  • 1. Data: 2013-05-21 11:01:33
    Temat: Koszty wykonania podjazdu/podwórka.
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Na górnym śląsku.
    Aktualnie jakies podwórko jest (ma dobre 50 lat więc albo do
    rozebrania albo do wykorzystania jako podstawa) i jest plan jego
    renowacji lub wykonania na nowo.
    Jakieś 100-150m2.
    Z jakimi orientacyjnymi kosztami sie liczyć?
    W planie jest położenie granitu lub wapienia.

    Może ktos podrzucić orientacyjną wyceną na podstawie swoich
    doświadczeń?
    Na dniach zrobie sobie dokumentacje i pomiary i wyrusze na objazd firm
    ale chciałbym wiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości aby odsiać
    najdroższych i podejrzanie tanich.

  • 2. Data: 2013-05-21 11:44:50
    Temat: Re: Koszty wykonania podjazdu/podwórka.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    g2000vbr.googlegroups.com...

> [...]
    > Jakieś 100-150m2.
    > Z jakimi orientacyjnymi kosztami sie liczyć?
    > W planie jest położenie granitu lub wapienia.

    W formie drobnego klińca, czy może kostek lub płytek?

    > Może ktos podrzucić orientacyjną wyceną na podstawie swoich
    > doświadczeń?

    2010, Gliwice - Rozebranie starego podjazdu betonowego (skucie i
    wywiezienie), podbudowa 20cm tłucznia + 10 cm klińca. Na to piasek i 8cm
    kostka betonowa. Do tego krawężniki robota + materiał 50zł / m2 z materiałem
    bez faktury. Z tym że robota prosta - prostokąt o szerokości 4m i długości
    ok. 20m więc nie trzeba nic docinać.

    2012, wiocha pod Gliwicami - Samo ułożenie bruku granitowego na przygotowane
    podłoże 30zł / m2 bez faktury i gwarancji. 50zł z fakturą i gwarancją.

    2011, wiocha pod Zabrzem - Ściągnięcie humusu i wykorytowanie na ok. 50cm,
    na to 30cm tłucznia + 10cm klińca, piasek i 8cm kostka betonowa. Do tego
    krawężniki z jednej strony i półokrągłe korytko z drugiej. niecałe 90zł / m2
    z materiałem bez faktury. Prostokąt 4m szerokości, ale złamany w połowie
    więc było trochę docinania.

    Z faktura i gwarancją jest gorzej:

    Dwa lata temu szukałem firmy która wykona i da 3 letnią gwarancję (wymóg
    zarządu dróg) na wjazd ok. 30m2 z kostek betonowych. Większość małych firm
    na hasło umowa i gwarancja mówiła mi do widzenia, natomiast duże nie chciały
    przyjeżdżać do takiej małej roboty. Koniec końców najtańsza oferta jaką
    dostałem opiewała na ponad 6 tysięcy (czyli 200zł / m2).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-05-21 11:55:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 21 Maj, 11:44, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki"  napisa w wiadomo ci grup
    g2000vbr.googlegroups.com...

> [...]
    > kraw niki z jednej strony i p okr g e korytko z drugiej. nieca e 90z / m2
    > z materia em bez faktury. Prostok t 4m szeroko ci, ale z amany w po owie
    > wi c by o troch docinania.
    >
    > Z faktura i gwarancj jest gorzej:
    >
    > Dwa lata temu szuka em firmy kt ra wykona i da 3 letni gwarancj (wym g
    > zarz du dr g) na wjazd ok. 30m2 z kostek betonowych. Wi kszo ma ych firm
    > na has o umowa i gwarancja m wi a mi do widzenia, natomiast du e nie chcia y
    > przyje d a do takiej ma ej roboty. Koniec ko c w najta sza oferta jak
    > dosta em opiewa a na ponad 6 tysi cy (czyli 200z / m2).

    Dziekuję za sprawny konkret.

  • 4. Data: 2013-05-21 14:16:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 11:44:50 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Z faktura i gwarancjďż˝ jest gorzej:

    No patrz - a w watku o kanalizacji piszesz ze gwarancja na roboty budowlane to taka
    prosta sprawa ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-05-21 15:11:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > No patrz - a w watku o kanalizacji piszesz ze gwarancja na roboty
    > budowlane to taka prosta sprawa ;)

    No właśnie skoro wykonawcy się jej boją to znaczy że jest łatwo
    egzekwowalna, gdyby była tylko teorią jak niektórzy sugerują to każdy
    wykonawca dawałby papier bez mrugnięcia okiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-05-21 15:22:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 15:11:25 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > No w�a�nie skoro wykonawcy si� jej boj� to znaczy �e jest �atwo
    > egzekwowalna,

    Nie Ergie - to znaczy ze jest CZESTO egzekwowalna. Dlatego nikt jej nie chce dac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-05-21 15:56:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 May 2013 06:22:42 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Nie Ergie - to znaczy ze jest CZESTO egzekwowalna. Dlatego nikt jej nie chce dac.
    > pozdr.

    Czyli wiekszosc wykonawcow to partacze...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2013-05-21 16:05:18
    Od: f...@g...com

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 15:56:28 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Czyli wiekszosc wykonawcow to partacze...

    Pewnie nawet nie wiedzą, że trzeba w zależności od gruntu dać grubszą podbudowę,
    geowłókninę, zrobić stabilizację gruntu cementem. Tylko wtedy cena x2 albo x3 ...
    Mało kto się na to godzi, wiec nawet nie próbują robić drogo i porządnie.

  • 9. Data: 2013-05-22 09:42:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie Ergie - to znaczy ze jest CZESTO egzekwowalna. Dlatego nikt jej nie
    > chce dac.

    Aby było często to musi być łatwo, bo inaczej większości by się nie chciało
    kłócić o kilka stów tylko by poprawiali samemu nie wołając wykonawcy do
    powtórki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-05-22 19:50:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 maja 2013 09:42:03 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Aby by�o cz�sto to musi by� �atwo, bo inaczej wi�kszo�ci by si� nie
    chcia�o
    > k��ci� o kilka st�w tylko by poprawiali samemu nie wo�aj�c wykonawcy do

    > powt�rki.

    A myslisz jak jest? W wiekszosci to w ogole nie ma kogo wolac bo firma dawno nie
    istnieje. Budowlanka to jedna wielka rotacja - firm i pracownikow. Dzisiaj firma
    istnieje, jutro znika z rynku. Dotyczy i tych od wielkich inwestycji i tych malutkich
    od tynkow wylewek i podobnych :) Mam wrazenie ze tylko firmy instalatorskie sie kupy
    trzymaja. Budowlano-remontowo-wykonczeniowe to katastrofa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.