  • 11. Data: 2012-03-18 09:19:21
    Temat: Re: Beton komórkowy pióro-wpust vs zwykły
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > 20cm styropianu? Może nie śledzę obecnych trendów ale czy to nie przesada?

    >ja mam 15cm wełny w konstrukcji kanadyjczyka, a na to 20cm styro :-)
    Widocznie lubisz Sobie w stopę strzelać:)
    >A paliwa wciąż w góre....
    Dochody rowniez.
    Wczoraj przy okazji porządkowania dokumentów przejrzalem swoje PITy 'roczne"
    od 93 roku.
    Nie jest źle;) Wzrost zarobków wiekszy od cen "nośników'

    2010 był tylko troche slabszy rok .
    Zwiększanie grubości ocieplenia do nawet poł metra nic nie da.
    Nie wiem co OZC na ten temat powie ale sąsiad w zeszłym roku ocieplil swój
    dom(parterówka 120mkw, suporeks 24cm) 12cm Styro.
    W porównaniu do dwóch poprzednich sezonów nie zaobserwował jakiś znaczących
    oszczędności.
    >Ale oczywiście można sobie strzelić 5cm styro, każdemu wg gustu...
    Trzeba rozsądnie do tego podejść.
    Powyżej 20 cm styro na scianch to bezsens moim zdaniem.

  • 12. Data: 2012-03-18 09:28:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Akurat tu bzdury piszesz.

    lekko koloryzuje ale wiele to od prawdy nie odbiega.

    zamrażalnik dość szybko się ogrzewa, swoja droga to zawsze sie zastanawiam
    czemu lodówki mają taką słabą izolację termiczną.

  • 13. Data: 2012-03-18 10:12:34
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >, swoja droga to zawsze sie zastanawiam czemu lodówki mają taką słabą
    >izolację termiczną.
    Bo po kiego grubsza.
    I tak producenci w specyfikacjach piszą ze 24godz bez prądu nic złego się z
    produktami w lodówce nie stanie.
    I w sumie tak może być.
    Wczoraj się bardzo zdziwiłem.
    Chciałem choinkę przesadzić. Od prawie 3 tygodni u nas temp na zewnątrz nie
    spadła niżej zera a ziemia rozmarzła tylko na ok 10cm.
    Szpadel wbiłem a tam lód. a to torf a nie styropian;)

  • 14. Data: 2012-03-18 10:42:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
> [...]
    > dom(parterówka 120mkw, suporeks 24cm) 12cm Styro.
    > W porównaniu do dwóch poprzednich sezonów nie zaobserwował jakiś

    jak ma duże straty innymi drogami to i oszczednosci będa marne. Powtórze
    się: termoizolacja musi być kompletna a powinno sie o niej myśleć na etapie
    projektu, zmniejszenie strat na jednym elemencie np ciepłych oknach nie ma
    wiekszego znaczenia.

    b.

  • 15. Data: 2012-03-18 12:49:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Bo po kiego grubsza.
    > I tak producenci w specyfikacjach piszą ze 24godz bez prądu nic złego
    > się z produktami w lodówce nie stanie.

    hm... mam inne doświadczenia :)

  • 16. Data: 2012-03-18 14:03:52
    Od: lancellot <l...@w...pl>

    > hm... mam inne doświadczenia :)

    Fajnie by było aby któryś z kolegów z branży budowlanej przytoczył jakiś
    artykuł lub opracowanie(tfu, tfu, pracę magisterską)na temat zależności
    grubości styro od przenikalności czy tam start ciepła.
    Też mam wrażenie, że 5cm styro to 80% oszczędności na ogrzewaniu a
    kolejne 10cm już tylko 20%.

    Pozdro

  • 17. Data: 2012-03-18 17:21:19
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Gregorius" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    >
    > Przymierzam się obecnie do budowy i chciałbym zasięgnąć języka w temacie
    > technologii budowania ścian. Wybrałem już, że powstaną z betonu
    > komórkowego 500 tylko zastanawiał się nad wyborem konkretnej technologii:
    > - zwykłe bloczki + zwykła zaprawa
    > - bloczek pióro+wpust + zaprawa ciepłochronna
    >
    > Pytanie brzmi czy przy ociepleniu styropianem 15cm (może nawet 20cm) jest
    > sens płacić drożej za pióro-wpust skoro i tak za przenikalność cieplną
    > ściany będzie odpowiedzialny głównie styropian? Może sensowniej za
    > zaoszczędzoną kasę kupić lepsze okna?

    Ja w roku 2000 budowałem z bloczków dokładnych
    (klejenie) też kl. 500 (24 cm). Pióra i wpustu wtedy nie było.
    Styropianu dałem 2 cm mniej niż w projekcie
    I teraz też zrobiłbym tak samo.
    T.

  • 18. Data: 2012-03-18 17:31:42
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-16 12:17, Gregorius pisze:

> [...]
    > cieplną ściany będzie odpowiedzialny głównie styropian? Może sensowniej
    > za zaoszczędzoną kasę kupić lepsze okna?

    Ja miałem P+W bo akurat skład na którym kupowałem takie miał i
    wynegocjowałem cenę niższą niż na innych składach były bloczki "gładkie".
    Dom był murowany na zaprawę cienkowarstwową i zaprawa była też dawana na
    czoła bloczków.
    Szczerze mówiąc nie bardzo widziałem sens tego P+W bo i tak czasem
    bloczek trzeba dociąć więc z jednej strony robi się gładki, ponadto w
    budowie można wykorzystać bloczki, które pękły więc też nie ma P+W.

    Ogólnie to spokojnie można brać bloczki gładkie - będzie mniej
    kombinowania a efekt ten sam.

    --
    M.

  • 19. Data: 2012-03-18 19:41:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SkiMir wrote:

> [...]
    > budowie można wykorzystać bloczki, które pękły więc też nie ma P+W.
    >
    > Ogólnie to spokojnie można brać bloczki gładkie - będzie mniej

    hm... wiecej roboty bo trzeba dawac spoinę pionową :)

    w sumie dla 1600 bloczków to moż ebyć dodatkowe dwa dni pracy :) czyli
    nawet 1000 zeta w robociźnie + materiał na spoinę. Dodatkow P+W
    automatycznie ustawia bloczki w linii,

    Wychodzi jakies 70 do złotówki na bloczku.

  • 20. Data: 2012-03-19 06:55:27
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-18 20:41, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > w sumie dla 1600 bloczków to moż ebyć dodatkowe dwa dni pracy :) czyli
    > nawet 1000 zeta w robociźnie + materiał na spoinę. Dodatkow P+W

    No ja tego tak nie liczyłem bo buduję dom z pomocą sąsiada, który jest
    budowlańcem od wielu lat. Umawiamy się na robotę i kasę - tak więc dwa
    dni dłużej u mnie nic nie znaczy bo i tak robi się wtedy kiedy jest czas.

    --
    M.