  • 1. Data: 2011-11-28 09:39:09
    Temat: Czy Urząd Gminy może zabrać pas ziemi z wąskiej działki
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    4 lata temu rozpocząłem budowe domu na dosyć wąskiej działce,
    szerokosć to 18,5 metra. Odległośc domu od drogi gminnej to 5,3 metra,
    a licząc od schodów to 4 metry. Teraz dowiedziałem się, że Urząd Gminy
    chce poszerzyć drogę gminną, oznaczało by to, że wzieli by pas ziemi z
    mojej działki. Czy UG ma do tego prawo? Dla mnie jest to problem
    właśnie dlatego że moja działka jest wąska, gdyby UG zabrał np. 2
    metry z mojej działki to miałbym drogę pod samym oknem? Dla mnie jest
    to problem, jakie mam możliwości aby UG nie naruszył mojej działki? Z
    góry dziękuje za wypowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-28 11:58:06
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > góry dziękuje za wypowiedzi.

    A co masz napisane w MPZP?
    Dom już stoi, czy chcesz go dopiero budować?
    Papiery masz pozałatwiane?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-11-28 12:06:45
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >4 lata temu rozpocząłem budowe domu na dosyć wąskiej działce,

    jesli budynek juz stoi to przepisy o odlaegłosciach od dzialek nie
    obowiązują i mozna wydzielać bliżej - ale od drogi i tak te przepisy nie
    dzialają, mozna miec blizej niz 4m. Wiec tu luzik.

    >chce poszerzyć drogę gminną, oznaczało by to, że wzieli by pas ziemi z
    >mojej działki. Czy UG ma do tego prawo? Dla mnie jest to problem

    pewnie ma prawo, wywłaszczy cie i tyle. Zapłaca ci za te m2 na droge tyle
    ile w twojej okolicy się płaci. Ale ponieważ tak bliska droga powoduje
    obnizenie sie wartosci twojego domu muszą również to zrekopmensowac. Bez
    sądu sie nie obejdzie :-)

    >właśnie dlatego że moja działka jest wąska, gdyby UG zabrał np. 2
    >metry z mojej działki to miałbym drogę pod samym oknem?

    nie ma takiego zakazu, wielu ludzi wychodzi wprost z domu na chodnik.

    b.

  • 4. Data: 2011-11-28 12:23:49
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    > A co masz napisane w MPZP?
    > Dom ju stoi, czy chcesz go dopiero budowa ?
    > Papiery masz poza atwiane?
    Nie ma MPZP, dostałem WZ. dokumenty sa już dawno pozałatwiane, dom już
    stoi. Tylko że wtedy nikt mnie nie poinformował o planach poszerzania
    drogi. Gdybym wtedy o tym wiedział, to po prostu nie budował bym tam
    domu bo działka i tak jest wąska. Czy jest jakas możliwość obrony? Po
    drugiej stronie drogi też sa przecież działki, które są większe od
    mojej.

  • 5. Data: 2011-11-29 10:46:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2011 10:39, Andrzej pisze:

    > a licząc od schodów to 4 metry. Teraz dowiedziałem się, że Urząd Gminy
    > chce poszerzyć drogę gminną,

    Od kogo się dowiedziałeś?

    > oznaczało by to, że wzieli by pas ziemi z
    > mojej działki.

    Dlaczego by to oznaczało, zwłaszcza skoro po drugiej stronie są jakieś
    puste działki?

    Może to po prostu plotka...

    Tak jak np. w mojej okolicy w jednym domu rzekomo była "krwawa łaźnia",
    a tak na prawdę był tylko mały pożar...

  • 6. Data: 2011-11-29 12:46:53
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    > Od kogo si dowiedzia e ?
    Obecnie jest to zwykła utwardzona kamienna droga. Teraz miał być na
    tym położony aswalt. Nie zrobili tego bo wyszły jakieś problemy z
    wodociągiem i właśnie w międzyczasie powstał pomysł, żeby ta dorgę
    poszerzyć, bo powyżej mojej posesji sa jeszcze inne działki budowlane,
    w tym kilka działek zastępcy wójta.

    > Dlaczego by to oznacza o, zw aszcza skoro po drugiej stronie s jakie
    > puste dzia ki?
    Po drugiej stronie nie ma pustych działek, też sa wybudowane domy,
    tylko stoją one na dużych działkach.

    > Mo e to po prostu plotka...
    >
    > Tak jak np. w mojej okolicy w jednym domu rzekomo by a "krwawa a nia",
    > a tak na prawd by tylko ma y po ar...
    Myśle, że to nie jest plotka i to bedzie kwestia czasu kiedy oni to
    zrealizuja.

    Interesuje mnie odszkodowanie, jakie mógłbym uzyskać za obniżenie
    wartości mojego domu. Myślicie że jest to realne? Jak czytam o
    odszkodowaniach za wywłaszczenie ziemi to nie wyglada to różowo. Bo
    potencjalnie, gdybym po obcieciu mojej działki chciał sprzedac dom to
    byłby on nieatrakcyjny i żeby go sprzedać musiał bym w znacznym
    stopniu obniżyć cenę. Bo jeśli teraz wziałbym z niego (po wykończeniu)
    350 tys to ile mógłbym później za niego uzyskać?