  • 1. Data: 2010-01-04 15:05:39
    Temat: Choinka w doniczce - związane drutem korzenie
    Od: "Onna" <o...@g...pl>

    Witajcie,

    w Wigilię kupiłam w centrum ogrodniczym (takim prawdziwym) 1,5m choinkę w
    doniczce.
    Docelowo miała stać w domu do nowego roku potem na dwór i wiosną wkopię ją
    do ziemi. Dopiero w domu zauważyłam że ma splątaną drutem bryłę korzeniową.
    Co z tym zrobić?
    Zostawić tak jak mówi sąsiadka, rozplątać i dosypać jej ziemi do donicy,
    dosypać ziemi i nie rozplątywać?
    Bardzo mi zależy żeby się wiosną przyjęła, bo jest bardzo ładna.

    Pozdrawiam

    Onna

  • 2. Data: 2010-01-07 09:21:43
    Temat: Re: Choinka w doniczce - związane drutem korzenie
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    Onna pisze:
> [...]
    > dosypać ziemi i nie rozplątywać?
    > Bardzo mi zależy żeby się wiosną przyjęła, bo jest bardzo ładna.

    Hm! Nie spotkałam się z czymś takim, ale czytałam, że nie uczciwi
    sprzedawcy przed świętami wykopują drzewka z gruntu i pakują do
    doniczek, sprzedając po wyższej cenie, jak drzewka uprawiane w doniczce
    od początku.
    Owinięcie korzeni drutem może sugerować taką praktykę. Korzenie nie
    mieściły się do doniczki i trzeba było je ograniczyć.
    Nie chcę Cię martwić ale jeśli tak było to choinka ma nie wielkich szans
    na przyjęcie się w gruncie.
    Co robić? Jeśli rozplątanie nie uszkodzi korzeni, to ja bym rozplątała i
    dosypała ziemi.

    Pozdrawiam
    Bea

  • 3. Data: 2010-01-07 09:34:32
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieściły się do doniczki i trzeba było je ograniczyć.
    > Nie chcę Cię martwić ale jeśli tak było to choinka ma nie wielkich szans

    Aczkolwiek i tak większe,
    niż by te korzenie po prostu obcięli ...

    Pzdr

    JKK