  • 1. Data: 2011-03-20 09:55:24
    Temat: CO z tworzywa - jakie temperatury wytrzymuje?
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Prosze o porade jakie termperatury jest w stanie przeniesc instalacja
    z tworzywa? Mam zamiar palic w godzinach dopoludniowych do 80-90stC,
    natomiast w nocy wygaszac calkowicie piec. Pozdr. K.

  • 2. Data: 2011-03-20 10:19:24
    Temat: Re: CO z tworzywa - jakie temperatury wytrzymuje?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kyte napisał:
    > Witam. Prosze o porade jakie termperatury jest w stanie przeniesc instalacja
    > z tworzywa? Mam zamiar palic w godzinach dopoludniowych do 80-90stC,
    > natomiast w nocy wygaszac calkowicie piec. Pozdr. K.

    Po pierwsze jakie to ma być tworzywo?
    Po drugie w jakim piecu chcesz palić?

    Jak masz na myśli rurki alu-pex, to mają one wytrzymywać niby do 110
    stC, jednak nie robi się z reguły bezpośrednich podłączeń do gorących
    kotłów z tego materiału - u mnie te rurki są dopiero za wymiennikiem i
    rozdzielaczami.

    Jak masz na myśli kocioł stałopalny/kominek na drewno, to tak jak
    wspomniałem wyżej, pewnie lepiej pierwsze odcinki przewodów zrobić z
    bardziej trwałego materiału, a rurki z tworzyw albo za wymiennikiem,
    albo za zaworem 3d/4d, gdzie temperatury będą niższe.

    pozdr
    Robert G.