  • 41. Data: 2023-06-29 21:14:49
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 29.06.2023 o 19:56, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Po roku i 25kkm podtrzymuję, że elektryk to był dobry zakup.
    > Rok minie pod koniec lipca, na "swoim prądzie" do dzisiaj przejechał
    > 24300 km. Średnie spalanie w podobnym aucie, na podobnych trasach mam
    > na poziomie 7-7.5l/100.
    > Jak ktoś ma auto to łatwo przeliczy ile kasy nie musiałem zostawić na
    > stacjach benzynowych.

    A jaka jest w Twoim wypadku różnica w cenie zakupu samochodu? Bo jak ja
    liczyłem czy opłaca mi się zmienić na elektryka, to rozbiło się właśnie
    na tym - różnica w koszcie zakupu to 15 lat paliwa za darmo. Jeśli mam
    wybierać, czy zostawić pieniądze dziś w salonie, czy na stacjach ratami
    przez 15 lat, to jednak wolę wybrać drugą, korzystniejszą opcję.

    Ale ja jeżdżę Loganką lub Dusterem co palą 5l/100. Ty jeździsz zdaje
    się na bogato, więc może kalkulacja inna.

    Mateusz

  • 42. Data: 2023-06-29 21:23:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.06.2023 09:45, Mateusz Viste wrote:
    > Nie chcę się tu mieszać w jakieś przedszkolne kłótnie, niemniej
    > pragnę zwrócić uwagę

    Ja zwrócę uwagę za to na to, że niektórzy montowali gruntówkę która co
    prawda droższa, ale niższym zużyciem energii miała być inwestycją w
    porównaniu do powietrznej. Po założeniu PV, wytworzyła
    się...inwestycyjna autokonkurencja ;-o

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2023-06-30 00:59:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 29 June 2023 at 21:23:20 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > prawda droższa, ale niższym zużyciem energii miała być inwestycją w
    > porównaniu do powietrznej. Po założeniu PV, wytworzyła

    Gruntówka to złom niskotemperaturowy i musi być podłączona do wadliwej podłogówki,
    bo kaloryferów nie zagrzeje.

    Wszyscy likwidują gruntówką bo to złom

    A podłogówka jest wadliwa z definicji, bo jak się rozszczelni to zaleje cały strop i
    trza wszystko skuwać.

  • 44. Data: 2023-06-30 05:03:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Po roku i 25kkm podtrzymuję, że elektryk to był dobry zakup.
    > Rok minie pod koniec lipca, na "swoim prądzie" do dzisiaj przejechał
    > 24300 km.

    Mój ma 1,5 roku i 48 kkm przebiegu.
    W zdecydowanej większości za friko, bo z energii ładowanej na zakupach.

    Lekko licząc zaoszczędził w ten sposób ze 20 tys.

  • 45. Data: 2023-06-30 05:04:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A jaka jest w Twoim wypadku różnica w cenie zakupu samochodu?

    0 labo ujemna.
    Nowego benzyniaka kupiłbym za tyle samo, a podobnie jeżdżącego drożej,
    bo bez dotacji.

  • 46. Data: 2023-06-30 20:16:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 29 czerwca 2023 o 15:22:32 UTC+2 ddddddddddd napisał(a):
    > stosunku do dochodów, inflacji, itp energia wręcz tanieje
    > >
    > jednak wydajesz pieniądze dzisiaj, a zwrot masz kilka lat później -
    > gdybyś zostawił te pieniądze na koncie i wykorzystał po okresie zwrotu
    > PV, kupiłbyś mniej kWh...

    Rozwiń proszę bo nie rozumiem
    Coś realnie tanieje( coraz mniejszy udział w dochodach) i sugerujesz że powinienem
    kupować to "prepaid"- znaczy zainwestować 40;-70 tys teraz żeby konsumować
    najblizsze 7--10 lat?

  • 47. Data: 2023-06-30 20:37:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 30 czerwca 2023 o 20:16:03 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    kupować to "prepaid"- znaczy zainwestować 40;-70 tys teraz żeby konsumować najblizsze

    Tak na szybko.
    Zużywam rocznie ok 4800kwh(400kwh x 12mc)prądu.
    Wychodzi wiec że potrzebowałbym 6kwp w panelach.
    6kwp to ok 30 tys zł.
    15 letni okres przyjmijmy do wyliczen.
    Przez 15 lat 6 kWp naprodukuje mi 90000kwh
    Czyli kWh wyniesie mnie średnio 33 gr przez te15 lat(30000zl/90000kwh)
    Przyjmując że bez pc przez najbliższe 15 lat będę płacił 1zl/kWh to wyjdzie ok
    72tys(400kwh x 12mcy x 15lat)

  • 48. Data: 2023-06-30 20:42:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 30 czerwca 2023 o 20:37:44 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Czyli kWh wyniesie mnie średnio 33 gr przez te15 lat(30000zl/90000kwh)
    > Przyjmując że bez pc przez najbliższe 15 lat będę płacił 1zl/kWh to wyjdzie ok
    72tys(400kwh x 12mcy x 15lat)
    Czyli:
    Albo teraz wydaje 30 tys zł i mam kupione" darmowego" prądu na 15 lat albo dzisiaj
    nie wydaje nic i za prąd w ciągu 15 lat place 72tys.

  • 49. Data: 2023-06-30 21:03:25
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak na razie to PGNIG i PGE rozsyła ulotki, że po nowym roku taryfy
    > zdrożeją o 100%.
    > Daj linka skąd masz info, że energia stanieje.
    > Ja mam na papierze, że będzie drożej.

    Zenek jak zwykle pierdoli od rzeczy. Jego prawo. Ja mam kalkulator i
    faktury jakie płacę. Wiem ile zapłaciłem za PV, wiem ile płacę za PV i
    wiem dzięki temu że się opłaca. Bardziej niż zabawa w akumulatory. PS.
    Straty sobie uwzględniłeś? :)))))) (to do zenka)

    Tak się składa, że podpisywałem dopiero co umowę w Enerdze. Poniżej wklejki:
    Cena nocna/dzienna w g12w
    Cena netto 0,6930 zł/kWh
    Cena nie zawiera podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku akcyzowego.
    Cena brutto 0,8585 zł/kWh
    Cena zawiera 23% podatek od towarów i usług (VAT) i podatek akcyzowy.
    Podczas zawierania umowy te ceny obowiązywały do końca 2023. Na 2024
    zaznaczone były ceny (z pamięci, rząd wielkości zachowany) 2,20 za
    dzienną i 1,60 za nocną).

    wklejka z regulaminu:

    ariant 4 G12* nd.
    1,9354 zł/kWh
    (tj. 1,9749 zł/kWh cena z cennika
    standardowego ** - 2%)
    1,2594 zł/kWh
    (tj. 1,2851 zł/kWh cena z cennika
    standardowego ** - 2%)
    i punkt:
    Nasza oferta nie obejmuje opłat za dystrybucję prądu. Sposób rozliczeń
    za dystrybucję prądu znajdziesz w umowie

  • 50. Data: 2023-06-30 21:11:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 30 czerwca 2023 o 21:03:48 UTC+2 sirapacz napisał(a):
    > .
    >
    > Zenek jak zwykle pierdoli od rzeczy. Jego prawo. Ja mam kalkulator i
    > faktury jakie pła
    Taki z boku podpowiem że Zenek o cenach gazu pisał a Ty z cenami.pradu wyjechałeś.