  • 1. Data: 2017-02-11 10:52:11
    Temat: Czy zima była "normalna"?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Poprzednio pytałem grupe o pomiary śr. temperatury. Wszystkie odpowiedzi i
    linki bardzo mi się przydały, dziękuję.

    Teraz pytanie zupełnie nienaukowe, które zadaję tu, bo grupowicze są
    rozsiani po całym kraju. Czy z perspektywy połowy lutego oceniacie tę zimę
    jako "normalną", albo "typową polską zimę"?
    W moim przypadku (płn pogranicze Jury K-Cz) odpowiedź jest twierdząca.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-02-11 11:48:06
    Temat: Re: Czy zima była "normalna"?
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-11 o 10:52, Maciek pisze:

> [...]
    > rozsiani po całym kraju. Czy z perspektywy połowy lutego oceniacie tę zimę
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?
    Raczej tak. Było mrozno i śniegu też trochę było.

    > W moim przypadku (płn pogranicze Jury K-Cz) odpowiedź jest twierdząca.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 3. Data: 2017-02-11 22:14:40
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?
    > W moim przypadku (płn pogranicze Jury K-Cz) odpowiedź jest twierdząca.

    Pn Polski. Mrozy poniżej średniej z przed kilku lat. Śniegu brak

  • 4. Data: 2017-02-11 22:37:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-02-11 10:52, Maciek wrote:
    > Teraz pytanie zupełnie nienaukowe, które zadaję tu, bo grupowicze są
    > rozsiani po całym kraju. Czy z perspektywy połowy lutego oceniacie tę zimę
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?

    u mnie - opolskie - przymrozilo znacznie mocniej niz w poprzednich
    latach, tym niemniej to tamte cieplejsze zimy uznaje za anomalie a
    obecna zime (jak na razie) w zasazie za modelowa

  • 5. Data: 2017-02-12 00:34:48
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    W moim przypadku - Dolny Slask, Zgorzelec mrozy (choc male) utrzymujace
    sie przez tak dlugi czas nie sa normalnym zjawiskiem. Od wielu, wielu
    lat tak chlodno tu nie bylo.
    W poprzednich latach grudzien i styczen byly na plusie. Dlatego tez w
    okolicy 15 grudnia zaczalem tynkowac dom wewnatrz. Od swiat do zeszlego
    tygodnia mialem przestoj:-( A mroz i tak dalej trzyma. W ciagu dnia
    lekki plus, w nocy -2, -3.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2017-02-12 09:23:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lutego 2017 00:34:51 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
    > Hej,
    > W moim przypadku - Dolny Slask, Zgorzelec mrozy (choc male) utrzymujace
    > sie przez tak dlugi czas nie sa normalnym zjawiskiem. Od wielu, wielu
    > lat tak chlodno tu nie bylo.

    kwestia co nazwiemy normą. Raczej kilka ostatnich zim było cieplejszych niz normalnie
    w polsce, a nie bieżąca była chłodniejsza. Tak na oko była raczej normalna - czyli
    chłodna.

    b.

  • 7. Data: 2017-02-12 10:00:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 lutego 2017 10:52:02 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?
    > W moim przypadku (płn pogranicze Jury K-Cz) odpowiedź jest twierdząca.

    Północ Polski, blisko morza
    Zima bardzo łagodna, temperatura nie spadła chyba ani razu poniżej minus 10stC
    Praktycznie brak śniegu. Znaczy raz czy dwa napadało kilka cm.
    Łopata do odśnieżania zbędna jak na razie;)

  • 8. Data: 2017-02-12 14:49:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2017 00:23:41 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > kwestia co nazwiemy normą.

    Zgadza się. Jednak np. narzekanie na Boże Narodzenie bez śniegu wydaje się
    być powszechne. U mnie w 24.12 sypało i zawiewało, ale zaraz topniało.
    Grudzień był jesienno-zimowy, ale to chyba nic nizwykłego w naszym
    klimacie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2017-02-12 17:07:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.02.2017 14:49, Maciek wrote:

> [...]
    > być powszechne. U mnie w 24.12 sypało i zawiewało, ale zaraz topniało.
    > Grudzień był jesienno-zimowy, ale to chyba nic nizwykłego w naszym

    To pragnienie śniegu w dniu 24 Grudnia chyba jest nakręcane przez
    reklamy telewizyjne i mikołaja pędzącego w śniegu.

  • 10. Data: 2017-02-12 17:13:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2017 17:07:12 +0100, KIKI napisał(a):

    > To pragnienie śniegu w dniu 24 Grudnia chyba jest nakręcane przez
    > reklamy telewizyjne i mikołaja pędzącego w śniegu.

    Albo odwrotnie.
    Ja sięgam pamięcią do czasów, kiedy marketing widywało się w Peweksie, a
    Wigilia zawsze równała się w mojej świadomości śnieżnej zimie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl