  • 1. Data: 2010-01-01 13:11:34
    Temat: "rozmnażanie" krzewów
    Od: "janina" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    Kiedyś w DZIAŁKOWCU była krótka wzmianka, ze niektóre krzewy (np. budleja)
    można samemu wyhodować . ucinając gałązkę . Proszę o dokładniejsze
    informacje, jak dalej postąpić z taką "sadzonką" ?
    Dziękuję, pozdrawiam.
    Regina

  • 2. Data: 2010-01-01 15:41:11
    Temat: Re: "rozmnażanie" krzewów
    Od: kryluta <k...@p...onet.pl>

    janina pisze:
> [...]
    > budleja) można samemu wyhodować . ucinając gałązkę . Proszę o
    > dokładniejsze informacje, jak dalej postąpić z taką "sadzonką" ?

    Proste jak borszcz, odrywasz zdrewniałą sadzonkę, ucinasz1/2 tzw.
    języczka co się urwał z krzaczka z gałązką, zanurzasz w ukorzeniaczu,
    robisz dziurkę w ziemi patykiem, wsadzasz sadzonkę, przykrywasz słojem,
    lub plastikową butelką, i zostawiasz do przyszłego roku, ciągle często
    podlewając. Ja tak rozmnażam wszystkie krzaczory, z powodzeniem. Tylko
    trzeba wiedzieć terminy w jakim , który krzew. Ja to robię od wiosny do
    jesieni.

  • 3. Data: 2010-01-01 19:11:10
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "janina" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można samemu wyhodować . ucinając gałązkę . Proszę o dokładniejsze
    > informacje, jak dalej postąpić z taką "sadzonką" ?

    Krótkie pędy zielne (tegoroczne) lub słabo zdrewniałe należy sadzonkować w
    końcu czerwca lub na początku lipca do zimnego inspektu w zwykłej ziemi
    ogrodniczej - nie są zbyt wymagające co do podłoża. Starannie spryskiwać i
    cieniować. Ukorzenione sadzonki pozostawić na zimę w skrzyni inspektowej
    zabezpieczając przed mrozem i nadmierną wilgotnością. Wiosną następnego roku
    wysadzić - najlepiej do doniczek tak by nie uszkodzić młodego systemu
    korzeniowego. Do następnej wiosny system korzeniowy rozwinie się na tyle, że
    można sadzonki wysadzić z doniczek na miejsce docelowe. Można wówczas
    przyciąć sadzonki krótko, by się rozkrzewiły.

    Pozdrawiam szkółkarsko

    skryba

  • 4. Data: 2010-01-02 20:31:32
    Od: "janina" <r...@p...onet.pl>

    Dziękuję, będę próbowała od wiosny :)
    Pozdrawiam

    Regina

  • 5. Data: 2010-01-03 07:52:40
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Dziękuję, będę próbowała od wiosny :)

    Lepiej od lata
    :-)
    Pozdrawiam precyzyjnie
    skryba

  • 6. Data: 2010-01-03 20:49:43
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "kryluta" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Tylko trzeba wiedzieć terminy w jakim , który krzew

    a różę kiedy?

  • 7. Data: 2010-01-03 22:16:44
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    yapann pisze:

    > a różę kiedy?

    3-cia dekada lipca. Trochę wcześniej lub później też się udaje :-)