  • 51. Data: 2012-04-03 13:00:15
    Temat: Re: Beton komórkowy pióro-wpust vs zwykły
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.04.2012 12:47, Ergie pisze:

    > Ja nie neguję konieczności płacenia podatków na drogi, armię, służbę
    > zdrowia, edukację itd. Rozumiem solidarność społeczną i pomoc
    > najuboższym ale obecni emeryci tacy nie są i nie rozumiem argumentacji
    > "bo im się należy" skoro dostają więcej niż wypracowali.

    Słuchaj, prośba: czy mógłbyś nie dokarmiać tego trolla? Albo udać się na
    grupę adekwatną tematycznie?

    Przecież chyba widzisz, że On Wie Lepiej i w życiu go nie przekonasz, że
    czarne jest czarne, a białe jest białe ;)

  • 52. Data: 2012-04-03 14:31:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Przecież chyba widzisz, że On Wie Lepiej i w życiu go nie przekonasz, że
    > czarne jest czarne, a białe jest białe ;)

    Ok, nie ma sprawy. Jeśli to komuś przeszkadza.

    Przenosić się nie mam ochoty więc już się wyłączam i kasuję wątek ze
    śledzonych.

    Dziękuję za dyskusję i przepraszam niezainteresowanych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2012-04-04 01:27:23
    Od: Misiu69 <s...@g...com>

    W dniu 2012-04-03 13:00, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Przecież chyba widzisz, że On Wie Lepiej i w życiu go nie przekonasz, że
    > czarne jest czarne, a białe jest białe ;)

    Miałeś nie pisać o głupotach...
    Miałeś w mojej sprawie nie pisać...
    Brak konsekwencji Trollu z Lawy...

    Nie pozdrawiam
    Misiu69

  • 54. Data: 2012-04-04 02:31:22
    Od: Misiu69 <s...@g...com>

    W dniu 2012-04-03 12:47, Ergie pisze:

    > To wynika wprost z PKB. Weź jakiś rocznik statystyczny i zobacz ile oni
    > wypracowali pieniędzy, potem sprawdź ile wypracowywali Niemcy.

    Wszystko musiałbyś odnieść do danych lat, liczby pracujących, chorych,
    emerytów, rencistów... itd, itd....
    Nie możesz porównywać dwóch zupełnie różnych okresów...
    Nie wspomnę o inflacji i denominacji,
    która w jeden dzień z bogatych potrafiła zrobić biedaków...
    A Niemcy mieli dobry start, bo Zachód po wojnie władował masę kasy W
    RFN, brak komunizmu i brak ZSRR wysysającego życie z bratnich krajów...

    Wreszcie w czymś przyznałeś mi rację...

    > Nawet jakby był 99% wynagrodzenia to i tak byłoby to mniej niż 30%
    > niemieckiego wynagrodzenia. Przyjmij w końcu do wiadomości, że oni
    > pracowali mało wydajnie.

    Nie możesz wypowiadać się o wydajności czy jakości ich pracy...
    Widziałeś? Nie... to nie wypowiadaj się...

    > To jaka jest średnia według tych źródeł naukowych i jaka metodologia
    > liczenia?

    Jakieś pięć lat temu 63 lata dla mężczyzn...

    > ROTFL To jest średnia krajowa osób _pracujących_ a nie wszystkich
    > dorosłych Polaków. Skąd Ty bierzesz takie pomysły?

    Tu sobie pożartowałem z ciebie... Bo i tak nie masz średniej krajowej...
    A żona na pewno pracuje na wspomniany kredyt...

    > Oczywiście. Mógłbym oszczędzać i kupić dom później bez kredytu, ale wolę
    > mieszkać w nim już teraz a płacić później.

    No i emeryci wykupując mieszkania za grosze zrobili dokładnie jak ty...
    Kupili coś co wybudowali i płacili na utrzymanie, którego nie było...

    > Nie przeczę, bardzo możliwe, a gdzieś dalej mieszka 20 małżeństw
    > emerytów, dlatego próbka statystyczna jest większa niż trzy kamienice.

    Niestety nie... Rozejrzyj się trochę wokół...
    Przejdź się do Netto czy Lidla...
    Zobaczysz masę emerytów, którzy wydają ostatnie grosze na chleb...
    Wystarczy się trochę przypatrzeć, aby zrozumieć...

    > Znowu piszesz bzdury, albo płacą czynsz albo fundusz remontowy. Albo
    > mają wykupione te mieszkania i płacą na fundusz remontowy, albo je
    > wynajmują i wtedy płaca czynsz.

    Nie rozumiesz podstawowych pojęć...
    Czynsz to opłata związana z zarządzaniem nieruchomością,
    remontami bieżącymi, zaliczkami na wodę i ogrzewanie, domofon, często
    też kablówkę... itd
    Fundusz remontowy związany jest z poważnymi remontami...
    jak remont elewacji, docieplenie budynku, wymiana dachu... itd.

    > Wiesz co to jest rozkład normalny? Ja jestem pewien, że gdzieś jest
    > kilku takich emerytów, a nawet jest kilku takich którym jest jeszcze
    > gorzej. Jakoś dziwnym zbiegiem okoliczności ty ich wszystkich spotykasz,
    > a nie ja. Ok to też jest możliwe. Ale po pierwsze nie jest ich
    > większość, po drugie twierdzenie na podstawie kilku najgorszych
    > przypadków o kondycji wszystkich emerytów jest manipulacją.

    Jak popatrzysz na rozkład normalny to zrozumiesz,
    że dla ciebie emeryci to ci z samego końca krzywej...
    Ci, którzy mają dużo i jest ich niewielu...
    A większość emerytów znajduje się znacznie poniżej w wybrzuszeniu
    czyli większości....
    Poniżej są ci co zbierają złom...
    Takich emerytów też można spotkać...

    Ty też chodzisz do pracy i nawet swojego domu nie masz...
    Bo twój będzie dopiero jak spłacisz kredyt,
    czyli za co najmniej 30 lat...
    Czy to znaczy, że nie pracujesz, a tylko chodzisz do pracy?

    > Dostają za to wielokrotnie więcej niż powinni dzięki temu że ja teraz
    > wypracowuję znacznie większy PKB niż oni.

    A Polska ma większy dług niż za ich czasów
    i rośnie w niesamowitym tempie...
    Oni mają wiele wymówek... ty żadnej!
    Więc bierz się do roboty bo nie będzie emerytury...

    > ROTFL dostali możliwość mieszkania w domach których nie budowali. Przez
    > lata płacili groszowe czynsze, później mogli te mieszkania wykupić za
    > 10-30% procent ich wartości. O co ty masz pretensje?

    Wybudowali wiele domów, a resztę wyremontowali...
    Dostosowywali do nowoczesnych warunków robiąc np. łazienki...
    I musieli za to zapłacić...
    Rozumiesz ironię?

    > ??? ja nie potrzebuję się dowartościowywać żadnymi porównaniami, ale jak
    > to jest że raz piszesz że ci emeryci są biedni i nie dojadają a innym
    > razem, że maja mieszkania?

    Bo widzisz nie wziąłeś pod uwagę oszczędności całego często życia...

    > Ne rozumiem dlaczego państwo miałoby komukolwiek cokolwiek remontować.
    > IMO sprawiedliwie to by było gdyby te mieszkania były sprzedane na
    > licytacji. Dlaczego pewna część społeczeństwa została de facto
    > obdarowana mieszkaniami w których mieszkali?

    Nie została obdarowana... to już wcześniej wyjaśniłem...
    A co oni nie płacili na remonty? Płacili...
    A remontować państwo nie chciało...
    A licytacja to ma zastosowanie w zupełnie innych przypadkach...
    Nie wspominając o zasadzie pierwokupu...

    > Jeśli tak myślisz to szczerze mi Cię żal.

    A mnie ciebie żal, bo nie widzisz co się wokół ciebie dzieje...
    Nie widzisz emerytów...
    Nie widzisz społeczeństwa konsumpcyjnego...
    Nie widzisz zadłużenia kraju i swojego...
    Jesteś młodym człowiekiem i dla takiego jest stworzony kapitalizm...
    Tylko nie zawsze będziesz młodym...
    Wtedy zaczniesz rozumieć...

    Będziesz tak jak oni... Statystycznie bogaty...
    A życiowo biedny...

    > Ok reflektuję się teraz zamiast płacić na innych będę samemu odkładał na
    > własną emeryturę. Mogę? Nie! Więc takie gadanie nie ma sensu.
    > A ja wiem, ze moja sytuacja nie będzie podobna tylko gorsza.

    Możesz... Masz średnia krajową, twoja żona też
    to możecie sobie uzbierać na koncie na wysoką emeryturę...
    Wszystko przed wami...

> [...]
    > najuboższym ale obecni emeryci tacy nie są i nie rozumiem argumentacji
    > "bo im się należy" skoro dostają więcej niż wypracowali.

    Płacisz na drogi, a masz dziury...
    Płacisz na armię... a wojskowi mają świetne emerytury
    o jakich ty możesz pomarzyć...
    Płacisz na służbę zdrowia a do specjalisty z dzieckiem to idziesz
    prywatnie, chyba że masz czas i zdrowie czekać pół roku, albo więcej...
    Płacisz na edukację a już do przedszkola prywatnego trzeba dać dziecko
    bo masz przecież średnią krajową i do zwykłego nie masz szans się dostać...
    Jak widzisz płacisz i nic nie masz...
    Podobnie jest z emeryturą...
    Emeryci pracowali, zarabiali i nie stać ich na leki czy jedzenie...
    Bo to mogą/muszą ograniczyć!

    Podsumowując:
    Żyjemy w chorym kraju...
    System emerytur, służby zdrowia, podatków itd jest chory...
    Tracisz na tym ty i twoi bliscy...
    Ale poszkodowani są wszyscy...
    Niestety większość emerytów jest ciężko poszkodowanych...

    Wszyscy młodzi i mądrzy już dawno wyjechali...
    Kiedyś był taki dowcip o otwarciu granicy (wtedy zamkniętej)
    Otworzyć granice i ostatni gasi światło...
    Niestety obowiązuje do dziś, tylko inaczej...
    Tylko nas tam nie chcą!
    Smutne to niestety...

    Pozdrawiam
    Misiu69