  • 1. Data: 2009-08-25 07:23:05
    Temat: Czarny bez na nasiona
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kiedy zrywać czarny bez z przeznaczeniem na nasiona ?
    A jeżeli już teraz, to jak przechować te nasiona do wysiewu jesiennego ?
    W lodowce ? W chlodnej, suchej piwnicy ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-08-25 18:52:28
    Temat: Re: Czarny bez na nasiona
    Od: esony <e...@g...com>

    On 25 Sie, 09:23, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > A jeżeli już teraz, to jak przechować te nasiona do wysiewu jesiennego ?
    > W lodowce ? W chlodnej, suchej piwnicy ?

    witam,
    ? a nie łatwiej wykopać "młdziaka" z ziemi niczyjej i posadzić w swoim
    ogrodzie.... zdecydowanie szybciej będziesz się cieszył sporym
    drzewkiem ( krzakiem ) - czarny bez jak mi wiadomo nie podlega
    ochronie gatunkowej. U mnie ptactwo rozsiewa jesienią czarny bez
    umiaru i wstydu załatwiając swoje potrzeby fizjologiczne gdzie
    popadnie lub na kogo .... ale to pewnie nie ulatwi rozwiązania
    problemu lodówki/suchej piwnicy
    pozdrawiam EB

  • 3. Data: 2009-08-25 21:09:13
    Od: "piotrh" <p...@t...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A jeżeli już teraz, to jak przechować te nasiona do wysiewu jesiennego ?
    > W lodowce ? W chlodnej, suchej piwnicy ?

    http://www.farmer.pl/produkcja-roslinna/sad-i-owoce/
    bez_czarny,68ae3a7535b0a162ebb0.html

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-08-26 09:19:26
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ? a nie łatwiej wykopać "młdziaka" z ziemi niczyjej i posadzić w swoim
    ogrodzie....

    Mlodziaki, jakie znam, albo maja nieznane owocowanie
    (rosna w dziwnych, zacienionych miejscach i nic o nich nie wiem),
    albo nie sa mlodziakami :)

    > zdecydowanie szybciej będziesz się cieszył sporym
    drzewkiem ( krzakiem )

    Nie spieszy mi sie wcale a wcale. A znam krzaki, ktore maja naprawde
    dorodne owoce i dlatego chcialem z nich miec material siewny.

    dzieki

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-08-26 09:21:40
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > http://www.farmer.pl/produkcja-roslinna/sad-i-owoce/
    bez_czarny,68ae3a7535b0a162ebb0.html

    Dzieki, kiedys czytalem ten artykul, ale juz zapomnialem.

    Czyli od teraz zbierac i siac. I tak cyklicznie co 3 tygodnie: zebrac nowa
    porcje
    i siac.
    Jest szansa, ze cos wyrosnie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-08-26 09:58:32
    Od: "piotrh" <p...@t...pl>

> [...]
    > Dzieki, kiedys czytalem ten artykul, ale juz zapomnialem.
    > Czyli od teraz zbierac i siac. I tak cyklicznie co 3 tygodnie: zebrac

    polecam sadzonki ukorzeniać, unikasz zmienności genetycznej siewek a
    przyjmuje się 90%

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-08-26 10:10:12
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Wed, 26 Aug 2009, pluton wrote:

> [...]
    >>

    > Dzieki, kiedys czytalem ten artykul, ale juz zapomnialem.
    >
    > Czyli od teraz zbierac i siac. I tak cyklicznie co 3 tygodnie: zebrac nowa

    A nie lepiej posadzić Merechal Foch? Winko trochę lepsze.

    D.P.

  • 8. Data: 2009-08-26 11:35:52
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A nie lepiej posadzić Merechal Foch? Winko trochę lepsze.

    Praktyka pokazuje, ze lepsza nalewka jest z owocow starej,
    zapomnianej w koncu ogrodu wisienki, niz z nowoczesnych
    produktow 'przemyslu spozywczego' :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-08-26 11:37:43
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > polecam sadzonki ukorzeniać, unikasz zmienności genetycznej siewek a
    > przyjmuje się 90%

    dzieki,sprobuje.
    Chociaz proba poznowiosenna w tym roku zakonczyla sie klapa.
    Na 5 czy 5 patyczkow wsadzonych w ziemie zaden nawet nie
    przejawil checi przetwania, a co dopiero owocnego zywota :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-08-26 12:06:23
    Od: "piotrh" <p...@t...pl>

> [...]
    > Na 5 czy 5 patyczkow wsadzonych w ziemie zaden nawet nie
    > przejawil checi przetwania, a co dopiero owocnego zywota :)

    Dwa lata temu m,w, o tej porze roku przycinałem mój krzak i patyki
    półzdrewniałe wetknąłem w ziemię w cieniu (za namiotem foliowym- może to i
    półcień:) ziemia tam raczej nie wysycha a jak co to podlewałem. Liście
    opadły patyki stały ale żywe. Wiosną tylko najcieńszy nie odżył reszta bez
    problemu. Patyki do 50 cm, 20 cm w ziemię (wbijałem) po usunięciu liści, na
    górze zostawiałem po 2 liście najwyższe. w tym roku jeden którego zostawiłem
    owocuje, ma ok 3m wysokości (cięty na "drzewko", gdyby nie to miełbym
    ogromnego krzaczora). A ze starego krzaka co roku widzę kilka siewek w
    różnych miejscach ogrodu :)

    pozdrawiam