  • 1. Data: 2010-12-14 07:24:03
    Temat: sadza komin czyszczenie ...
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    czy stosowal ktos sadpal albo flamit ? ( na google mozna znalezc info o tych
    preparatach )

    wczoraj wyszorowalem druciakiem cal wyczystke i palenisko oraz wyczyscilem
    cale wnetrze pieca...

    wydaje mi sie ze ciag powietrza jest slaby ... kiedys plomien byl dosyc
    pionowy i powietrze "ciagnelo" do komina

    teraz jakos ten ciag jest mniejszy.

    czy takie preparaty jak sadpal lub flamit pomoga ?

  • 2. Data: 2010-12-14 11:44:31
    Temat: Re: sadza komin czyszczenie ...
    Od: "Maestro" <N...@N...EU>

    Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał:

    > czy stosowal ktos sadpal albo flamit ?
    [...]

    Ja stosowałem sadpal - w moim przypadku nie zdał egzaminu,
    komin był już zarośnięty. Może dla nowego/czystego komina coś
    to zmniejszy osadzanie sadzy, ale na pewno nie przetka już obrośniętego.
    Skończyło się zakupem szczotki kominiarskiej i liny w castoramie
    (obciążenie dorobiłem sam), i wyczyszczeniem komina z dachu.
    Skutek natychmiastowy i pozytywny.
    Najlepszym wyjściem jest jednak kominiarz.

    --
    Maestro

  • 3. Data: 2010-12-14 13:15:56
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    sadpal kupilem
    zobaczymy ile pomoze
    w szczotke tez mam zamiar sie zaopatrzyc
    ale i tak k ominiarza nie uniknebo chyba obowiazkowo
    raz na jakis czas czyszcza komin?

  • 4. Data: 2010-12-14 15:11:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 12:44, Maestro pisze:

> [...]
    > komin był już zarośnięty. Może dla nowego/czystego komina coś
    > to zmniejszy osadzanie sadzy, ale na pewno nie przetka już obrośniętego.

    IMHO te sadpale i podobne to faktycznie coś bardziej zapobiegawczego niż
    leczącego.

    U siebie mam komin ceramiczny o średnicy chyba nieco poniżej 30cm (w
    każdym razie dość potężna rura) z izolacją wełną mineralną i w obudowie
    keramzytowej.

    Dosypuję regularnie sadpalu i przewód kominowy jest czysty, za to z
    wyczystki wykopałem chyba z 6 litrów osypanej sadzy.

  • 5. Data: 2010-12-14 20:02:35
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-12-14 08:24, yoytek pisze:
> [...]
    > pionowy i powietrze "ciagnelo" do komina
    >
    > teraz jakos ten ciag jest mniejszy.
    >
    > czy takie preparaty jak sadpal lub flamit pomoga ?

    To nic nie daje. Te oba preparaty generalnie pochałaniaja wilgoć ze
    spalin dzieki czemu jest efekt wypalenia bo wyższa temperatura i bez
    wody idzie w komin ale...

    twój problem lezy w 3 sprawach.
    1. Komin też wyczyściłes dobrze? bo co z tego ze piec czy wyczystka
    czyste jak komin moze być zapachany. nie musisz wolac kominiarza, weź
    ciezki przedmiot na lince i obwiąz "druciakami" i sam spróßuj poruszac
    tym wkominie, jak sie bedzie obsypywac do wyczystki - znaczy komin zatkany.
    2. Problem ciągu, nie zawsze jest ona tak silny że głowę urywa, czasami
    potrafi wiać na odwrót w niektórych warunkach pogodowych. Dobry test
    ciągu ja wykonuje wkładając zmięty rulon jednej strony gazety w komin i
    podpalając od góry, jeśli gazeta zgaśnie nim sie spali do końca- znaczy
    ciąg dobry. Jeśli sie spali cała ale nie dymi - słaby, jeśli od dołu
    widac swobodny dym - znaczy bardzo słaby.
    3. uchyl okno i sprawdź czy ciag większy, bo może nie ma skąd zaciągać
    powietrza jeśli wszystko szczelne?