  • 1. Data: 2010-12-14 11:44:52
    Temat: Budynek gospodarczy zgłoszenie raz jeszcze...
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    Dzien dobry,

    Wałkowane wiele razy, ale z czyms takim sie nie spotkalem.

    Zgłoszono budowe budynku gosp, jak mi sie wydaje wszystko zgodnie
    z przepisami. Ale Starostwo chce, by uzupelnic i dostarczyc:

    1. "Wypis i wyrys z planu zagosp. przestrz."
    2. Orientacyjne wrysowanie _budynku_mieszkalnego_, bo nie moze byc
    bud. gosp. bez bud. mieszk.

    ad 1. Wydaje mi sie, ze zawsze wystarczalo ksero planu z odrecznym
    wrysowaniem

    ad 2. Nigdy tam budynku mieszkalnego nie bedzie. Nie moge miec
    bud. gosp. bez mieszkania? Moze musze inaczej nazwac - szopa?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2010-12-15 12:28:53
    Temat: Re: Budynek gospodarczy zgłoszenie raz jeszcze...
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Bzdury pisza w satrostwie.
    Ad1. Z tym planem to tak jakby paniusa w urzedzie kazala Ci dostarczyc
    Prawo budowlane. plan zagospodarowania jest uchwalany i jest ogólne
    obowiązujacy wiec jak potrzebuje to niech sobie wydrukuje bo jest
    publikowany (musi być).

    Ad2 Masz racje nie jest powiedaziane że gospodarczy tylko z
    mieszkalnym wiec to kolejna głupota.

    Moja rada odwołaj sie. Stracisz troche czasu na czekanie na
    rozpatrzenie (miesiąc) ale nie bedzies sie uzerał z nimi. Odwołanie
    zawsze dizala, a jak nie napisała wezwania lub postanowienia to ją
    uprzejmie popros o napisanie. Wtedy bedzie musiala sie powołac na
    przepisy prawa a to juz nie takie proste

  • 3. Data: 2010-12-15 14:10:47
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Gru, 12:44, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > ad 2. Nigdy tam budynku mieszkalnego nie bedzie. Nie moge miec
    > bud. gosp. bez mieszkania? Moze musze inaczej nazwac - szopa?

    plan do kupienia w urzedzie kartografi w starostwie. I xero kolorowe.
    Wazne sa pieczatki ze aktualne.
    Nazwa jak najbardziej nie wlasciwa, gdyz budynek gospodarczy nie moze
    byc w pierwszej lini zabudowy. Dlatego musisz wyrysowac gdzie moze byc
    w przyszlosci dom.
    lepiej nazwij to wolnostojace kolektory sloneczne, lub smietnik.
    Z drugiej jednak strony masz problem bo obydwa obiekty sa zwiaznae z
    zabudowa jednorodzinna a tokowej nie masz.
    Czyli tak czy siak pozostaje jakis obiekt tymczasowy na 120 dni.

  • 4. Data: 2010-12-16 07:44:12
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > ad 2. Nigdy tam budynku mieszkalnego nie bedzie. Nie moge miec
    > bud. gosp. bez mieszkania? Moze musze inaczej nazwac - szopa?

    Witam.
    zgłoszeniu ani przy wniosku i pozwolenie na budowę. To może być tylko
    twoja dobra wola, że im dostarczysz. Po prostu nie wymagają tego żadne
    przepisy.
    Co do pkt 2 to jak najbardziej możesz postawić na działce sam budynek
    gospodarczy. Oczywiście przy zachowaniu zapisów w miejscowym planie
    (np. pow. biologicznie czynna, procent zabudowy, intensywność
    zabudowy). Do wniosku zgłoszenia musisz załączyć mapę (np. stan
    archiwalny - to uzyskasz w geodezji za ok. 60 zł.) i na niej wrysować
    projektowany budynek, zwymiarować go, podać wymiary do granic działki,
    wrysować dojście, zrobić bilans terenu.
    Nie możesz inaczej nazwać budynku gospodarczego, ponieważ takie
    nazewnictwo istnieje w Prawie budowlanym i tym należy się posługiwać.
    Jeśli chciałbyś to nazwać "szopa" to musiałbyś złożyć wniosek o
    pozwolenie na budowę, ponieważ taki obiekt budowlany nie występuje w
    Prawie budowlanym jako podlegający zgłoszeniu budowy. A jeśli nie
    podlega zgłoszeniu to podlega pozwoleniu na budowę.
    No to chyba tyle, jeśli masz jakieś pytania to pisz...

    pozdrawiam
    arch

  • 5. Data: 2010-12-16 07:45:28
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 15 Gru, 15:10, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > zabudowa jednorodzinna a tokowej nie masz.
    > Czyli tak czy siak pozostaje jakis obiekt tymczasowy na 120 dni.

    Sory Kudłaty ale trochę bzdury wypisujesz.