doświadczenie z
    babusem w naszych warunkach?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-24 15:40:53
    Temat: Re: Bambus
    Od: "NEWS" <e...@o...pl>

    Ja osobiście 2 lata temu przywiozłem bambus z holandii baz problemów przyjął
    się i 2 x przeziomowł woj. dolnośląskie pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-08-24 17:56:25
    Od: esony <e...@g...com>

    On 24 Sie, 09:45, domel <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > Rośnie to u nich w gruncie w ogrodach. Póki co u mnie się to przyjęło,
    > ale zastanawiam się czy przetrwa zimę. Macie jakiś doświadczenie z

    witam,
    u mnie już drugi rok przezimowała pseudosasa japonica ( okolice Wa-
    wy ), ale ostatnia zima nie była dla niej łaskawa i praktycznie
    zaczynała od "zera" czyli od korzenia. Chcąć przezimować go w gruncie
    musisz wiedzieć co to za gatunek, jeżeli mieszkasz w okolicach Dolnego
    Śląska lub tam gdzie zimy sa łagodne to masz szanse ciszyć się w
    przyszłym roku bambusem.. chyba najlepsza metoda na przetrwanie zimy,
    oslonić przed słońcem i wiatrem zimowym, a bryłe korzeniową osypać
    torfem. U mnie prawie przez całą zime był zielony i był podlewany tak
    jak iglaki ( w czasie odwilzy ), ale mrozy -20 stopniowe przez pare
    kolejnych nocy nie dały szansy na prztrwanie łodygom ... ale korzenie
    były w dobrej kondycji ...
    pozdrawiam EB

  • 4. Data: 2009-08-24 19:27:52
    Od: "calvi" <c...@b...pl>

    Napisz może, jakiej wielkości i barwy ma liście,
    ile gałązek wychodzi z węzła, czy na pędzie ponad węzłem
    znajduje się rowek sięgający prawie do następnego węzła
    (cecha rodzaju Phyllostachys),
    czy w dolnej części odległości pomiędzy węzłami są mniejsze odstępy, etc.
    Jeżeli nie Pseudosasa japonica, to bardzo często na południu i zachodzie
    Europy można spotkać w ogrodach Phyllostachys aurea
    - liście ok. 10cm długości, koloru jasno/żółtozielonego,
    często w pobliżu podstawy skrócone międzywęźla.
    Jeżeli tak, to kiepsko - przy mrozach kilkanaście C wymarza do gruntu.
    Pogoogluj - na polskich stronach można znaleźć rzetelne źródło informacji
    o bambusach.

  • 5. Data: 2009-08-25 19:34:38
    Od: "R" <n...@w...pl>

    jak z Holandii, to może nie był bambus ;-))