  • 11. Data: 2012-05-28 13:22:49
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > ja mam PLC sterowany przez internet i mogę sobie włączyć lub wyłączyć
    > zdalnie :-)
    > I widzę wszystkie temperatury w kotłowni :-)

    tez cos takiego mi po głowie chodzi....
    zdradzisz trochę szczegółów, co do tego wykorzystujesz?

  • 12. Data: 2012-05-28 13:34:38
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ha a ja mam PLC sterowany przez internet i mogę sobie włączyć lub wyłączyć
    > zdalnie :-)
    > I widzę wszystkie temperatury w kotłowni :-)

    Spytam z ciekawosci - po co?
    Zuzywajac 20kWh dziennie powinienes pomyslec o pompie ciepla, lub solarach.
    Za jakies 5 - 6 tysi sklecil bys cztery panele.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2012-05-28 13:45:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 13:34:38 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Spytam z ciekawosci - po co?
    Bo lubi;))
    Teraz można sobie pewnie i przez net podejrzecw jakiej pozycji jest deska sedesowa
    > Zuzywajac 20kWh dziennie powinienes pomyslec o pompie ciepla, lub solarach.
    > Za jakies 5 - 6 tysi sklecil bys cztery panele.
    20kWh dziennie to jakies 360zł na miesiąc licząc wg cen prądu.
    Z tego co kojarze to rodzina kikiego to 2+2. 3601 na miesiąc na CWU?
    Ja 360zł płace za prad na dwa miechy, i to za "cały" prad nie tylko CWU. CWU grzeje
    kotłem stałopalnym ale nawet jakbym grzał pradem to 360/miesiąc bym mnie nie wyszło

  • 14. Data: 2012-05-28 13:54:17
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "kiki" <...@p...pl> wrote in message news:jpvmo3$aoh$1@inews.gazeta.pl...

    > A to cenna uwaga :-)
    > Będę schodził na dół to zaraz to sprawdzę :-) Wejście wężownicy jest na
    > górze. Złapię ręką i ci powiem :-) Że też na to nie wpadłem :-)

    Rury di i z wężownicy zimne ale to chyba za sprawą zaworów zwrotnych, bo do
    ładowania zasobnika jest osobna pompa i za nią zawór zwrotny.

  • 15. Data: 2012-05-28 13:55:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

    > tez cos takiego mi po głowie chodzi....
    > zdradzisz trochę szczegółów, co do tego wykorzystujesz?

    http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-dom
    -centrala-alarmowa-plc-pomiar-temperatury-termostaty
    -obsluga-przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androidem.h
    tml

    Mam dokładnie ten. Super działa. Ma termostaty, alarm, 32 dallasy itp.

  • 16. Data: 2012-05-28 14:09:54
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 13:34:38 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja 360zł płace za prad na dwa miechy, i to za "cały" prad nie tylko CWU.

    Za prąd ja płacę normalnie około 500zł na miesiąc. Gotowanie, światło,
    komputery, telewizory.
    Musiałem chwilowo wyłączyć piec ze wzgledu na zmianę opału. Nie mam zapasu
    oleju ani jeszcze gazu.
    Nic nie poradzę :-(
    Ale przynajmniej wiadomo ile schodzi prądu. Nie wyłączam grzania wody w
    ogóle. Taryfa zwykła, bez drugiej taryfy.

  • 17. Data: 2012-05-28 14:16:45
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 13:34:38 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    Ty alo by się w sumie zgadzało. 20kW z pradu i 2 grzania na dobę olejem po
    co najmniej pół godziny, palnik ustawionyny 40kW. Wszystko się zgadza.
    Palnik wypalał 40-50kWh na dobę przy sprawności transfery ciepła 50% albo i
    mniej. Wszystko gra.
    Piszcie ludzie ile czasu trwa u was ładowanie zasobnika c.w.u. bez względu
    na paliwo i wielkość. Ciekaw jestem jakie czasy/jaka pojemność/ile
    szacujecie opału.

  • 18. Data: 2012-05-28 14:18:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2012 17:01:51 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > Mam ciekawe spostrzeżenia. Ponieważ odłączyłem piec na lato (olejowy) bo
    > dociągnęli gaz i oleju już nie kupiłem to włączyłem do prądu grzałkę w
    > zasobniku. Była wkręcona w zasobnik Galmet-u.
    > Mam od 2 dni osobny podlicznik prądu. Zużycie 20kWh na dobę.
    > Piec mi grzał ze 2 razy na dobę tak po 30-45 minut co daje jakieś 6 litrów
    > oleju po 4.10 PLN czyli 25zł. Prąd wychodzi mi 0.622PLN za kilowatogodzinę
    > bez wnikania w w rachunek podzieliłem kwotę za pół roku przez ilość
    > odczytanych kWh.
    > Wychodzi taniej na prąd ! niż olejem !

    To i tak mega drogo - dorzuc powietrzna pompe ciepla - szybko sie zwroci. 0,622 *
    20kWh * 30 dni = 370 pln / mc. Zwrot w 3-4 lata maksymalnie.

    Ile osob z tej CWU korzysta? Przeciez to daje 7300kWh / rok - czyli ok 7-8 osob ? :)
    Nie masz czasem cyrkulacji wlaczonej, a spapranej (o co pytam:D ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2012-05-28 14:19:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 14:09, kiki pisze:

    > Za prąd ja płacę normalnie około 500zł na miesiąc. Gotowanie, światło,
    > komputery, telewizory.

    WOW.

    Na ile osób i ile m2?

    No i ile telewizorów ;)