  • 31. Data: 2010-12-22 09:23:19
    Temat: Re: Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Fri, 17 Dec 2010 21:34:00 -0800 (PST), na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,
    robertr napisał(a):

    > Jak byłem pierwszy raz w Hameryce to moje pierwsze wrażenie - dzieci
    > do roku bez czapek. Ogólnie silny dość chłodny wiatr - okolice San
    > Francisco. Moja córka miała koło roku i bardzo dobrze wiedziałem od
    > wszystkich teściowych jak ważna jest gruba czapka - zapalenie ucha.
    > Pozdr

    Akurat w San Farncisko nie ma zim i w ciagu roku jest tam cieplo, wogole
    Kalifornia poza stanem Floryda to jeden z cieplejszych rejonów USA

  • 32. Data: 2010-12-22 09:33:42
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Mon, 20 Dec 2010 18:46:49 +0100, na pl.rec.dom, Przesmiewca napisał(a):

    > Moze. Moze za to unikne innych chorob wynikajacy z przegrzania.
    > A na cos czlowiek na starosc chorowac i tak bedzie.

    Moja babcia jeszcze 20 lat temu tez tak mowila, bedac okazem zdrowia,
    opowiadala jak to w mlodosci pod pompa (studnia) zima pranie robila, a
    zimno ja hartuje, szczegolnie jak sie slabo ubiera... dzis ma gosciec,
    powykrecane rece z reumatyzmu i jezdzi na wozku bo wysiadly jej stawy...
    jej kuzynka w nieco starszym wieku mieszka w Brisbane w Australii od
    50-tych lat, tam nie ma zim, za to przez caly rok jest cieplo, wrecz
    goraco, upalnie. Ona nie ma problemów ze zdrowiem, dzis ma lat 80 i jezdzi
    na rowerze, uprawia sporty jest w pelni sprawna, bylem tam rok temu, w
    pazdzierniku, temp. w ciagu dnia to 28-30 stopni

  • 33. Data: 2010-12-22 10:29:07
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 22 Gru, 10:23, Ormianin <o...@c...epf.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Akurat w San Farncisko nie ma zim i w ciagu roku jest tam cieplo, wogole
    > Kalifornia poza stanem Floryda to jeden z cieplejszych rejon w USA

    Pójdź sobie nad ocean - temperatura wody + 10 - +12 - (mało ucieczek
    z Alcatraz) - bardzo mocny wiatr. Mało która matka w Polsce wystawi 6
    miesięczne dziecko bez czapki w takich warunkach. Latem w SF nie bywa
    więcej niż 21.

  • 34. Data: 2010-12-22 11:59:51
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Wed, 22 Dec 2010 02:29:07 -0800 (PST), na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,
    robertr napisał(a):

> [...]
    > z Alcatraz) - bardzo mocny wiatr. Mało która matka w Polsce wystawi 6
    > miesięczne dziecko bez czapki w takich warunkach. Latem w SF nie bywa

    W S.F. bylem kilka razy w ciagu kilku lat, z Kaliforni znam jedynie dobrze
    San Diego gdzie pomieszkiwalem dobry rok, generalnie byc moze Kalifornia
    polnocna jest chlodniejsza, ale snieg pada tylko w gorach. Co do ubierania
    sie tam ludzi to na ulicach spotakc mozna takich co w zimie przy temp. 15
    stopni (San Diego) chodza w futrze i czapce, sa tacy co w czapkach chodza
    przez caly rok, sa tacy co chodza prawie nago i biora kapiel w oceanie
    rowniez w styczniu... Ale tak naprawde nikt sie tym zupelnie nie przejmuje,
    bo cala Ameryka ma to do siebie ze zyjesz i chodzisz jak chcesz. To czy
    jakas matka ubierze dziecku czapke czy nie to nie ma znaczenia w tym kraju.
    Mimo chlodnego stycznia i tak w S.F. jest duzo cieplej niz w Polsce i inne
    sa w Polsce zwyczaje. Co do ogrzewania w Kaliforni to kazdy domek ma
    kominek, albo jego elektryczna atrape, prad nie jest drogi i zima podczas
    chlodniejszych deszczowych dni kazdego stac na podlogowke, lub zwykly
    termowentylator. Wiecej pradu pojdzie latem na klimatyzacje, a na to to juz
    nie zawsze kazdego tam stac.

  • 35. Data: 2010-12-22 13:36:52
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Opisałem jedynie swoje bardzo SUBIEKTYWNE wrażenie - miałem małe
    dziecko i fakt niezakładania czapek małym dzieciom w określonych
    warunkach, wchodził mi w oczy. Np inna sprawa - stołowałem się jak
    inni i po tygodniu wysiadło mi gardło - od lodu we wszelkich napojach.
    Pamiętam, że później zamawiając cokolwiek prosiłem wyraźnie bez lodu i
    prawie zawsze był lód. Chodzenie z gołą głową, czy picie wszystkiego
    schłodzonego do zera to tylko kwestia przyzwyczajenia.
    Pozdr

  • 36. Data: 2010-12-22 17:08:25
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-12-22 14:36, robertr pisze:
> [...]
    > prawie zawsze był lód. Chodzenie z gołą głową, czy picie wszystkiego
    > schłodzonego do zera to tylko kwestia przyzwyczajenia.

    Hehehe, ja zamawiając colę bez lodu w lutym w Seattle dowiedziałem się,
    że to nie cywilizowane. :)

  • 37. Data: 2010-12-22 18:07:27
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Ormianin <o...@c...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    >na rowerze, uprawia sporty jest w pelni sprawna, bylem tam rok temu, w
    >pazdzierniku, temp. w ciagu dnia to 28-30 stopni

    to sa przyklady nie dowod

    bo gdyby wziac za wzor to co napisales to by oznaczalo, ze wszyscy ktorzy zyja w
    zimnym
    beda chorzy a ci z cieplego nie beda mieli problemow, co jest oczywista
    nadintepretacja
    i pochopnie wyciagnietym wnioskiem

    u mnie w rodzinie maja po 60-70 i nie narzekaja na reumatyzm
    jak masz silne geny to nawt palenie i picie cie nie zabije (vide Churchill)
    a jak jestes slaby genetycznie to zalapiesz raka chocbys nie wiem
    jak sie ubieral :)

  • 38. Data: 2010-12-23 06:59:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > to sa przyklady nie dowod

    Przykłady takie jak Twój.
    Spędziłem kiedyś w Bournemounth wrzesień.
    Miasto typowo wczasowe, coś a'la nasze Międzyzdroje a mięsiąc akurat taki,
    że wypoczywają emeryci z całej UK.
    Tylu starych, powykręcanych chorobowo ludzi to jeszcze w życiu nie
    widziałem...

  • 39. Data: 2010-12-23 10:02:23
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Wed, 22 Dec 2010 18:08:25 +0100, na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom, Paweł
    Hadam napisał(a):

    > Hehehe, ja zamawiając colę bez lodu w lutym w Seattle dowiedziałem się,
    > że to nie cywilizowane. :)

    Macie problem, ja zazwyczaj unikalem wszelkiej masci MCDonalds czy inny
    burger, bo mi to zarcie nie lezy, kupuje jedzenie tylko w Wal-Mart Stores
    bo najtaniej i zawsze znajde tam cos dobrego dla kazdego. Ale jak chcecie
    zywic sie zdrowo to tylko nalezy kupowac organic foot po kilka dolców
    wiecej za produkt :) W kazdym wiekszym miescie na wschodnim wyberzezu jest
    siec USDA Organic, gdzie kupicie naturalne soki bez lodu, a nie ta
    chemiczna i modna cola ligth...
    Obecnie przebywam co jakis czas w Anchorage na Alasce (mam tam prace) i tam
    sa zupelnie inne zwyczaje. Anchorage nie jest wcale zimnym miejscem jak
    mogloby sie wydawac, klimat tam jest taki jak pd Norwegii, albo Szkocji, to
    bardzo deszczowe miejsce, lato czy zima, pada... Ludzie zazwyczaj chodza
    cieplo ubrani, zima nie jest duzo sniegu, ale sa okropne porywiste wiatry
    od oceanu, tam dzieci ubieraja w kombinezony narciarskie i w czapy i
    szaliki na styl inuicki, slabiej ubieraja sie tylko miejscowi Indianie,
    Inuici i Eskimisi, oraz Chinczycy (Azjaci), ale to ze wzgledu na ich tusze
    (sa to dosc kurpuletni ludzie) oni sa wychowani w zimnym klimacie i
    dostosowani do jego warunków.
    Amerykanie (a bylem tylko w Kaliforni, Oregon - miasto Portland i
    Anchorage w Alasce) lubie sie przegrzewac w domach, maja zazwyczaj w
    salonie dobre 25 stopni ciepla i wiecej, wszedzie modne sa kominki
    (otwarte) oraz ogrzewanie podlogowe. Nie spotkalem sie nigdy z sytuacja aby
    ktos mial nizsza temperature w domu niz 25 stopni, oprocz sypialni gdzie
    jest zdecydowanie chlodniej, te ich tekturowe domy sa dosyc cieple w
    odroznieniu od naszych ceglano-betonowych.

  • 40. Data: 2010-12-23 10:05:09
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Thu, 23 Dec 2010 07:59:42 +0100, na pl.rec.dom, quent napisał(a):

> [...]
    > że wypoczywają emeryci z całej UK.
    > Tylu starych, powykręcanych chorobowo ludzi to jeszcze w życiu nie

    W Anchorage w Alasce, kazdy rybak po 60-tce (a moze po 50-tce) wyglada jak
    schorowany powykrecany dziadek ze zniszczona cera... lepiej wygladaja tylko
    osoby otyle, widocznie otylosc w zimnym klimacie sluzy... Kazdy bialy unika
    nadmiernego chlodu, tylko Indianie, Inuici i Azjaci czuja sie dobrze w tym
    klimacie...