  • 1. Data: 2013-05-21 22:55:50
    Temat: Budyn, jak Twoje solary?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie

    Po kiszkowatej zimie nadszedl okres wylaczenia kotla.
    Ciekaw jestem jak Budyniowe doswiadczenia?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2013-05-22 00:20:27
    Temat: Re: Budyn, jak Twoje solary?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 22:55:50 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Po kiszkowatej zimie nadszedl okres wylaczenia kotla.
    > Ciekaw jestem jak Budyniowe doswiadczenia?

    Jak nie ma słońca zużywam gazu (razem z gotowaniem) 1,2m3/dobe. Jak słońce jest to
    jakies 0,5-0,6 a piec do robienia wody cwu sie praktycznie nie włącza. Przez ostatni
    miesiąc średnio 0,83. Czyli moim realnym zyskiem jest 0,4m3 - złotówka dziennie :-)
    Minus 40gr za prąd,hehehe. Za to zmieszcze sie w taryfie W2 a to jest czyste 400zł
    dla mnie.
    No ale ogrzewam cały czas moje przyziemne biuro - normalnie sobie na to nie
    pozwalałem - to jest zysk extra.
    Jak na próbe puściłem ogrzewanie basenu (bez basenu jeszcze) to układ dał 11kW mocy -
    wychodzi na to ze ograniczeniem był zastosowany wymiewnnik ciepła.
    Zatem bede grzał basen - ale ten zysk na złotówki przeliczalny jest kiepsko :)

    b.

  • 3. Data: 2013-06-09 18:48:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Uruchomiłem basen - przy napełnianiu udało sie wycisnąć z solarka 16kW. Dzieci się
    już pluskają.

    b.