  • 1. Data: 2011-12-28 16:30:53
    Temat: Czym szpachlować obudowę kominka?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Po ostatnich przeróbkach mam kilka miejsc uszkodzonych na obudowie
    kominka i chciałem przed malowaniem zaszpachlować.
    Obudowa jest z płyt G-K i przy porządnym paleniu spokojnie nagrzewa się
    do ponad 80 stopni.
    Doradźcie, czym to zaszpachlować ,żeby pod wpływem temperatury nie spękało?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-12-28 19:34:30
    Temat: Re: Czym szpachlować obudowę kominka?
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 28 Dec 2011 17:30:53 +0100
    Jacek <n...@g...com> wrote:

> [...]
    > do ponad 80 stopni.
    > Doradźcie, czym to zaszpachlować ,żeby pod wpływem temperatury nie spękało?
    Najtańszy klej do płytek plus siatka do ociepleń?
    Rick

  • 3. Data: 2011-12-29 08:01:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponad 80 stopni.
    > Doradźcie, czym to zaszpachlować ,żeby pod wpływem temperatury nie

    Co prawda ja jeszcze swojego nie szpachlowałem po zrobieniu ale też się
    zastanawiałem.
    Chyba zrobię tak, że najpierw gips knauf uniflot a na to na kleju do tapet
    matę z włókna szklanego i pomalować. Często są z jakimś wzorkiem.

    Marek

  • 4. Data: 2011-12-29 10:52:58
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-28 17:30, Jacek pisze:
> [...]
    > do ponad 80 stopni.
    > Doradźcie, czym to zaszpachlować ,żeby pod wpływem temperatury nie spękało?

    Wg mnie jak się tak mocno nagrzewa to coś jest nie tak z tą obudową.

    Jak wygląda mój kominek to już pokazywałem kilka postów niżej.
    Szpachlowałem to zwykłym gipsem do GK i nic mi nie pęka - tyle, ze moja
    obudowa jest, jak się mocno napali, lekko ciepła tylko.

    --
    Macios

  • 5. Data: 2011-12-29 12:21:51
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

> [...]
    > do ponad 80 stopni.
    > Doradźcie, czym to zaszpachlować ,żeby pod wpływem temperatury nie spękało?

    Obudowa kominak z płyt GK nagrzewa się do 80 stopni???
    Zamiast szpachlować ją finalnie trzeba ją zrobić poprawnie. Nie powinna
    się nagrzewać do takich temp. to nie piec kaflowy. Szczelna izolacja
    cieplna wewnątrz zrobiona?

    pozdr

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2011-12-29 12:40:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zamiast szpachlować ją finalnie trzeba ją zrobić poprawnie. Nie powinna
    > się nagrzewać do takich temp. to nie piec kaflowy. Szczelna izolacja

    Przeoczyłem lub zignorowałem te 80stC o których pisał, fakt, 80stC to za
    duzo. U mnie kominek jest wykonany z płyt silca przykrytych dla estetyki
    wzmocnienia płytami GKF. Najbardziej nagrzewa się część obudowy tuż nad
    wkładem. Na dotknięcie ręką szacuję że jest to jakieś 30-40stC.
    Naładuję akumulator do kamery na podczerwień i zrobię parę fotek w
    podczerwieni.

    Marek