  • 51. Data: 2015-10-13 22:33:13
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 22:16:23 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Z Toba się nie da gadać bo masz chwilowo kasę i patrzysz na innych z gory. Za
    wymiennik płytowy 18kw kwasoodporny lutowany miedzią z ciśnieniem próby 3,8MPa
    zaplacilem na zlomie 20 złotych. Zaoszczedzilem przez godzinę 1500 złotych. Wychodzi
    Ci 1500 na godzinę?.

    Zamiast kombinowac z lutowaniem pompy wez sprzedaj takich 10 na allegro -
    bedziesz mial 10 lat ogrzewania pradem zaplacone, po co kombinowac? :-)
    Juz widze, jak ktos wyrzuca towar warty 1500 na zlom :) Pewnie cieknie,
    tylko przekonasz sie o tym tuz po tym jak zepsujesz sprezarke za 1500 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2015-10-13 22:37:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:
    > Z Toba się nie da gadać bo masz chwilowo kasę i patrzysz na innych z gory. Za
    wymiennik płytowy 18kw

    Jeszcze uscislij przy jakich temp. te 18kW, bo w pompach siedza 10-cio krotnie
    mocniejsze wymienniki (rzedu 200kW) :-) Tam sa kilkukrotnie nizsze roznice
    temperatur niz roznice, dla ktorych producent oznacza moc wymiennika.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2015-10-13 22:38:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne ze się da. Zero-jedynkowo. Sterowanie falownikiem w przypadku sprężarek jest
    malo korzystne. Dlaczego jest malo korzystne można poczytać z Poradniku Mechanika. To
    taka Biblia mechaników. Z grubsza to przy obniżeniu prędkości obrotowej silnika
    rośnie strumień wsteczny, to cos takiego jak w pompce do roweru ze skorzanym
    uszczelnieniem tloka wolno się pompuje to pompka nie pompuje a jak szybko to pompuje.
    Przy małych prędkościach występują problemy ze smarowaniem co wymaga specjalnych
    układów smarowania albo skróci się zywotnosc sprężarki.

  • 54. Data: 2015-10-13 22:42:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-13 o 21:52, Adam Sz. pisze:

> [...]
    w rankingach najmniej awaryjne, bezpieczne, a te nowe nawet ekonomiczne :)

    > 911 kupisz juz za 40-50k w dobrym stanie :-)

    Z 2015? :-P

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2015-10-13 22:43:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 22:42:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Z 2015? :-P

    Nie napisalem, ze nowe ;) Ale tak rocznik w okolicy 2000 jak wiesz gdzie szukac,
    to znajdziesz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2015-10-13 23:08:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W gazowym kotle do co był. To jaki mógł mieć zakres pracy 20-70 stopni. To tyle ile w
    pompie ciepła. To wymiennik do wody czyli maksymalnie sto sto kilkanaście stopni.
    Jaka masz dużą pompę ciepła?

  • 57. Data: 2015-10-14 08:52:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Oct 2015 11:48:55 -0700 (PDT), Budyń

    > zgoda. Drugi moj znajomek wspominalem ze dal 60kzł.

    Pamiętam jak pisałeś o tym "znajomku". Pamiętam też, że pytałem na co ta
    cena się składała, i pamietam też, że nie odpisałeś. :P PC powietrzna, dla
    przykładu taka Polska spółka produkująca pompy pod nazwą Hewalex:

    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-powietrzew
    oda-do-co-cwu-chlodzenia/pompa-ciepla-powietrzewoda-
    pcco-split-13-kw.html
    13kW (a więc w sumie ogromna moc) za 25 tys. zł z instalacją (wg cennika na
    stronie, bez "targowania" się).

    Dalej jest taniej:
    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-powietrzew
    oda-do-co-cwu-chlodzenia/pompa-ciepla-powietrzewoda-
    pcco-mono-10-kw.html
    10kW za 20 tys. zł. (j.w. bez targowania), choć ja do monobloków nie jestem
    przekonany. One jedynie dają tańszą instalację i może to zrobić nawet
    zupełny laik (w sensie hydraulik) bez sprzętu specjalistycznego.

    Tak czy siak wszystkie mogą też chłodzić mając "rewers" i w standardzie
    "inwerter". Dają przy okazji 5 lat gwarancji.

    O gruntówkach nie pomnę, bo na poziomym wymienniku i po krótkiej
    "doktoryzacji" IMO można je zrobić jeszcze taniej, bo mają mniejsze moce.

    Więc jak Twój "znajomy" zapłacił 60 tys. zł? Na głowę upadł? :P Po co po
    raz kolejny (ostatnio przy okazji drutów Krzysztof G. podobnie odpalił)
    podawać takie przykłady oderwane od rzeczywistości jako coś normalnego?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2015-10-14 08:59:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 20:48:57 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > w efekcie w ogóle nie trzyma auta w garazu - gdyby go nie wybudowal >oszczedzil by
    duzo wiecej :)
    Ale zapewne i tak by wybudował
    > no i co z tego?
    To z tego ze pomimo tego że ma PC went mech to i tak wybudował dom z garażem, z
    pomieszczeniem gospodarczym, kominem itp.
    > no i rozwazamy skrajne rozwiazania wegiel i PC. A gaz? Dyłoby dosc tanio, >czysto i
    bezobsługowo.
    Nie no tu zgoda, ja tam węgla nie bronie tylko nie zgadzam się z takimi wyliczeniami
    ze konieczne dodatkowe pomieszczenie w cenie salonu za m2
    Wyżej liczysz opłacalność, piszesz 28tys za pomieszczenie itp.
    W druga skrajność idźmy:
    Pompa piszesz 60tys ludzie dają/oferty dostają, went mech która Adam zrobił za
    darmo;) ludziskom firmy ofertowały na 20-25tys.
    Podstaw te dane, uwzględnij ze paleta z węglem nie musi stać w salonie za 2tys/m2 i w
    skali 20-30 lat wyjdą inne wyniki

  • 59. Data: 2015-10-14 09:07:05
    Od: w...@g...com

> [...]
    pcco-mono-10-kw.html
    > 10kW za 20 tys. zł. (j.w. bez targowania), choć ja do monobloków nie

    Może byś przybliżył czytelnikom,co określa oznaczenie mocy ciepła w przypadku pompy
    ciepa PW, zwłaszcza tych mniej markowych, bo obawiam się, że naprawdę wezmą na serio
    twoje argumenty. Zwłaszcza człowiek, który miał kocioł 'TEŻ' 20kw i mu przy mrozach
    -15 stopni ogrzał chałupę, bo kocioł MA 20 kw przy -15 stopniach :)

    Jak to jest z tymi pompami, że im człowiek więcej zaczyna czytać o nich, tym więcej
    'kłód pod nogi' :)

    pzdr
    Bogdan

  • 60. Data: 2015-10-14 09:37:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 09:07, w...@g...com pisze:

    > Jak to jest z tymi pompami, że im człowiek więcej zaczyna czytać o nich, tym więcej
    'kłód pod nogi' :)

    Z pompami powietrznymi jest tak, że ich sprawność (COP) spada z
    temperaturą na dworze. W okolicy zera jest całkiem ok - na ogół ponad 3.
    Przy -10 już około 2. Poniżej -15 zwykle COP spada w okolice 1 - czyli
    zaczyna się grzanie czystym prądem.

    Na taką okazję pompy mają zwykłe grzałki o mocy kilku kW.
    Pompa 7kW generuje w te mrozy więc około 5.5 kW mocy cieplnej i tyle
    samo zużywa prądu. Jak tylko temperatura urośnie - sprawność też
    gwałtownie rośnie, spada zużycie prądu a rośnie produkcja ciepła.

    --
    MN