  • 61. Data: 2013-11-27 23:25:05
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:6991ae1a-f1e2-4087-9356-83e8b3cdda90@googlegrou
    ps.com...

    > Po prostu Twoja mentalność nie ogarnia, że są inne koszta niż
    > pieniądze,
    > że ktoś po stronie zysków i strat zalicza też jakość powietrza,
    > zdrowie
    > i komfort, zarówno swojej rodziny jak i otoczenia.

    Zmień lekarza, bo ten, do którego chodzisz to Cię oszukuje.

  • 62. Data: 2013-11-27 23:36:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > lepiej sobei policz ile by cie kosztował normalny dobrej klasy kocioł
    > kondesacyjny o mocy 35kW.
    >
    > i ile być mógł palić różnica ceny miedzy tym kotłem a twoim 35kW
    > kotłem węglowym...

    Nie muszę liczyć, wystarczy, że widzę jak nie napalę w węglowym i
    automatycznie kocioł gazowy mi się uruchomi :)

  • 63. Data: 2013-11-28 08:52:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, November 27, 2013 11:25:05 PM UTC+1, uzytkownik wrote:

    > Zmień lekarza, bo ten, do którego chodzisz to Cię oszukuje.

    Skończyły się argumenty? Cóż, liczyłem na bogatszą dyskusję :]

    L.

  • 64. Data: 2013-11-28 09:05:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2013 21:12, Marek Dyjor pisze:
    [ciach ogromny cytat]

    > lepiej sobei policz ile by cie kosztował normalny dobrej klasy kocioł
    > kondesacyjny o mocy 35kW.
    >
    > i ile być mógł palić różnica ceny miedzy tym kotłem a twoim 35kW kotłem
    > węglowym...

    Dyjor, czy ty musisz cytować wszystko jak ostatni lamer?

  • 65. Data: 2013-11-28 09:11:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-27 15:37, masti wrote:

    > plus plan Marschalla

    PM to nie tylko pieniądz a głownie *modernizacja gospodarek* (nie tylko
    niemiec zresztą).
    Dotacje nie tworzą bogactwa.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 66. Data: 2013-11-28 09:51:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Nov 2013 09:11:17 +0100 osobnik zwany quent napisał:

    > PM to nie tylko pieniądz a głownie *modernizacja gospodarek* (nie tylko
    > niemiec zresztą).
    > Dotacje nie tworzą bogactwa.

    Dotacje z zewnątrz jak najbardziej pomagają je tworzyć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2013-11-28 09:56:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 27.11.2013 o 19:49 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Pi...sz głupoty.
    A ty sądzisz że wiecznie będziesz palił węglem?
    W krakowie po 5 latach będą zlikwidowane wszystkie piece węglowe.
    U ciebie radni mogą niezadługo coś podobnego przegłosować.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 68. Data: 2013-11-28 10:10:40
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >W krakowie po 5 latach będą zlikwidowane wszystkie piece węglowe.

    Szybciej w Krakowie będą zlikwidowane osoby które zagłosowały za taką ustawą
    a zagłosują za ich odwołaniem ludzie "nogami" albo nawet szybciej jak
    "włodarze" poczują że nie mają szans na reelekcję to szybko zmienią przepisy

    Nie ma szansy na to aby zakazać palenia węglem , a jeśli nawet by takie coś
    weszło to byłby to martwy przepis ...

    Śmieciami też nie wolno palić a kto się tym przejmuje i kto to kontroluje
    ???

    Smród w większości powoduje palenia śmieciami i zły sposób palenia opału ...

  • 69. Data: 2013-11-28 10:13:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 22:24:48 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Wi�c powiedzmy u mnie komin + kocio� to 7500z�.
    > gdzie oferuja za takďż˝ cenďż˝ pompďż˝ gruntowďż˝ z odwirtami pionowymi lub
    chociaďż˝
    > z poziomym �r�d�em , oczywi�cie kompleksowo wykonane , bo ja nie chce
    palcem
    > tkn�� ..

    Pacz pan - do konca zycia zrobiles z siebie palacza - codzienna opieka nad
    kotlem (tak wiem, napiszesz ze zasypujesz raz na tydzien), coroczny rytual
    zwozenia i ukladania wegla, cotygodniowe przyjemne czyszczenie (maseczka
    z sadzy gratis), a przy jednorazowej budowie systemu grzewczego przy ktorym
    przez kolejne 30 lat nie ruszylbys palcem nie chcesz nic zrobic :D Jakims
    wyjatkiem jestes. Lub po prostu odrzucasz fakt, ze zrobiles glupote zycia
    skazujac sie na taki syf i niewygode.

    > Zapraszam w okolice Torunia a zobaczysz jak ludzie budujďż˝ ...
    > Tutaj ludzie zarabiaj� ma�o , wi�c wypasionych dom�w nie zobaczysz ...

    Im gorzej wykonany dom tym pompa daje wieksze oszczednosci. Policzmy.
    Dom bardzo dobrze ocieplony - zuzycie 6 tys kWh + CWU 4 tys kWh = 10 tys kWh.
    Koszt grzania weglem (800 / tona, 26MJ / kg, sprawnosc pieca 70%) = ok. 1600
    pln. Koszt grzania pompa ciepla (srednio 0,4/kWh, COP 3,5) = ok. 1150 pln.
    Roznica: 450 pln.

    Teraz slabo ocieplony dom - zuzycie CO 20 tys kWh, CWU 4 tys kWh. Suma: 24
    tys kWh. Koszt ogrzewania weglem: 3760 pln, koszt ogrzewania pompa ciepla:
    2742 pln. Roznica: 1018 pln.

    Jak widzisz roznica w ogrzewaniu pompa ciepla przy slabo ocieplonym domu
    jest 2 x wieksza na korzysc pompy ciepla. Zostales juz wyprowadzony z bledu,
    ze PC nadaje sie tylko do "pasywnych" domow?

    Pisales, ze kociol u Ciebie kosztowal 7k pln. Za 25k pln mialbys gotowa
    PC z DZ (fakt, musialbys palcem ruszyc przez pare dni po max pare godzin
    ale jak pisalem - skoro zatrudniles sie swiadomie lub nie na pol etatu
    do konca zycia jako palacz to nie powinno to stanowic problemu), czyli roznica
    18k pln. Moze by sie to zwrocilo po 20-25 latach, moze nie - trudno oszacowac.
    Fakt jest jednak taki ze za podrozenie ~5% inwestycji mialbys swiety spokoj
    z ogrzewaniem - pompe zajmujaca 0,5m2 umiescilbys w koncie garazu i ogladalbys
    ja czesciej w internecie na zdjeciach niz na zywo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2013-11-28 10:16:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 23:36:53 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Nie muszę liczyć, wystarczy, że widzę jak nie napalę w węglowym i
    > automatycznie kocioł gazowy mi się uruchomi :)

    Wez teraz policz ile kosztowala instalacja tego wszystkiego do kupy.
    Kociol weglowy, gazowy.. Moze jeszcze masz solary?
    To taki standardzik - nikt oczywiscie tego nie wlicza w ceny kotla
    weglowego ale co drugi "weglarz", a prawie kazdy gazownik solary chce,
    bo temu pierwszemu nie chce sie podgrzewac chaty w lato, a drugi ogranicza
    koszty :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.