  • 161. Data: 2014-10-22 17:10:16
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-21 21:24, Ghost pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Basen za 4000? No ale chyba nie 50m, najwyzej 25, co nie?

    jeżeli mówimy o metrach sześciennych - to bodajże 32 :) o tyle fajny że
    prostokąt chyba 7x4m, idealnie pasuje w wyznaczonym miejscu i da się w
    nim przepłynąć pod i na wodzie, pograć w siatkówkę. W zakupie to nie
    pamiętam, za zestaw dałem chyba z 3500zł, do tego odkurzacz do dna
    300zł, kostka którą ułożyłem pod basenem chyba ok. 1000zł... :)
    Chemii w sumie niewiele idzie bo mniej niż jeden pojemnik za 140zł na
    sezon. Woda czysta bo z wodociągów.
    W zasadzie do pełni szczęścia brakuje mi tylko sauny, ale żona ma jakieś
    dziwne pomysły w stylu 'najpierw wyremontujmy łazienkę czy pokój' ;)

    Łukasz

  • 162. Data: 2014-10-22 17:29:50
    Temat: Re: [OT] Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-22 08:40, Piotrek pisze:

    > Awidziszpan. Adrenalina to jest jedyna rzecz, której mi brakuje po
    > przejściu na swoje. Kto nie gasił pożarów w (dużych) projektach to nie
    > wie o czym mówię.

    to może za małe projekty teraz robisz? :) ja ostatnio stwierdziłem, że
    jak bym się stresował każda stresującą sytuacją w firmie, to by dziś
    żona kwiaty na mój pomnik zanosiła... a tak - robię wszystko co w mojej
    mocy, reszta to szczęście
    Ja tam lubię adrenalinę przy dopinaniu wszystkiego, jak wszystko zwali
    się na jeden czas i ledwo żyjesz, lubię też adrenalinę związaną z
    ryzykiem (nie oszukujmy się - jedni idą do kasyna, inni otwierają firmy)
    Niedawno zaryzykowałem duże pieniądze w rozszerzenie działalności
    (zupełnie inna branża, nie miałem z nią wcześniej styczności) - powodem
    tego było (oprócz świadomości że jest duża szansa że na tym zarobię) to,
    że nikt z moich znajomych by się tego nie podjął, a ja lubię trudne
    tematy :)

    > Co do reszty to generalnie nie masz porównania pomiędzy pracą na swoim i
    > pracą najemną. Tak więc może Ci się tylko wydawać, że nie realizowałbyś
    > się bardziej w pracy najemnej.

    ja mam -choć fakt, niewiele pracowałem na etacie - ale jednak. Na
    własnej DG czasem przychodził kryzys - jak był czas gdy zarobiłeś tyle
    co twój pracownik, tyle że on przez 8h, a ty 24, czasem przez myśl
    przeszło "a może by tak to wszystko pierdolnąć i wyjechać w bieszczady"
    :) ale jak pomyślę czy bym chciał to zmienić... teraz już się nie da,
    pracoholikiem wolę być na swoim, a standardowe 8h dziennie chyba już bym
    nie potrafił... z resztą- niepewność jutra też uzależnia :)

    Łukasz

  • 163. Data: 2014-10-22 17:31:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > W projekcie który kiedyś czytałem było że ma zastąpić wszystkie inne podatki
    związane z nieruchomościami. O wartości nic nie było.
    i dlatego napisałeś: "W przypadku domku o wartości 500 tysięcy złotych "
    to od czego będzie ten podatek?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 164. Data: 2014-10-22 18:26:30
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 17:32:06 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    ma być od wartości księgowej uwzględniającej amortyzację w przeciągu pięćdziesięciu
    lat. W budynkach z mieszkaniami przeznaczonymi pod najem amortyzacja 30 lat. Z tego
    co pamiętam to w zależności od rejonu od 0,6 do 1,8% rocznie. Na jakiś super drogich
    terenach do 2,2%. Takie były propozycje. 500 tysięcy to był przykład.

  • 165. Data: 2014-10-22 19:20:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-21 22:49, Piotrek pisze:

    > Hint: przeciwprąd.

    nie widzę postów kogutka - ale mam chyba taki:
    http://grilliogrod.pl/product_info.php/basen-stelazo
    wy-bestway-prostokatny-732x366x132cm-p-981

    do gry w siatkę super, przepłynąć się też można, materac wrzucić i zimne
    piwko na nim wypić też :)
    Dzieciaki do dna jeszcze nie sięgają, a córka bardzo szybko nauczyła się
    w nim pływać. No i hartują się - sąsiad ma basen od kilkunastu lat i
    mówi że jego córka nigdy antybiotyku nie brała - a w wodzie ją widzę jak
    jest kilkanaście stopni i pogoda inna niż burza z piorunami ;). Z resztą
    wodę ma dużo zimniejszą - mniej słońca, więcej wody i basen kopany - nie
    nagrzewa się tak łatwo.
    W przyszłym roku myślę o izolacji od podłoża żeby się wolniej wychładzał
    (od boków nie ma sensu izolować bo przez nie się szybko nagrzewa) -
    planuję go postawić na jakimś twardym styropianie
    Znajomy ma mniejszy - 5m długości - przy domku w górach - i w tym roku
    kupił do niego pompę ciepła (powietrzną) - zobaczę jak mu wyjdzie sezon,
    przeliczę (choć będzie to nie łatwe bo u niego klimat inny i grzanie
    tylko na weekendy, za to intensywne) i może też dokupię.

    Łukasz

  • 166. Data: 2014-10-22 19:30:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 16:44:50 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > No waśnie, wszak wielkość firmy u której kupujesz serwery nie determinuje
    > wielkości twojej firmy, nieprawdaż?

    Ja serwery kupuje u dilera IBM :D Nie myslisz chyba ze ciagne powazna
    firme hostingowa na obcych maszynach? :-) Domyslam sie, ze tak Twoj szwagier
    robi - takich firm jest setki - niestety jak pisalem, to nie ma nic wspolnego
    z hostingiem. Ja w samo oprogramowanie (wlasne, autorskie, rozwijane od ponad
    12 lat) do obslugi hostingu dla klientow wydalem jakies lekko liczac
    400 tys pln. Dzieki temu mam ogromne mozliwosci, wlasne podejscie, rozwiazania
    i przewage nad takimi szwagrami :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 167. Data: 2014-10-22 19:33:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    terenach do 2,2%. Takie były propozycje. 500 tysięcy to był przykład.

    czyli cała twoja argumentacja jakie to będzie kosztowne właśnie została
    przez Ciebie obalona.

  • 168. Data: 2014-10-22 20:40:37
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 19:33:12 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Ciekawe co powiedzą po wprowadzeniu tego podatku właściciele nieruchomości. Bo to że
    ty teraz tutaj coś pierdniesz znaczy tyle że pierdnąłeś.

  • 169. Data: 2014-10-22 20:52:16
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:54477fb9$0$12622$65785112@news.neostrada.pl,
    *Ghost* <g...@e...com> typed:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Hmmm, no to faktycznie, konkurencja ci nie grozi. ROTFL!
    >
    > Wracając do rzeczy - dzielisz się z: prezesem firmy energetycznej,
    > prezesem firmy telekomunikacyjnej, mam dalej wymieniać czy dasz rade sam?

    Jaki tam przedsiebiorca, wspolnik z bozej laski.

    "Progreso" S.C. Adam Szendzielorz Wojciech Szczęch
    Progreso ?www.progreso.pl
    ? tel. 32 476 21 64
    ul. 1 Maja 7
    44-330 Jastrzębie-Zdrój
    woj. śląskie

  • 170. Data: 2014-10-22 20:54:59
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:608cd87f-2363-4b62-adfc-0b999fffab7b@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Jaki geszefciarz :-) Wlasnie w moim biznesie jest to fajne ze mam kilka
    > tysiecy klientow ktorzy placa stosunkowo niski abonament :-) Z moich uslug
    > korzysta Philips, Volvo, Rimmel, BMW, czy chocby PKO BP. Takze raczej
    > daleko mi do malego geszefciarza :-)

    A fee, nie da sie czytac Twoich wypocin.