  • Data: 2009-08-04 07:28:40
    Temat: Daszek na wiatę
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Zamierzam zrobić sobie dach na altanę (a raczej wiatę) ogrodową.
    Schematyczny rysunek jest tutaj:
    http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=132548336 18 kb, lub można zajrzeć na
    http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970 , rysunek jest od razu na pierwszym
    ekranie). Wymyśliłem, że będzie to dach płaski (niestety muszę zrezygnować z
    dwuspadu) i że będzie oparty o pomysł wiązara. Na wiązary pójdzie pełne
    deskowanie, na to gonty bitumiczne.
    Rozpiętość belek na których oprze się dach wynosi 4 metry, ale chcę
    przedłużyć go w obie strony o pół metra. Nachylenie planuje 15% (maks. 20%).
    Długość dachu (murłat) ok.7 metrów.
    Pytania mam takie:
    1) jaka grubość desek na wiązary ?
    2) jaka wysokość (szerokość) desek na wiązary ?
    3) jakie poprzeczki wzmacniające i jak rozmieszczone ?
    4) jak pospinać całość (płytki kolczaste, płytki na śruby, deska + gwoździe)
    ?
    5) jaki rozstaw wiązarów na belkach (murłatach) ?
    6) jakie mocowanie wiązarów do belek (murłat) ?
    7) jakie deskowanie (grubość desek) i jak układane ? (jakaś naprzemienność w
    mocowaniu do wiązarów ?)

    pozdrawiam
    pluton