  • Data: 2014-06-26 12:00:14
    Temat: Coś gryzie moje śliwki
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Od jakiegoś czasu próbuję ustalić, dlaczego gniją moje śliwki - kiedy są
    już prawie dojrzałe, pojawia się w nich zgnilizna z jasnym nalotem. W
    zeszłym roku zauważyłem, że w środku plamy prawie zawsze jest coś w
    rodzaju nakłucia. Sprawdziłem teraz - prawie wszystkie owoce mają po
    jednej-dwie dziureczki. W środku czasami jest kilkumilimetrowy kanalik.
    Czyli chyba ktoś je nadgryza, a potem w tym miejscu zaczyna gnić. Co to
    może być i jak z tym walczyć? Rozumiem, że w tym sezonie jest już za
    późno, ale chciałbym zapobiec temu w przyszłym.

    Tu jest zdjęcie tego nakłucia:
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/P6141
    480.jpg

    W najbliższym sklepie ogrodniczym nic nie wiedzieli. Będę zatem
    wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Piotr