  • 81. Data: 2021-11-30 23:22:17
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 13:40:09 UTC-6 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Ale w odwrotnym kierunku relacja się nadawania już zachodzi. Był taki
    > okres, że elektrownie spalały tarcicę jako dodatek do węgla. Po to, by
    > uzyskać zadany procent wykorzystania źródeł odnawialnych, czy jak kto
    > woli, "zielonej energii". Z Exela wychodziło, że tak bądzie najtaniej.
    > Teraz znaleziono już inne sposoby rozwiązania problemu.

    Taaaa
    https://www.nationalgeographic.com/environment/artic
    le/europe-burns-controversial-renewable-energy-trees
    -from-us
    W ostatnich paru dniach/togodniach/miesiacach?

    Mam zla wiadomosc, nie, nie zmienilo sie wiele, tylko ceny sie podniosly wiec
    energetyka kombinuje. Jak ceny spadna to sie temat odgrzeje.

  • 82. Data: 2021-11-30 23:41:19
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-30 o 14:12 -0800, ptoki napisał:

    > Ah czyli jest trojfazowa? Inicjalnie zalozylem ze jednofazowa...

    Słusznie założyłeś. Jednostka jednofazowa o mocy 5 kW przy temp. -7.
    Imax=11A.

    > 21 to umiarkowanie.

    Dla mnie to już ukrop. Ale ja o piątej rano przy -10 wychodzę w las w
    koszuli i kaloszach.

    > Zakladam ze jakas tam alternatywe masz.

    CWU zawsze mogę przepiąć z powrotem na prąd jeśli nastąpiłaby awaria PC.
    A ogrzewanie w łazience i tych dwóch pokojach to luksus, nic życiowo
    potrzebnego, więc zupełnie się nie stresuję.

    Update: Dziś rano było -13, a monoblok spokojnie się włącza i...
    grzeje. :-)

    Mateusz

  • 83. Data: 2021-11-30 23:58:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-30 o 23:14 +0100, Marek napisał:

    > Nie tęsknisz za Polską mroźną zimą?

    Wnioskuję, że nie kliknąłeś na linka ze zdjęciem. :) To podaję drugie.
    Tu mieszkam: https://imgpile.com/images/UE5piF.jpg

    Zdjęcie jest z dziś, z południa, cyknąłem przy okazji, bo akurat robiłem
    dziewczynom krótką sesję w plenerze: http://soay.fr/?p=95

    A tytuł wątku jest ironiczny, nawiązuje do wypowiedzi takiego jednego co
    to się tu wymądrzał przez jakiś czas w temacie monobloków i tych
    "ciepłych", francuskich zim właśnie (między innymi)... może zresztą
    dalej się wymądrza, nie wiem bo już tego pana nie czytam, to zdaje się
    nieuleczalny przypadek.

    Mateusz

  • 84. Data: 2021-12-01 00:01:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 23:14:37 UTC+1 Marek napisał(a):

    > Nie tęsknisz za Polską mroźną zimą?
    >
    > --
    > Marek
    Tutaj by nie mógł mordować dzikich zwierząt, na dodatek w okresie ochronnym jak mają
    młode. A tam może to robić legalnie bo był na kursie.

  • 85. Data: 2021-12-01 00:12:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 30 November 2021 at 23:58:08 UTC+1, Mateusz Viste wrote:

> [...]

    > "ciepłych", francuskich zim właśnie (między innymi)... może zresztą
    > dalej się wymądrza, nie wiem bo już tego pana nie czytam, to zdaje się

    a kogo obchodzi co cytasz
    Jak to nie Alpy
    to zimy we Francji były średnio cieplejsze o 5-10 C niz w Polsce

    A jak północ Francji, blisko gór, to należy porównywać z zimami na Podhalu

    W Polsce się ociepla od stanu wojennego
    a we Francji widać różnie bywa

    Przed laty Mimce całą zimę chodzili w półbutach, bo nie było śniegu , ani mrozu zimą

  • 86. Data: 2021-12-01 08:50:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Nov 2021 23:58:06 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > dziewczynom krótką sesję w plenerze: http://soay.fr/?p=95

    Te dziewczyny to wszystkie Twoje? Cały czas myślę żeby tak, że 3 szt.
    do 1ha ogrodzonego lasu wpuścić. Ale trochę się boję, że zdemolują
    młode drzewa.

    Tak btw. jestem pod wrażeniem jakości Google translate z
    francuskiego na nasze. Nie ma potrzeby robić polskiej wersji
    językowej...

    --
    Marek

  • 87. Data: 2021-12-01 08:51:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Nov 2021 14:12:37 -0800 (PST), ptoki <s...@g...com>
    wrote:
    > Jak dalem 2x5cm styro nastrop to ladnie bylo widac ze sie
    > temperatura stabi
    > lizowala prawie dwa dni. A strop to ledwo 20cm betonu.

    Tylko 2x5??

    --
    Marek

  • 88. Data: 2021-12-01 09:19:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-01 o 08:50 +0100, Marek napisał:
    > Te dziewczyny to wszystkie Twoje?

    Z naszego ludzkiego punktu widzenia patrząc - tak, moje. Jestem
    hodowcą, obecnie 60 sztuk. Nie lubię jednak tak o sobie myśleć,
    postrzegam siebie raczej jako ich opiekuna i staram się im
    zapewnić możliwie optymalne warunki życia.

    > Cały czas myślę żeby tak, że 3 szt. do 1ha ogrodzonego lasu wpuścić.
    > Ale trochę się boję, że zdemolują młode drzewa.

    3 szt. na jednym hektarze niewiele zmienią. Niemniej młode drzewka to
    oczywiście, zostaną skonsumowane.

    > Tak btw. jestem pod wrażeniem jakości Google translate z
    > francuskiego na nasze. Nie ma potrzeby robić polskiej wersji
    > językowej...

    Nie ujmując niczego googlowi muszę jednak powiedzieć, że początkowe
    tłumaczenia były dużo mniej udane. Spędziłem kilka godzin na
    podsyłaniu poprawek do google translate i najwyraźniej ichne AI to
    przyjmuje. Dalej nie jest pięknie, ale ujdzie.

    Mateusz

  • 89. Data: 2021-12-01 09:23:25
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 30.11.2021 o 21:55, a a pisze:

    > Polska południowa
    > segment podwójny

    I co to znaczy "segment podwójny"? Bliźniak, czy po prostu 2 segmenty?
    Bo jeśli to drugie, to już zupełnie inna bajka, tyle płaci za ogrzewanie
    niejako dwóch domów. Połowę tego to u nas też rocznie wychodzi.

    > stomatolog, dorabia w UK
    > to dla niej żaden koszt, bo miesięcznie więcej zarabia

    No i tylko dlatego, że tyle zarabia i ją stać, to tyle puszcza z dymem?
    Nawet jeśli, to i tak nie jest to żaden punkt odniesienia dla innych.

    --
    Ewa

  • 90. Data: 2021-12-01 09:57:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Dec 2021 09:19:01 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
> [...]
    > eć,
    > postrzegam siebie raczej jako ich opiekuna i staram się im
    > zapewnić możliwie optymalne warunki życia.

    Czy w PL jest jakiś hodowca soay, którego możesz polecić? Tylko raz
    widziałem na allegro ogłoszenie ale na zdjęciu wygladaly troszkę
    inaczej niż te Twoje, takie bidy były. Czy jest możliwe, że wciskają
    inne rasy wykorzystując medialną popularności soay?

    --
    Marek