  • 41. Data: 2015-10-13 21:54:09
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 21:44, Adam Sz. pisze:
    > 4kW to za malo - bedzie grzal CWU 5-6h dziennie, na CO zostanie z 3kW mocy. To
    > juz prawie do pasywniaka. Malo kto takie buduje:)

    Jula sprzedaje pompy już za 7 500 zł:
    http://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowlane-i-farb
    y/klimatyzacja-wewnetrzna/ogrzewanie/pompy-ciepla-po
    wietrze-woda/

    Kurczę, aż chce się za tyle kupić.

    --
    MN

  • 42. Data: 2015-10-13 21:56:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 21:44:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jest sens budowac cos swojego od zera? Zadnego!

    oj tak -ja mam zamiar wybudowac sam ino sie doktoryzuję teraz :)

    > 4kW to za malo - bedzie grzal CWU 5-6h dziennie, na CO zostanie z 3kW mocy. To
    > juz prawie do pasywniaka. Malo kto takie buduje :)

    to sie nie bedzie wyłączac i bedzie wieczna, nie marudz :)

    b.

  • 43. Data: 2015-10-13 21:58:09
    Od: w...@g...com

    > W projekcie mialem 3 kominy, mam jeden do kominka :) Dzieki temu, ze
    > wybralem PC i wentylacje mechaniczna mam dwa kominy mniej. Ile kosztuje
    > komin to kazdy wie (choc posiadacze twierdza ze tyle co nic :-)) A moje
    > pelne cegielki klinkierowe mniej niz 5 pln / sztuke kosztowac nie chcialy,
    > a potrzeba ich pare setek na komin :)

    Nie no, szacun ;)

    3 kominy, jeden odjąć na kominek, to zostają dwa. Dwa kominy to dwie kotłownie. Czyli
    zaoszczędziłeś 2 kominy + 2 kotłownie, to jesteś sporo do przodu!
    Zaraz pewnie sprostujesz, że trzeci komin to wentylacyjny :)

    A skoro wentylacyjny, to ci którzy mają pompę, ale wentylację grawitacyjną, jakby nie
    patrzeć - nie zaoszczędzili na niebudowaniu komina :(

    pzdr
    Bogdan

  • 44. Data: 2015-10-13 22:00:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 21:58:10 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > 3 kominy, jeden odjąć na kominek, to zostają dwa. Dwa kominy to dwie kotłownie.
    Czyli zaoszczędziłeś 2 kominy + 2 kotłownie, to jesteś sporo do przodu!

    I po co te glupie komentarze? :)
    Wiadomo, ze jeden komin mial isc do kotlowni, a drugi wentylacyjny.
    Czyli uscislajac dzieki wyborze PC zaoszczedzilem na jednym kominie,
    dzieki wyborze WM zaoszczedzilem na drugim kominie.

    > A skoro wentylacyjny, to ci którzy mają pompę, ale wentylację grawitacyjną, jakby
    nie patrzeć - nie zaoszczędzili na niebudowaniu komina :(

    Ktos kto buduje nowy dom z ogrzewaniem PC i wybiera wentylacje grawitacyjna
    jest durniem, wiec niech placi za kominy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2015-10-13 22:01:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 21:36:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Przed minutą zamknalem allegro. Sprężarki chłodnicze tam są. Wybór duży. Do gustu
    przypadła mi taka za 1500. Moc silnika 1kw. COP przy -15 i +54 ponad 1.

    aaaa własnie, da sie regulowac moc sprezarki tak aby uzyskiwac zadaną temperature
    górną?

    b.

  • 46. Data: 2015-10-13 22:04:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 21:56:08 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > oj tak -ja mam zamiar wybudowac sam ino sie doktoryzuję teraz :)

    Hobbystycznie - buduj, tez bym zbudowal jakbym nie mial 1923894328 innych
    zajec :-) Ale nie jako glowne zrodlo ciepla, to jest zbyt wazna instalacja
    w domu zeby ryzykowac awarie np. przy -20stC na zewnatrz :) Jakby pompy
    kosztowaly 30-40k, a reczna robota 5-6k to by mozna ryzykowac. Ale jak pompa
    seryjna kosztuje 12k to moim zdaniem sie nie oplaci. Grzalem poltorej sezonu
    piecykiem elektrycznym i koszt tych dwoch sezonow mniej wiecej zrownal sie
    z kosztem zakupu pompy... :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2015-10-13 22:06:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 22:01:59 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > aaaa własnie, da sie regulowac moc sprezarki tak aby uzyskiwac zadaną temperature
    górną?

    Musialbys kupic sprezarke inwerterowa. W zwyklej sie nie da :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2015-10-13 22:10:30
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 13 października 2015 22:00:42 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > Czyli uscislajac dzieki wyborze PC zaoszczedzilem na jednym kominie,
    > dzieki wyborze WM zaoszczedzilem na drugim kominie.

    Bo ty to wiesz, a ja się domyśliłem (bo też mam mechaniczną z requ i zaoszczędziłem),
    a być może czyta ten wątek też jakaś blondynka i weźmie na serio, że w twoim
    projekcie miały być 3 kominy 'spalinowe' ;)

    No to teraz trzeba by głośno powidzieć, że w raz z instalacją pompy WARTO by (ze
    względów oszczędnościowych niebudowy kominów) zrobić wentylację mechaniczną, no i
    oczywiste jest, że dołożyć parę zł do lepszego ocieplenia domu. Wprawdzie lepsze
    ocieplenie da oszczędności niezależnie, czy to pompa czy kocioł, ale pompy jednak
    wolą domy bardziej energooszczędne.

    pzdr
    Bogdan

  • 49. Data: 2015-10-13 22:14:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 22:04:49 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Hobbystycznie - buduj, tez bym zbudowal jakbym nie mial 1923894328 innych
    > zajec :-) Ale nie jako glowne zrodlo ciepla, to jest zbyt wazna instalacja

    moze w efekcie zlece komus bo to ma byc wyjątkowa prościzna:
    sprezarka,
    wezownica miedziana górna,
    wężownica miedziana dolna,
    zawór rozprezny
    presostat na niskim cisnieniu
    presostat na wysokiem cisnieniu
    zawor do napełniania

    wymienników płytowych sie nie przewiduje,i tyle.

    b.

  • 50. Data: 2015-10-13 22:16:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z Toba się nie da gadać bo masz chwilowo kasę i patrzysz na innych z gory. Za
    wymiennik płytowy 18kw kwasoodporny lutowany miedzią z ciśnieniem próby 3,8MPa
    zaplacilem na zlomie 20 złotych. Zaoszczedzilem przez godzinę 1500 złotych. Wychodzi
    Ci 1500 na godzinę?. Te cudowne zabezpieczenia da się zrobić termostatami od lodówek
    i bojlerow. Procesor tam potrzebny jak kurwie majtki. Dom masz 300 metrów a pompę o
    jakiej mocy cieplnej przy zerze stopni? To ze innym nie wychodzi oznacza ze nie maja
    wiedzy i porywają się z motyka na słońce. Mnie nic do tego.