  • 1. Data: 2011-12-27 20:00:22
    Temat: Podlogowe ogrzewanie elektryczne
    Od: " mirkra33" <m...@g...pl>

    Witam - to już mój 3 pomysł na ogrzanie domu (budowa rozpoczęta - fundament
    gotowy - dom będzie dobrze ocieplony, murowany). Czy ktoś korzysta z
    podłogówki na bazie kabli grzewczych (dwużyłowych) jako podstawowego
    ogrzewania domu? Chcę taki system zastosować w domu sezonowym ok. 120 m2 z
    użytkowym poddaszem. Czy wtedy wychładzać dom podczas zimowej nieobecności a
    rury instalacji wod. kan. zabezpieczyć też kablami grzejnymi, żeby przy każdym
    wyjeździe nie spuszczać wody (gorzej jak zabraknie prądu - może jest jakieś
    wyjście). I co wtedy z cwu - bojler elektryczny?, przepływowy ogrzewacz?
    Będzie też kominek i chyba najlepiej zrobić alternatywne ogrzewanie z DGP. Czy
    pakować się w wentylację mechaniczną z rekuperatorem? (po jakim czasie się
    zwróci, a może przy takiej wentylacji mniej cierpi dom podczas "schładzania"
    więc warto). Wiem, że dużo pytań, ale chciałbym podjąć rozsądną decyzję, żeby
    potem nie kombinować co dalej jak mnie rachunki za prąd zjedzą. Czytałem, że
    właśnie taki system może być ekonomiczny przy sterowaniu automatycznym
    podłogówki. Stale przebywał będę tam jedynie latem. Od września do czerwca -
    tylko weekendy (i pewnie też nie wszystkie). Buduję konkretny dom, bo kiedyś
    chcę tam zamieszkać (jak dożyję emerytury :-)) i uważam, że jak się pakować w
    kredyt na całe życie, to niech przynajmniej zostanie po nim coś konkretnego.
    Dziękuję z góry za podpowiedzi i podzielenie się swoja wiedzą i
    doświadczeniem.
    mirek

  • 2. Data: 2011-12-27 20:07:01
    Temat: Re: Podlogowe ogrzewanie elektryczne
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ogrzewanie elektryczne jest najdroższe. Dodatkowo robiąc je w wersji
    podłogowej obniży się jego sprawność.
    Jak chcesz tak grzać na emeryturze, to napisz, gdzie teraz pracujesz.
    Może się przeniosę tam, gdzie zapewniają emerytury wystarczające na tego
    typu ogrzewanie ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2011-12-27 20:17:55
    Od: " mirkra33" <m...@g...pl>

    Do emerytury jeszcze sporo zostało, więc przez wiele lat będzie to dom
    sezonowy. Wiem, że prąd jest najdroższy - dlatego chcę dobrze docieplić dom. A
    podczas pobytu grzać kominkiem z DGP.

  • 4. Data: 2011-12-27 20:59:56
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik mirkra33 napisał:
    > Do emerytury jeszcze sporo zostało, więc przez wiele lat będzie to dom
    > sezonowy. Wiem, że prąd jest najdroższy - dlatego chcę dobrze docieplić dom. A
    > podczas pobytu grzać kominkiem z DGP.

    Jak bardzo chcesz te maty grzejne, to je zrób, ale jak będziesz robił
    wylewki, to zatop w nich alu-pex jak do tradycyjnej podłogówki i rzuć na
    to siatkę zbrojącą. To nie będzie wiele kosztowało, a w przyszłości,
    kiedy zechcesz tam na stałę zamieszkać, to podłączysz tylko do
    tradycyjnej instalacji i będziesz już miał podłogówkę. Zrób to na etapie
    wylewek, bo potem już tego nie zrobisz. Tych kilku stów dodatkowo nie
    odczujesz w czasie budowy, a potem będziesz miał gotowy grzejnik podłogowy.
    Grzanie kominkiem to średni pomysł jeżeli chodzi o ekonomię, tak samo
    zresztą jak elektryczne :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-12-27 21:43:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-12-2011 o 21:00:22 mirkra33 <m...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ogrzewania domu? Chcę taki system zastosować w domu sezonowym ok. 120 m2
    > użytkowym poddaszem. Czy wtedy wychładzać dom podczas zimowej
    Zależy jak długa ta nieobecność, bo podłogówka ma dość dużą bezwładność
    i na 1-2 dni się nie opłaca wychładzać, ale już tydzień, dwa czemu nie.

> [...]
    > każdym
    > wyjeździe nie spuszczać wody (gorzej jak zabraknie prądu - może jest
    Można prościej ustawić temp na termostacie w domu na 5st i jak spadnie
    poniżej
    to włączać podłogówkę, przy dobrze ocieplonym domu temp może przez tydzień
    spadać z 20 do 5. Poza tym potrzebny jest liczni 2 taryfowy aby grzać
    w tańszej taryfie.

    > I co wtedy z cwu - bojler elektryczny?, przepływowy ogrzewacz?
    Przepływowy nie, ale bojler tak włączony oczywiście na 2 taryfę.

> [...]
    > się
    > zwróci, a może przy takiej wentylacji mniej cierpi dom podczas
    kominek zawsze warto :) a na wentylację to trochę za mały ten domek.

    > więc warto). Wiem, że dużo pytań, ale chciałbym podjąć rozsądną decyzję,
    > żeby
    > potem nie kombinować co dalej jak mnie rachunki za prąd zjedzą.
    Przypilnuj aby mieć dobrze ocieplony i grubo, poczytaj wątki o domach
    oszczędnych i pasywnych aby wiedzieć na co zwrócić uwagę.

> [...]
    > pakować w
    > kredyt na całe życie, to niech przynajmniej zostanie po nim coś
    To jednak bym zatopił rurki od podłogówki w wylewce bo na emeryturze
    nie będzie cię stać aby ogrzać dom.
    Albo zrobić normalną wodną podłogówkę i do tego jak nie masz gazu to piec
    elektryczny albo pompę ciepła powietrze woda. Później będzie ci łatwiej
    to utrzymać, tylko będziesz musiał teraz zabezpieczyć temp w domu
    aby nie spadła poniżej 5st i rozmroziła rurki np termometr z modułem
    powiadamiania sms że temp spadła a prądu nie ma, jedziesz i palisz w
    kominku :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-12-28 15:26:01
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Tue, 27 Dec 2011 21:59:56 +0100
    Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik mirkra33 napisał:
    > Grzanie kominkiem to średni pomysł jeżeli chodzi o ekonomię, tak samo
    > zresztą jak elektryczne :-).
    >
    > pozdrawiam
    > Robert G.

    Mógłbyś rozwinąć myśl odośnie ekonomi grzania kominkiem? Pytam, bo tak się
    zastanawiam, czy wydać z 8 tys. na kominek i potem kupować drewno po 200 zł/mp.
    Pozdr.

    Rick

  • 7. Data: 2011-12-28 15:56:21
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Rick napisał:
    > Mógłbyś rozwinąć myśl odośnie ekonomi grzania kominkiem? Pytam, bo tak się
    zastanawiam, czy wydać z 8 tys. na kominek i potem kupować drewno po 200 zł/mp.

    Hehe...
    Owszem. Piszę trochę sarkastycznie o kominku, bo jest to źródło ciepła o
    sprawności może 30 procent - jak dobry kominek - i palenie tym dla
    ogrzewania domu jest nieporozumieniem. Zwyczajnie większość ciepła
    ucieka przez komin i to, że przeliczeniowa kilowatogodzina ciepła
    uzyskiwana z drewna wychodzi stosunkowo tanio, to większość tych kWh
    zasila otoczenie nad domem.

    Uważam, że kominki to modne gadżety, a ich użyteczność jest co najmniej
    dyskusyjna.

    Stawiam na lepszy odzysk ciepła i postawiłem ceramiczny piec kaflowy na
    drewno - sprawdza się doskonale - ma drzwiczki z szybą i robi w salonie
    za 'urządzenie kominkopodobne' :-), a jego efektywność jest kompletnie
    nie do porównania z modnymi kominkami. Masz ciepło nie tylko kiedy
    palisz, ale i kiedy palenie się skończy, bo trzyma naawet do 24 godzin,
    a i do atmosfery ucieka nieporównywalnie mniej ciepła niż z kominka.

    Ale to niepopularne jest, zatem nie bierz tego pod uwagę :-). Zrób
    kominek będzie modnie ;-).

    Oczywiście żartuję.
    U mnie piecyk stanowi alternatywne źródło ogrzewania, a popalam w nim,
    bo mi sprawia frajdę. Wyniósł mnie może z 5,5 tys już za całość i jest
    świetny :-) Tylko zimy za bardzo jeszcze nie ma, bo teraz temp u nas
    ledwo poniżej zera - jednocyfrowe :-P, a śniegu jak na lekarstwo - też
    jednocyfrowo.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-12-28 19:29:46
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 28 Dec 2011 16:56:21 +0100
    Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > świetny :-) Tylko zimy za bardzo jeszcze nie ma, bo teraz temp u nas
    > ledwo poniżej zera - jednocyfrowe :-P, a śniegu jak na lekarstwo - też

    Ja planuję być modny i odzyskiwać ciepło ;), czyli wkład plus wymiennik do odzysku
    ciepła ze spalin. Masz gdzieś w sieci udostępnione zdjęcia Twego pieca?
    Pozdrawiam

    Rick

  • 9. Data: 2011-12-28 20:02:04
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Rick napisał:
    > Ja planuję być modny i odzyskiwać ciepło ;), czyli wkład plus wymiennik do odzysku
    ciepła ze spalin. Masz gdzieś w sieci udostępnione zdjęcia Twego pieca?
    > Pozdrawiam

    Nic szczególnego... ot zwykły wiejski piec :-))) W końcu na wsi mieszkam.
    Wspomnienia z dzieciństwa odżywają...

    https://picasaweb.google.com/robercikus/Probka?authk
    ey=Gv1sRgCLKmj_bY44nrPA#5691269271734938354

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-12-28 21:48:47
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 28 Dec 2011 21:02:04 +0100
    Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Wspomnienia z dzieciństwa odżywają...
    >
    > https://picasaweb.google.com/robercikus/Probka?authk
    ey=Gv1sRgCLKmj_bY44nrPA#5691269271734938354

    Kafle wyglądają na nowe. Stawiała ci to jakaś firma kominkowa?
    Rick