  • 11. Data: 2009-06-14 05:58:29
    Temat: Re: Co pod okno tarasowe ?
    Od: TomekW <t...@w...pl>

    Witam

    > To jest źle zamontowane okno. Powinieneś tam mieć systemową listwę, na
    > której to okno by stało. Taką, która nie przewodzi zimna. Teraz to ci się
    > może jedynie wypaczyć i więcej dobrze nie zamykać.
    > Zdemontuj to okno i zrób jak należy.
    Ja tak miałem zamontowanych dokładnie PIĘĆ (!) okien tarasowych. Wszystkie
    wisiały w powietrzu podparte jakimiś cegłami i deskami.
    Monterzy kazali z przodu do połowy okna przyłożyć styrodur a z drugiej
    strony podlać wylewką.
    Posłuchałem - OK (naiwny i głupi człowiek). W międzyczasie przyszedł monter
    z konkurencyjnej firmy robić pomiar na drzwi zewnętrzne - zobaczył to i za
    głowę się złapał. Stwierdził to samo co ty - wszystko do demontażu.
    Pokiwałem głową a swoje pomyślałem - oszołom jakiś, na konkurencję nadaje.

    Oczywiście zrobiłem tak jak kazali mi moi niewydarzeni monterzy, po około 6
    miesiącach (na szczęście tylko wylewki zrobiłem i tynki) 2 okna się lekko
    wypaczyły, ale do tego stopnia, że nie dało się ich wyregulować tak aby
    normalnie się zamykały.

    Ściągnąłem monterów - zaczęli swoje teorie tworzyć (skurw....),
    podziękowałem wynająłem innego - skuł wylewkę przy tych oknach wywalił ten
    styrodur.
    Kazałem sobie podmurować prawie pod samo okno, resztę podbić na klinach
    PLASTIKOWYCH, porządnie przydyblować dolną część okna. Jakoś udało się go
    "ponaciągać".

    Podmurówka z cegły tak została zrobiona, że znalazło się jeszcze miejsce na
    jakieś 4 cm styroduru od środka. Cegła podpierała okno tam gdzie listwa
    podprogowa.
    Od niewydarzonych "monterów" dosłownie wywrzeszczałem zwrot kosztów.

    Teraz wszystkim radzę od samego początku dopilnować sobie montaż okien
    tarasowych - warto dopłacić do tej dolnej systemowej listwy nazywanej
    poszerzeniem, zamiast walić jakieś tam kliny i nie daj Boże jeszcze
    drewniane. Listwa ta jest ocieplona.

    Oczywiście większość nie słucha. Nie posłucha też zapewne autor wątku.
    Pomyśli sobie tak jak ja: jakoś to będzie, skoro prawie wszyscy tak mają i
    nie narzekają...
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-06-14 16:05:13
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "TomekW" <t...@w...pl> wrote in message

    > Oczywiście większość nie słucha. Nie posłucha też zapewne autor wątku.
    > Pomyśli sobie tak jak ja: jakoś to będzie, skoro prawie wszyscy tak mają i
    > nie narzekają...
    > Pozdrawiam

    Zwykłe okna też powinny stać, a nie wisieć, jak u "wszystkich"

  • 13. Data: 2009-06-14 21:16:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "TomekW" <t...@w...pl> wrote in message

    > Zwykłe okna też powinny stać, a nie wisieć, jak u "wszystkich"

    zasadniczy problem jest w oknach z PCV...

    dziwię sie że tam niema standardowo elementu pod spodem który by pozwalał na
    sensowny montaż parapetów choćby oraz usztywniał spód okna.

    Okna drewniane maja to w standardzie :)

    efektywnie parapety zewnętrzne są przykręcane do ramy i ciapkane jakimś
    sylikonem co wygląda ohydnie.

  • 14. Data: 2009-06-15 00:14:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Cze, 23:16, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > zasadniczy problem jest w oknach z PCV...
    >
    > dziwię sie że tam niema standardowo elementu pod spodem który by pozwalał na
    > sensowny montaż parapetów choćby oraz usztywniał spód okna.

    Alez jest - nazywa sie to listwa podparapetowa / listwa montazowa.
    Oknoplast Krakow daje to w standardzie do kazdego okna, "za darmo".
    Stoja mi na tym wszystkie okna (oczywiscie z ~1-2cm przerwa na
    izolacje termiczna):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.D
    ownloadItem&g2_itemId=1379&g2_serialNumber=1

    Robi tak znacznie wiecej firm tylko ze niektorzy glupi montazysci te
    listwy sciagaja, myslac ze to sa tylko listwy transportowe (tudziez
    blad popelnia pomiarowiec, ktory powinien te (bodaj) 3cm odjac od
    wysokosci okna na ta listwe). Z taka listwa montaz parapetow to
    bajeczka :)

    > efektywnie parapety zewnętrzne są przykręcane do ramy i ciapkane jakimś
    > sylikonem co wygląda ohydnie.

    Tak robia tylko paproki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-06-15 05:35:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > blad popelnia pomiarowiec, ktory powinien te (bodaj) 3cm odjac od
    > wysokosci okna na ta listwe). Z taka listwa montaz parapetow to

    obawiam sie zę tak na oko to 90% montażystów tak robi :)

    > Tak robia tylko paproki ;)

    po zdjęciu tej listwy to nie zabardzo jest już jak sensownei zamontować
    parapety :)

  • 16. Data: 2009-06-15 20:00:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > zasadniczy problem jest w oknach z PCV...
    >
    > dziwię sie że tam niema standardowo elementu pod spodem który by pozwalał
    > na sensowny montaż parapetów choćby oraz usztywniał spód okna.

    "Odstęp pomiędzy ścianą a murem jest zależny od wielkości ościeżnicy okna,
    koloru okna i zewnętrznego materiału uszczelniającego i wynosi: <caich>
    szerokość szczeliny u dołu okna: 10 mm + próg* </ciach>

    * - w dolnej części okna przykręcony jest dodatkowy profil tzw. próg
    montażowy służący do zabezpieczenia okna przy transporcie oraz ułatwienia
    montażu parapetów o zwiększonej grubości np.: komorowych lub marmurkowych.
    Próg posiada wysokość 32 mm, dlatego w przypadku montażu okna z progiem,
    jego wysokość należy uwzględnić w wymiarze otworu okiennego."

    Jak więc można zauważyć producent nie narzuca obowiązku stosowania listwy
    montażowej, co więcej zaś, zakłada że pod nią również znajdzie się 1cm
    warstwa pianki. W konsekwencji okno i tak nie spoczywa ciężarem na dolnym
    ramiaku tylko wisi na kotwach. Tak jak na rysunku:
    http://www.okfens.un.pl/images/upload/montaz2.jpg

  • 17. Data: 2009-06-15 20:44:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:

> [...]
    > się 1cm warstwa pianki. W konsekwencji okno i tak nie spoczywa
    > ciężarem na dolnym ramiaku tylko wisi na kotwach. Tak jak na rysunku:

    po pierwsze to podejżewam ze ta listwa zwiększa sztywnośc dolnej części
    okna, ponadto wg rysunku jest podparta kotwami metalowymi a nie tylko
    pianką.

  • 18. Data: 2009-06-15 21:01:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Cze, 22:00, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > warstwa pianki. W konsekwencji okno i tak nie spoczywa ciężarem na dolnym
    > ramiaku tylko wisi na kotwach. Tak jak na

    Oknoplast Krakow daje dokladne wytyczne co do podparcia okna klinami,
    ktore zostaja tam na stale, okno opiera sie wlasnie na nich + kilku
    dolnych kotwach. Klinow tych nie mozna wyciagnac! Przestudiowalem
    dokladnie papiery ktore dostalem z oknami :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.