  • 1. Data: 2011-11-16 23:21:09
    Temat: jak przedłużyć kabel przyłącza?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć, wewnętrzne głosy mówią mi, żeby przenieść rozdzielnicę na inną
    ścianę... pozwoli to na dużo lepsze poprowadzenie przewodów przez
    kondygnacje, niestety musiałbym przedłużyć kabel przyłącza. Jeśli
    dobrze pamiętam kabel to YKY 4x10. Przyłącze jest w piwnicy, z góry
    odrzucam prowizorki, chcę żeby to było zrobione dobrze ale nie chcę
    ciągnąć nowego kabla. Są jakieś mufy albo samowulkanizujące taśmy
    tudzież jeszcze inne wynalazki? Jak się coś takiego wykonuje zgodnie
    ze sztuką?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-11-17 01:02:40
    Temat: Re: jak przedłużyć kabel przyłącza?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 17 Lis, 00:21, shaman <g...@m...pl> wrote:
    > Cześć, wewnętrzne głosy mówią mi, żeby przenieść rozdzielnicę na inną
    > ścianę...

    Oo.. wujek gógiel odnalazł wcześniejszą wiadomość i podczepił jako
    odpowiedź do późniejszej :) pewnie dlatego nie da się jej usunąć. W
    każdym razie temat pozostaje aktualny....

    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2011-11-17 05:45:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    shaman wrote:

    > Oo.. wujek gógiel odnalazł wcześniejszą wiadomość i podczepił jako
    > odpowiedź do późniejszej :) pewnie dlatego nie da się jej usunąć. W
    > każdym razie temat pozostaje aktualny....

    to jest już twój kabel? czyli za skrzynia licznikową?

    jeśli tak to na ścianie wieszasz puchę i łączysz solidnymi złączami
    śrubowymi dwa kawałki kabla i po robocie. Kup takie złącze żebyś mógł
    przewód przepuścić przez dwa zaciski jeden po jednej drugi po drugiej i
    solidnie zaciągnąć śruby, za jakiś czas (pół roku) sprawdź dociągnięcie
    śrub.

  • 4. Data: 2011-11-17 07:56:50
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > jeśli tak to na ścianie wieszasz puchę i łączysz solidnymi złączami
    > śrubowymi dwa kawałki kabla i po robocie. Kup takie złącze żebyś mógł

    tak jak marek pisze :) Można jeszcze zrobić domowym sposobem mufy: zyły
    układasz na 10cm zakładkę, owijasz ciasno innym drutem miedzianym i całość
    lutujesz wszystko zalewajac cyną. Na to podwója izolacja - na żyłę i na
    kabel. Najlepiej termokurczliwa z klejem, wtedy nawet w ziemi takie łączenie
    może leżeć.

    b.

  • 5. Data: 2011-11-17 18:26:43
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    IMHO wykorzystaj sytuację i z istniejącej skrzynki w piwnicy zrób szafkę z
    zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi klasy B a w docelowej rozdzielnicy
    dasz już C. Rozdzielenie ich kilkoma metrami kabla jest mocno zalecane.

  • 6. Data: 2011-11-18 04:47:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > szafkę z zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi klasy B a w docelowej
    > rozdzielnicy dasz już C. Rozdzielenie ich kilkoma metrami kabla jest

    a to też jest nie głupia rada :)

  • 7. Data: 2011-11-18 11:15:33
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 18 Lis, 05:47, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a to też jest nie głupia rada :)

    Podczepię sie pod temat. Mam podobna sytuację, ale inną :)
    Planuje postawić budynek gospodarczy/wiatę i chciałbym tam pociągnąc
    prąd. Z domu mi nie pasuej za musiałbym rozbierac sporą cześć podjazdu
    i schodów a od słupa jest ze 40 metrów. Jednak tuz obok planowanego
    budynku przechodzi kabel 5x10mm2 doprowadzający prąd do domu. Można
    sie do tego jakoś dopiąć po drodze, da sie to skutecznie zabezpieczyc
    pod ziemią (kabel jest oczywiście juz za licznikiem).

    Pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2011-11-18 11:19:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >budynku przechodzi kabel 5x10mm2 doprowadzający prąd do domu. Można
    >sie do tego jakoś dopiąć po drodze, da sie to skutecznie zabezpieczyc
    >pod ziemią (kabel jest oczywiście juz za licznikiem).

    raczej nie, chociaz są trójniki na kabel. Moze pociągnij osobny kabel od
    złącza?

    b.

  • 9. Data: 2011-11-18 13:33:22
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 17 Lis, 19:26, "William Bonawentura" <w...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi klasy B a w docelowej rozdzielnicy
    > dasz już C. Rozdzielenie ich kilkoma metrami kabla jest mocno zalecane.

    Tak zrobię! Świetny pomysł! Dzięki!

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-11-18 14:48:56
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 18 Lis, 12:19, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    i6g2000vbe.googlegroups.com...

    > raczej nie, chociaz są trójniki na kabel. Moze pociągnij osobny kabel od

    No tak, ale to jest ze 40m.
    Sam kabel to jeszcze pewnie bym przebolal (wystarczyłby 4x4mm2 moze
    nawet 2,5mm2) ale znowu trzeba kopać :(