  • 1. Data: 2011-11-16 23:37:52
    Temat: jak przedłużyć kabel przyłącza?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć, napisałem już wcześniej, ale wątek się nie pojawia - jeśli
    będzie duplikat to przepraszam.

    Z powodów praktycznych chcę przenieść rozdzielnicę na inną ścianę.
    Wiąże się to z koniecznością dosztukowania kabla przyłączeniowego. Jak
    to zrobić zgodnie ze sztuką? Są do tego jakieś mufy, albo taśmy
    samowulkanizujące albo inne wynalazki?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-11-17 07:16:46
    Temat: Re: jak przedłużyć kabel przyłącza?
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-11-17 00:37, shaman pisze:

> [...]
    > Wiąże się to z koniecznością dosztukowania kabla przyłączeniowego. Jak
    > to zrobić zgodnie ze sztuką? Są do tego jakieś mufy, albo taśmy

    Są specjalne zaciskane (zgrzewane) złącza wraz z odpowiednimi mufami.
    Najlepiej skontaktuj się z jakimś elektrykiem bo o ile złącza nie są
    drogie to wymagają specjalnych narzędzi, których Tobie nie będzie
    opłacało się kupić na jeden raz.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-11-17 09:45:55
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 17 Lis, 08:16, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Najlepiej skontaktuj się z jakimś elektrykiem bo o ile złącza nie są
    > drogie to wymagają specjalnych narzędzi, których Tobie nie będzie

    Temat tych wszystkich prasek za kilkaset PLNów jest dla mnie dziwny.
    Rozumiem, że porządne narzędzie z porządnych materiałów musi
    kosztować. Dziwi mnie natomiast, że skośnoocy nie sprzedają tańszych
    odpowiedników, które wytrzymały by zrobienie jednej instalacji. Tanich
    bylejakich kluczy, śrubełtaków, kleszczy, przyrządów mierniczych i
    elektronarzędzi jest od zatrzęsienia a zaciskarek i prasek ni ma w
    ogóle. Dlatego pewnie zrobię tak jak radzi Marek i Budyń, bo nie będę
    wzywał elektryka tylko do zaciśnięcia 4 tulejek.

    PZDR
    Shaman