  • 11. Data: 2009-05-29 06:19:26
    Temat: Re: Coś płożącego potrzebuję
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    Niewe <n...@b...pl> napisał(a):

    > Pas ma ok. 40-45 cm szerokości.
    > Myślisz, ze pnącza wystarczą i z czasem zasłonią cały pas żwiru?

    Winobluszcz pieciolistkowy na pewno zasłoni. Aż za dobrze zasłoni, bo to
    ekspansywna roślina - będzie się rozrastał i trzeba go będzie przycinać. Ale
    płot zasłoni idealnie i szybko, więc pomysł wydaje się dobry.

  • 12. Data: 2009-05-29 06:58:08
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Kot Behemot pisze:
    > Winobluszcz pieciolistkowy na pewno zasłoni. Aż za dobrze zasłoni, bo to
    > ekspansywna roślina - będzie się rozrastał i trzeba go będzie przycinać. Ale
    > płot zasłoni idealnie i szybko, więc pomysł wydaje się dobry.

    To mój pomysł, więc musi być dobry ;-)

    Nie wszyscy lubią pnącza w ogóle, ale wg mnie winobluszcz jest
    przepiękny, zwłaszcza jesienią. Małżonka tylko trochę ze mną walczyła,
    bo twierdzi, że nie lubi widoku tych nagich, splątanych gałęzi zimą. W
    sumie trochę racji ma. Zimą liście spadną i płot znów będzie widać.
    Rozważałem też więc Hederę Helix, ale jednak wygląda trochę jakby
    cmentarnie. Czy są jakieś inne zimozielone pnącza nadające się do uprawy
    w naszym klimacie?

  • 13. Data: 2009-05-29 10:47:22
    Od: "Jagoda" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Pnącza mi są potrzebne do zasłonięcia tych betonowych płotów.

    Ja proponuję Hederę Helix
    Początkowo trochę długo będzie się rozrastała, ale za parę lat powstanie
    piękna zielona ściana, a jak po obu stronach posadzisz, to będzie zielona
    aleja.
    Ten żwirowy pasek szybko zarośnie i tylko będziesz musiał pilnować, żeby nie
    wychodziła na kostkę.
    Zaletą jest to że pięknie wygląda przez cały rok.
    Pozdrawiam - Jagoda

  • 14. Data: 2009-05-29 19:25:16
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Jagoda pisze:
> [...]
    > wychodziła na kostkę.
    > Zaletą jest to że pięknie wygląda przez cały rok.

    Popieram, teraz są takie odmiany co w 3-lata całkiem ci to zarosną.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 15. Data: 2009-05-29 20:03:47
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    JerzyN pisze:
    > Popieram, teraz są takie odmiany co w 3-lata całkiem ci to zarosną.

    Co to za odmiany?

  • 16. Data: 2009-05-29 20:31:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 21:25:16 +0200, JerzyN napisał(a):

    > Popieram, teraz są takie odmiany co w 3-lata całkiem ci to zarosną.

    Hedera? - istny cmentarz. To już lepiej winobluszcz trójklapowy Veitchii...

    http://www.about-garden.com/e/pl/570-winobluszcz-tro
    jklapowy-parthenocissus-tricuspidata-veitchii/

  • 17. Data: 2009-05-29 20:32:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 22:03:47 +0200, Niewe napisał(a):

    > Co to za odmiany?

    Posadź winobluszcz Veitchii:

  • 18. Data: 2009-05-30 17:25:21
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    Dereń kanadyjski (okrywowy)

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 19. Data: 2009-05-30 18:43:34
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Ikselka pisze:
    > Hedera? - istny cmentarz.

    No własnie. Nie wiem czemu, ale mi też Hedera się jakoś z cmentarzem
    kojarzy mimo, że chyba nigdy takowej na cmentarzu nie widziałem.

    > To już lepiej winobluszcz trójklapowy Veitchii...

    Czy są jakieś zasadnicze różnice między winobluszczem pięcio-, a
    trójklapowym ?

  • 20. Data: 2009-05-30 21:22:59
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    > Ikselka pisze:
    > Czy są jakieś zasadnicze różnice między winobluszczem pięcio-, a
    > trójklapowym ?
    Są.
    Trójklapowy włazi sam na ściany, a pięcio- wymaga podpór. Trój- przemarza
    (chyba, ze jest szczepiony na piecio-)

    --
    Pozdrowienia
    JJ