  • 51. Data: 2016-09-14 12:27:00
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.09.2016 07:46, Lisciasty wrote:

    > Dzisiaj będzie luźniej to wrzucę fotki, bo na razie ganiam za wiertnicą.

    Kupisz na próbę małe ilości kulek o różnej średnicy

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&bmatch
    =base-relevance-w2-uni-1-5-0812&search_scope=&string
    =granul*%20styropia*

    Zrobisz sobie z pkastiku inżektor lub nabędziesz pistolet i wdmuchniesz
    to do pełna ile wlezie.
    Dopiero Po wypełnieniu zalejesz pianą. Wezwiesz ekipę z agregatem żeby
    całe wieńce wypełnili dookoła.

  • 52. Data: 2016-09-14 12:50:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:16:23 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tez nie ocieplalem garazu. Miedzy garazem a kuchnia i jadalnia jest
    > kotlownia i spizarnia. Nieocieplona sciana w garazu gwarantuje, ze
    > temmp. w duze mrozy nie spadnie ponizej zera. Pisanie, ze jakoby
    > nieizolowana posadzka to samo zapewniala to jest wierutna bzdura. A
    > nieogrzewane i nieizolowane pomieszczenia stanowia bufor miedzy scianami
    > zewnetrzmyni, znaczy robia za ocieplenie.

    a ja ocieplałem wszyskie wewnętrzne przegrody jakie mialem, i garaz, i piwnice.
    Rachunki spadły (ile z tego przypadało na to ocieplenie to nie wiem) Podłoga garazu
    nieocieplona, w garazu nigdy nie było mniej niz 0.

    b.

  • 53. Data: 2016-09-14 13:56:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 12:50, Budyń pisze:

    > a ja ocieplałem wszyskie wewnętrzne przegrody jakie mialem, i garaz, i piwnice.
    Rachunki spadły (ile z tego przypadało na to ocieplenie to nie wiem) Podłoga garazu
    nieocieplona, w garazu nigdy nie było mniej niz 0.

    Bo Ty jestes z poludnia. U mnie zamarzaly butelki z woda destylowana, a
    segmentowe bramy garazowe w kwestii szczelnosci ocieplenia przed duzymi
    mrozami sa chu.. warte.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2016-09-14 14:00:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 12:16, KIKI pisze:

    > Trzeba ostrożnie z tym.
    > Może by tak kupić kamerkę inspekcyjną?
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =kamera%20inspekcyjna%20android&bmatch=base-relevanc
    e-aut-1-5-0913

    > od około 60zł w górę. Są takie z główką 5mm. Trzeba sprawdzić aukcje,
    > która ma małą końcówkę. Kamerki do Androida i PC. Najpierw to bym zrobił
    > inspekcję na ile placków w ogóle jak to jest przyklejone.
    >
    > Kamerka poniżej 100zł. Przyda się i do samochodu.

    Jak jest miejsce od srodka to prosciej te gore zerwac, obic placki i
    przykleic na nowo piana. Piana zeby nie rosla pod przyklejanym
    styropianem nie moze miec pecherzy, ktore puchna i podnosza do gory. By
    tego uniknac trzeba nalozyc piane na styropian w ramce, polozyc w
    miejsce klejone i przesunac w jedna, w druga i dopiero w ten sposob
    ustawic jak powinno byc. Gwarantuje, ze nic sie nie uniesie.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2016-09-14 14:00:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 13:55:59 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > Bo Ty jestes z poludnia. U mnie zamarzaly butelki z woda destylowana, a
    > segmentowe bramy garazowe w kwestii szczelnosci ocieplenia przed duzymi

    a podłoge masz izolowaną? A, no i kanał mam - on pewnie zwiększa powierzchnie
    grzewczą tą od strony gruntu.

    b.

  • 56. Data: 2016-09-14 14:27:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Sep 2016 02:56:55 -0700 (PDT), Budyń

    > jak masz wprowadzone daj dalsze dane:

    Rozpatrywałem dwa warianty z nieocieploną podłogą garażu: dla ocieplonej
    ściany wewnętrznej i dla nieocieplonej. Uwzględniając zwiększenie mocy
    grzewczej w "okradanych" przez garaż pomieszczeniach wyszło, że w garażu
    temperatura nie spadnie poniżej 4sC (a ile będzie przy cieplejszych dniach
    mnie nie interesuje, aczkolwiek im cieplej na zewnątrz, tym straty
    mniejsze), a zużycie domu zwiększy się o 1MWh, co przy planowanej PCGW da
    mniej niż 100zł/rok.

    Innych nie rozpatrywałem, bo każdy inny wariant to dodatkowe koszty
    inwestycyjne (dodatkowe styro, praca, ew. system grzewczy), co przy tych
    założeniach i wynikach z zużycia czyni je nieopłacalnymi licząc tylko sam
    materiał. Mój garaż ma 40m2, czyli ściany ~7x6m2.

    Natoamist mam zagwozdkę w związku z bramą. Mam obecnie zaplanowaną na 5,25m
    i zastanawiam się, czy nie zrobić dwóch mniejszych bram po ~2,5m. Zapasu na
    segment D będzie wtedy ~30 cm per strona, więc trochę ciasno, szczególnie
    dla żony.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2016-09-14 15:55:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 12:11, KIKI pisze:
> [...]
    > tak łatwo podwiewać warstwy ocieplenia.
    >
    > Spróbuj jednak zasypać tą szczelinę ile się da. Samo uszczelnienie pianą
    > od góry to jedno, bo odetnie wielką powierzchnię wylotu po całym
    > obwodzie. Ale zasypanie będzie barierą wewnątrz muru tam niżej.
    >
    > Bo nie wolno wciskać piany głęboko. Piana tylko do zatkania od góry.
    > Mówię kup kulki styropianowe i spróbuj wsypać ręcznie, później weź
    > powietrze z kompresora i wdmuchuj te kulki żeby zeszły w dół. Oczywiście
    > z umiarem dmuchaj.
    > Może są jakieś pistolety do kulek styro ale z małym końcem.

    Recznie w mala szczeline nie da rady. Styropian sie elektryzuje i klei
    sie do wszystkiego. A jak jest tam ruch powietrza do gory to w ogole
    mozna zapomniec. Kiedys ocieplano domy, konkretnie sciane z pustka
    miedzy pustakami (byl kiedys taki sposob ocieplania scian). Robiono to
    jakimis pistoletami po nawierceniu. Mozna sprobowac pistoletem z duza
    dysza np. do baranka. Na dysze nalozyc waz igielitowy i probowac.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2016-09-14 16:20:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 14:00, Budyń pisze:

> [...]
    nieocieplona, w garazu nigdy nie było mniej niz 0.

    > a podłoge masz izolowaną? A, no i kanał mam - on pewnie zwiększa powierzchnie

    Podloga nie jest izolowana i kanal tez mialem. Zasypalem dziada jak dwa
    lata H2O w nim stalo i tylko zaby sie topily.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2016-09-14 17:00:12
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.09.2016 15:55, Maniek4 wrote:

> [...]
    > jakimis pistoletami po nawierceniu. Mozna sprobowac pistoletem z duza
    > dysza np. do baranka. Na dysze nalozyc waz igielitowy i probowac.

    No ciekaw jestem jak to zrobić. Jaby liściasty kupił worek kulek ale
    tych dobrych zamkniętych, oryginalnych (nie po zmieleniu), za te 13 PLN
    / 60L to byśmy zobaczyli co to warte i czy się da czy nie.
    Na pewno trzeba zbudować inżektor z kawałków śmieci plastikowych i
    kompresorem rozpylać te kulki. Elektrostatyka może faktycznie
    przeszkadzać. Trzeba dać im energii kibetycznej plus zapadanie pod
    własnym ciężarem.
    Ale nie wiem, bym wysypał kilka szklanek i dmuchnął z kompresora tak po
    troszeczku.
    Jak już nie będzie włazić więcej to dopiero zapianować całość.

    Nie wiem ile tam jest obwodu ale dla 50mb ściany x 3m to dale 150m2 *
    0.01m szczelina to 1.5m3 minus placki. Trzeba kupić worek czy dwa i
    spróbować.

    Będziemy mieli patent naprawy :-)

  • 60. Data: 2016-09-14 17:27:58
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.09.2016 14:00, Maniek4 wrote:

> [...]
    > miejsce klejone i przesunac w jedna, w druga i dopiero w ten sposob
    > ustawic jak powinno byc. Gwarantuje, ze nic sie nie uniesie.

    Tam nie ma jak. Podbitka jest taka, że prawie jej nie ma i by trzeba
    tynkować pas poziomy. Bedą zniszczenia.

    Może jest coś innego czym to zatkać....