  • 1. Data: 2012-05-25 17:01:51
    Temat: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    Mam ciekawe spostrzeżenia. Ponieważ odłączyłem piec na lato (olejowy) bo
    dociągnęli gaz i oleju już nie kupiłem to włączyłem do prądu grzałkę w
    zasobniku. Była wkręcona w zasobnik Galmet-u.
    Mam od 2 dni osobny podlicznik prądu. Zużycie 20kWh na dobę.
    Piec mi grzał ze 2 razy na dobę tak po 30-45 minut co daje jakieś 6 litrów
    oleju po 4.10 PLN czyli 25zł. Prąd wychodzi mi 0.622PLN za kilowatogodzinę
    bez wnikania w w rachunek podzieliłem kwotę za pół roku przez ilość
    odczytanych kWh.
    Wychodzi taniej na prąd ! niż olejem !

  • 2. Data: 2012-05-25 20:19:13
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:
    > Wychodzi taniej na prąd ! niż olejem !

    i to w G11....
    niezła jazda z tymi olejami

  • 3. Data: 2012-05-25 21:10:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-05-2012 o 17:01:51 kiki <...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > litrów oleju po 4.10 PLN czyli 25zł. Prąd wychodzi mi 0.622PLN za
    > kilowatogodzinę bez wnikania w w rachunek podzieliłem kwotę za pół roku
    Normalne, jakbyś popatrzył wtabelki które są tu podawane od czasu do czasu,
    gdzie jest przeliczony koszt grzania CO w zależności od paliwa, to olej i
    gaz
    propan-butan jest na samym szczycie kosztów, potem jest prąd zwykła
    taryfa, długo nic i
    gaz ziemny, prąd II taryfowy, PC a na dole jest węgiel. Chociaż teraz
    węgiel jest chyba droższy
    od PC, ale jak prąd skoczy to się wyrówna :)
    Zresztą ostatnio była tu dyskusja na temat grzania CWU węglem i wyszło że
    w lecie
    się to kompletnie nie opłaca.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-05-25 22:11:56
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Zresztą ostatnio była tu dyskusja na temat grzania CWU węglem i wyszło
    > że w lecie
    > się to kompletnie nie opłaca.

    nie przekręcaj... wcale tak nie wyszło :-P

  • 5. Data: 2012-05-25 22:34:32
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Zresztą ostatnio była tu dyskusja na temat grzania CWU węglem i wyszło że
    > w lecie
    > się to kompletnie nie opłaca.

    Piec musi najpierw dojść do 75 stopni żeby był efektywny transfer ciepła do
    zasobnika. Śmiem twierdzić, że sprawność grzania cwu to 50% albo i mniej.
    Prąd ma sprawność 100%.
    Straty zbiornika są takie same zawsze.

  • 6. Data: 2012-05-25 22:41:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > gaz ziemny, prąd II taryfowy, PC a na dole jest węgiel. Chociaż teraz
    > węgiel jest chyba droższy

    Czy m3 gazu to równowartość litra oleju ? Ile tego gazu schodzi tak
    faktycznie ? Pompują w niego azot czy nie? Kaloryczny jest czy nie?
    Mam dylemat z tym gazem. Rury dociągneli ale nikt się nie podłącza w
    okolicy. Mówią, że za drogi i gaz kiepskiej jakości. Pali się na żółto i
    daje mało ciepła.

  • 7. Data: 2012-05-26 04:13:16
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-25 17:01, kiki pisze:
> [...]
    > litrów oleju po 4.10 PLN czyli 25zł. Prąd wychodzi mi 0.622PLN za
    > kilowatogodzinę bez wnikania w w rachunek podzieliłem kwotę za pół roku

    Pradem w zasadzie 100% energi przekazujesz do CWU.

    MarcinJM gg: 978510

  • 8. Data: 2012-05-28 10:39:20
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > oleju po 4.10 PLN czyli 25zł. Prąd wychodzi mi 0.622PLN za kilowatogodzinę
    > bez wnikania w w rachunek podzieliłem kwotę za pół roku przez ilość

    A jaki wielki masz zbiornik na wodę? 300l albo więcej?

    Ja wlasnie przeszedlem też na grzanie grzałką wody, dziennie za ok 6zł idzie
    ale np po weekendzie jak wracam, to dogrzewam sobie wodę aby było szybko
    węglem, odcinam węzownicę i podłaczam grzałkę. Sama grzałka od 23 do
    60stopni za długo by grzała.

    Ostatnio zamknąłem wężownice wejście i wyjście, nie pomyślalem, ze w tym
    małym odcinku wytworzyć sie moze ciśnienie :) nic sie nei stało, ale
    trzelilo jak otworzyłem węzownice.

    Teraz zamknąłem tylko wejście wężownicy,
    Nie zamykaąc jej wogole mimo, iż pompka nie chodziła woda wychładzała się
    znacznie szybciej.

  • 9. Data: 2012-05-28 13:15:14
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > A jaki wielki masz zbiornik na wodę? 300l albo więcej?

    400L ale to ma chyba małe znaczenie. Pobiera prądu tyle ile zużyjesz ciepłej
    wody. Obecnie temperatura mierzona dallasem DS18B20 na górze zbiornika to
    51.6 stopnia.
    Zmniejszam powoli temperaturę żeby wyczaić jak ustawić pokrętło. Zejdę tak
    do 49.5-50 stopni i zobaczymy.
    Obecnie teraz godzina 13:00 zużycie 93kWh od 23-go maja od godziny 17:00
    To jest prawie 5 dób i około 20kW dziennie

    > Teraz zamknąłem tylko wejście wężownicy,
    > Nie zamykaąc jej wogole mimo, iż pompka nie chodziła woda wychładzała się
    > znacznie szybciej.

    A to cenna uwaga :-)
    Będę schodził na dół to zaraz to sprawdzę :-) Wejście wężownicy jest na
    górze. Złapię ręką i ci powiem :-) Że też na to nie wpadłem :-)

  • 10. Data: 2012-05-28 13:17:45
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > ale np po weekendzie jak wracam, to dogrzewam sobie wodę aby było szybko
    > węglem, odcinam węzownicę i podłaczam grzałkę. Sama grzałka od 23 do

    Ha a ja mam PLC sterowany przez internet i mogę sobie włączyć lub wyłączyć
    zdalnie :-)
    I widzę wszystkie temperatury w kotłowni :-)