  • 1. Data: 2011-11-17 21:23:34
    Temat: Deski podlogowe - "fazka"
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Ogladalem dzisiaj deski podlogowe (lite). Od spodu maja wyfrezowane rowki,
    a krawedzie gornej powierzchni sa lekko sfazowane.
    Czy ta "faza" ma jakies znaczenie praktyczno-techniczne, czy sluzy tylko
    estetyce?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-11-17 21:55:13
    Temat: Re: Deski podlogowe - "fazka"
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/17/11 22:23, Maciek wrote:

> [...]
    > a krawedzie gornej powierzchni sa lekko sfazowane.
    > Czy ta "faza" ma jakies znaczenie praktyczno-techniczne, czy sluzy tylko

    Zysk estetyczny jest niebagatelny: dzięki powstałym w ten sposób rowkom
    brud w końcu ma trochę miejsca dla siebie, a nie musi się poniewierać po
    całej powierzchni deski. To fazowanie jest hołdem złożonym zasadzie
    "Człowiekiem jestem i nic co brudne nie jest mi obce".

    --
    Jacek Midura

  • 3. Data: 2011-11-18 03:05:55
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > całej powierzchni deski. To fazowanie jest hołdem złożonym zasadzie
    > "Człowiekiem jestem i nic co brudne nie jest mi obce".

    Mam podłogę z fazkami i żaden brud sie tam nie gromadzi.

    Chyba kolega zgaduje?

  • 4. Data: 2011-11-18 07:45:03
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2011-11-17 22:55, Jacek Midura pisze:
    dzięki powstałym w ten sposób rowkom
    > brud w końcu ma trochę miejsca dla siebie
    Dobrze, że moja podłoga o tym nie wie :)
    Kwestia gustu, od siebie dodam, że fazka ładnie maskuje pracę drewna.

  • 5. Data: 2011-11-18 08:15:38
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > a krawedzie gornej powierzchni sa lekko sfazowane.
    > Czy ta "faza" ma jakies znaczenie praktyczno-techniczne, czy sluzy tylko

    Fazuje się m.in dlatego, ze ostra krawędź jest bardziej podatna na
    uszkodzenia, - staniesz w szpilkach przy samej krawędzi i się odłupie :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 6. Data: 2011-11-18 10:23:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 08:45:03 +0100, mk napisał(a):

    > Kwestia gustu, od siebie dodam, że fazka ładnie maskuje pracę drewna.

    No wlasnie, to oraz ochrona krawedzi chodzilo mi po glowie.
    Powiedzcie w takim razie - jesli deski sa fazowane, a wymagaja
    wyszpachlowania sladow po montazu, to szczelin miedzy nimi sie nie
    szpachluje? Mowa o szczelinach siegajacych tylko na glebokosc owego
    sfazowania.

    Zetknalem sie z roznymi opiniami, stad pytanie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2011-11-18 17:01:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > sfazowania.
    >
    > Zetknalem sie z roznymi opiniami, stad pytanie.

    Te z fazkami, to chyba najczęściej finisz parkiet, którego się nie szpachluje.
    Gdybym kładł finisz, wybrałbym fazki. Sąsiad ma merbau i jest zadowolony.
    Widziałem również parkiet położony przez "mojego" parkieciarza, który chyba
    finiszem nie był, bo parkieciarz narzekał na szlifowanie tych fazek.
    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-11-18 18:33:15
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-11-18 09:15, rrr pisze:
    > Fazuje się m.in dlatego, ze ostra krawędź jest bardziej podatna na
    > uszkodzenia, - staniesz w szpilkach przy samej krawędzi i się odłupie :)

    chyba glownie fazuje sie jednak z innego powodu

    przeciez ta deska osobno sobie nie lezy, obok jest druga i na krawedzie
    nie staniesz tak aby sie obcasem odlupala

    natomiast najwazniejsza sprawa fazek jest taka, ze to podloga gotowa
    (nie widzialem podlogi do lakierowania z fazkami, ale moze jest..)
    jezeli nie szlifujemy podlogi drewnianej, to wiadomo ze te deski nie
    beda na idealnie tej samej wysokosci, beda wyczuwalne nierownosci miedzy
    deskami, pewnie nawet widoczne. Aby to wszystko zniwelowac, stosuje sie
    fazki.
    Ot, i cala tajemnica

    A bród sie w nich zbiera (oczywiscie jak sie ma odkurzacz w domu...)

    Sierp

  • 9. Data: 2011-11-19 01:16:53
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

> [...]
    > widzialem podlogi do lakierowania z fazkami, ale moze jest..)
    > jezeli nie szlifujemy podlogi drewnianej, to wiadomo ze te deski nie

    Nie wiadomo. finish parkietu nie szlifujesz ale jest idealnie równy.

    > beda na idealnie tej samej wysokosci, beda wyczuwalne nierownosci miedzy
    > deskami, pewnie nawet widoczne. Aby to wszystko zniwelowac, stosuje sie
    > fazki.

    A niby na jakiej podstawie tak sądzisz że te deski muszą być nierówne i to
    ma być powód na dawanie fazek aby te nierówności ukryć?

    > Ot, i cala tajemnica
    >
    > A bród sie w nich zbiera (oczywiscie jak sie ma odkurzacz w domu...)

    Nic sie nie zbiera nawet jak ktoś nie ma odkurzacza! Fazki są tak robione,
    pod takim kątem że powstały dołek jest na tyle łagodny że tam nie ma prawa
    się nic zbierać. Chyba że ktoś w obłoconych gumiakach lata po salonach ale
    takiemu to i odkurzacz nie pomoże.

  • 10. Data: 2011-11-19 17:21:06
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]

    > idealnie tej samej wysokosci, beda wyczuwalne nierownosci miedzy deskami,
    > pewnie nawet widoczne. Aby to wszystko zniwelowac, stosuje sie fazki.

    wczoraj ogladalem panele. Niezle panele bez fazki 30 pln/m2. Takie same panele
    z fazka 60 pln/m2. Fazka tylko ze wzgledow estetycznych.

    --
    pozdr Z.