  • 1. Data: 2011-11-27 23:17:39
    Temat: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej:)

    A wiec - suche "licznikowe" dane dot. zuzycia energii mojej pompy:

    2011-11-18: 4.51 kWh (tania: 4.51 kWh, droga: 0.00 kWh), srednia zew.
    temperatura: 1.83°C
    2011-11-19: 18.48 kWh (tania: 12.86 kWh, droga: 5.32 kWh), srednia
    zew. temperatura: 2.80°C
    2011-11-20: 29.10 kWh (tania: 24.27 kWh, droga: 4.62 kWh), srednia
    zew. temperatura: 1.18°C
    2011-11-21: 27.12 kWh (tania: 22.23 kWh, droga: 4.68 kWh), srednia
    zew. temperatura: 1.54°C
    2011-11-22: 27.83 kWh (tania: 23.37 kWh, droga: 4.12 kWh), srednia
    zew. temperatura: 1.43°C
    2011-11-23: 27.95 kWh (tania: 22.73 kWh, droga: 5.01 kWh), srednia
    zew. temperatura: 1.42°C
    2011-11-24: 28.68 kWh (tania: 23.35 kWh, droga: 4.99 kWh), srednia
    zew. temperatura: 0.21°C
    2011-11-25: 29.44 kWh (tania: 23.57 kWh, droga: 5.57 kWh), srednia
    zew. temperatura: 0.39°C
    2011-11-26: 30.70 kWh (tania: 23.28 kWh, droga: 7.13 kWh), srednia
    zew. temperatura: 1.98°C
    2011-11-27: 26.84 kWh (tania: 24.03 kWh, droga: 2.56 kWh), srednia
    zew. temperatura: 3.85°C

    SUMA: 248.68 kWh (tania: 204.69 kWh, droga: 43.99 kWh)
    KOSZT: tania: 204.69 kWh (65.91 PLN), droga: 43.99 kWh (25.71 PLN) =
    91.62 PLN
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 82.31% / droga: 17.69%

    Dzis (27/28) jest rzeczywiscie cieplo na zewnatrz (nawet 6stC) wiec
    zapewne zuzycie za 28 bedzie sporo nizsze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2011-11-28 08:07:41
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    16g2000vba.googlegroups.com...

    >SUMA: 248.68 kWh (tania: 204.69 kWh, droga: 43.99 kWh)
    >KOSZT: tania: 204.69 kWh (65.91 PLN), droga: 43.99 kWh (25.71 PLN) =
    >91.62 PLN

    Ok 92 zł za 10 dosyć ciepłych dni
    Spróbujmy oszacować koszty roczne: październik- listopad-ok 300
    zł/miesięcznie, grudzień-luty myślę min 400 zł miesięcznie,
    marzec-kwiecień- przyjmijmy 300 zł miesięcznie. Sezon to wychodzi ok 2500
    zł.
    I nie ogrzewasz jeszcze całej chałupy z tego co pamiętam.
    Moim zdaniem żadna rewelacja w stosunku do nakładów ale w Twoim przypadku to
    optymalne dla Ciebie rozwiązanie skoro gazu nie masz a obsługowych żródeł
    nie chcesz.

  • 3. Data: 2011-11-28 08:33:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 09:07, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > optymalne dla Ciebie rozwiązanie skoro gazu nie masz a obsługowych żródeł

    Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce! Trzeba pamietac ze spory udzial w
    tym jest CWU - wszystko w drogiej taryfie :) Z grubsza licze ze okolo
    35 pln, czyli CO przez te 10 dni (wcale nie byly cieple - wahania od
    -2 do +2 stC! tylko w ostatnim dniu bylo rzeczywiscie cieplo bo do
    6stC) kosztowalo 57 pln. Czyli miesiac wyszedlby 170 pln, a nie 300,
    co troche zmienia wszystkie obliczenia :-) Jak bedzie - przekonamy sie
    wkrotce ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-11-28 09:06:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbe.googlegroups.com...

    >Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce! Trzeba pamietac ze spory udzial w
    >tym jest CWU - wszystko w drogiej taryfie :)

    Zgoda z tą CWU. Tylko że moim zdaniem powinniśmy to uwzględnić do obliczeń.
    Gazownicy czy groszkowcy czy nawet osoby palące drewnem(np ja) z reguły
    podając koszty ogrzewania mają tam wliczone też CWU. Maniek, czy Markola
    jak podawali zużycie gazu to nie odliczali tam CWU raczej.

    J.w.

  • 5. Data: 2011-11-28 09:18:19
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-28 00:17, Adam pisze:

    > SUMA: 248.68 kWh (tania: 204.69 kWh, droga: 43.99 kWh)
    > KOSZT: tania: 204.69 kWh (65.91 PLN), droga: 43.99 kWh (25.71 PLN) =
    > 91.62 PLN
    > PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 82.31% / droga: 17.69%

    Czyli jakieś 300 złotych miesięcznie, a mamy cieplutko tej zimy.
    Żadna rewelacja.

    Ile kosztowała Cię pompa i dolne źródło?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2011-11-28 09:59:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > reguły podając koszty ogrzewania mają tam wliczone też CWU. Maniek, czy
    > Markola jak podawali zużycie gazu to nie odliczali tam CWU raczej.

    Dokladnie tak.
    Na fakturze za gaz nie ma rozroznienia czy jest to CWU czy CO, a my podajemy
    zuzycie gazu wg. licznika.
    Zasadnosc instalowania PC jak i innego zrodla ciepla to obsluga domu a nie
    wylacznie CO.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2011-11-28 10:10:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dla ciekawskich dodam, ze moc solara o godzinie 11.05 to 2404W w
    koncowolistopadowy i sloneczny dzien.
    Temp. kolektora 40C, temp. baniaka 22C, przeplyw 3l/min, temp. zewn. 7,1C.
    Jak widac w listopadzie przy odpowiednio duzym kolektorze da sie tym
    ogrzewac dom. Warunek jest jeden - slonce musi byc, co w listopadzie nie
    jest czestym zjawiskiem niestety, ale potencjal jest.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-11-28 10:30:06
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > zuzycie gazu wg. licznika.
    > Zasadnosc instalowania PC jak i innego zrodla ciepla to obsluga domu a nie

    Zużycie ciepła do CWU idzie łatwo i w miarę precyzyjnie oszacować. U mnie przy
    dwu dorosłych osobach to jakieś 2 złote dziennie na osobę przy grzaniu prądem.
    120 złotych na miesiąc. Dlatego mnie kręci mała pompa ciepła do odzyskiwania
    ciepła z wody po kąpaniu. Przy COPie na poziomie 2 da oszczędność w granicach
    50 dych na miesiąc. 600 złotych rocznie. Warto się pochylić żeby z ziemi
    podnieść 600 złotych. Przy czterech osobach w tym dwie nastolatki jak się
    komuś trafią z sześciuset to i dwa tysiące rocznie mogą się zrobić. W Markecie
    stoi pompa ciepłą ze zbiornikiem chyba 180 litrów za 6000. Przy
    oszczędnościach na 2 tysiące rocznie warto ją kupić żeby bez rzeźbienia w
    gównie takie coś mieć.

  • 9. Data: 2011-11-28 11:17:58
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Dla ciekawskich dodam, ze moc solara o godzinie 11.05 to 2404W w
    > koncowolistopadowy i sloneczny dzien.

    znów gdzies zasiałem bo podawales i nie moge znaleź ć - ile masz m2 tych
    kolektorów, miałem nawet pytac ostatnio czy ktos rejestruje moce a ty sam
    sie wychylasz :-) Te 2404W to ile wychodzi na m2? I jaki kąt nachylenia.

    b.

  • 10. Data: 2011-11-28 11:48:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 10:06, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > podając koszty ogrzewania mają tam wliczone też CWU.  Maniek, czy Markola
    > jak podawali zużycie gazu to nie odliczali tam CWU raczej.

    Oczywiscie ze tak, chodzi tylko o to ze w tym momencie udzial CWU jest
    duzy wiec w oparciu o te wyniki nie mozna obliczac przyszlego zuzycia
    CO. Nie mozesz liczyc, ze teraz zuzylem 100 pln / 10dni, czyli 300
    pln / miesiac, wiec w dwa razy chlodniejszym miesiacu zuzyje 600 pln /
    mc. Bo bedzie inaczej - CWU pojdzie w jednym i drugim miesiacu po ~100
    pln, a CO w jednym 170, a w drugim 340 pln. Suma 540, a nie 600 :)
    Roznice w praktyce beda moim zdaniem jeszcze wieksze. Pozyjemy,
    zobaczymy :) Nie ma co gdybac, ja sie wole opierac na faktach ;)
    pozdr.

    --
    Adam