  • 1. Data: 2024-07-12 12:09:16
    Temat: Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jak tanio i łatwo wykonać *równo* otwór w betonie komórkowym (suporex)?
    Długość 250, średnica 100mm. Fajnie, jak by po operacji była minimalna
    ilośc pyłu. Ściana pomalowana, polewanie wodą nie wchodzi w grę.

    Widzę otwornice diamentowe o odpowiedniej długości, ale to drogie jest.
    A to przecież prawie masło, aż szkoda na to pieniędzy. Z drugiej strony,
    jesli ma być równo i czysto to może nie ma wyjścia?

    Przebijanie się na wylot młotem to ostateczność. Miejsce widoczne.

    Jakieś kreatywne pomysły?

  • 2. Data: 2024-07-12 12:23:06
    Temat: Re: Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.07.2024 o 12:09, heby pisze:
> [...]
    > jesli ma być równo i czysto to może nie ma wyjścia?
    >
    > Przebijanie się na wylot młotem to ostateczność. Miejsce widoczne.

    Najtańsza otwornica i odkuwać rdzeń.

    Robert

  • 3. Data: 2024-07-12 13:29:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/07/2024 12:23, Robert Wańkowski wrote:
    > Najtańsza otwornica i odkuwać rdzeń.

    Mówisz o takiej do drewna (zęby)? Czy jednak do betonu?

    Kiedyś wierciłem taką do drewna i cieżko szło, pył zatykał i kręciła się
    w miejscu.

  • 4. Data: 2024-07-12 13:47:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.07.2024 o 13:29, heby pisze:

    > Mówisz o takiej do drewna (zęby)? Czy jednak do betonu?
    Tylko diamentowa do betonu.

    > Kiedyś wierciłem taką do drewna i cieżko szło, pył zatykał i kręciła się
    > w miejscu.
    To się nie nadaje.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2024-07-12 13:55:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.07.2024 o 13:47, Janusz pisze:

    > Tylko diamentowa do betonu.

    Do siporexu diamentowa? Nie zatka się? Ja bym wziął widię.

    > To się nie nadaje.

    Jak jeszcze trafi się fuga. Teoretycznie wydrapie się do drewna pod
    puszkę. Ale po co, skoro są dedykowane narzędzia.

    Robert

  • 6. Data: 2024-07-12 21:02:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Do siporexu diamentowa? Nie zatka się? Ja bym wziął widię.
    No oczywiście że wystarczy, trochę się rozpędziłem :)
    I tak trzeba kostkę ze środka wyciągać.

    --
    Janusz