  • 101. Data: 2024-05-05 09:43:12
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 23:03, io pisze:

    > Pogadajmy więc o tym co wolą ludzie. Wybory były. Taki jeden chciał
    > przywrócić stolicę kierowcom. Dostał się?

    Wipler? A co do tego co ludzie chcą - gdyby elektryki były lepsze i
    tańsze to ludzie by je kupowali i bez programow typu mój elektryk. Skoro
    mimo dopłat wybierają spalinki, to znaczy że bardziej im pasują spalinki.

    > Po prostu bardziej Ci się opłaca kuchenka elektryczna od gazowej.

    Akurat to nieprawda.

    > Mówiłeś, że nim nie jeździsz to co za różnica?

    ???

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2024-05-05 10:20:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-05-2024 o 09:43, Shrek pisze:

    > Wipler? A co do tego co ludzie chcą - gdyby elektryki były lepsze i
    > tańsze to ludzie by je kupowali i bez programow typu mój elektryk.

    Ale po co, jak te programy są?

    >Skoro
    > mimo dopłat wybierają spalinki, to znaczy że bardziej im pasują spalinki.

    Albo że są ciemni/przywiązani do tego co było i muszą dojrzeć.

    W Chinach ludzie są bardziej otwarci na nowinki, więc tam elektryki
    stanowią większość zakupów.

    Wszelkie bezsensowe opory w naszej części świata, spowodują tylko i
    wyłącznie zabicie europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, który zamiast
    przestawiać się w takim tempie jak chiński, próbuje ciągle odcinać
    kupony od przeszłości.
    Ze Stellantisem na czele.

    I z tego powodu będzie zaorany.

    > Akurat to nieprawda.

    No patrz, a jednak używasz?
    Ciekawe dlaczego?

    Z tych samych powodów lepszą są też samochody elektryczne.
    Nawet jeśli rodzą czasem jakieś niedogodności.

  • 103. Data: 2024-05-05 10:23:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-05-2024 o 08:48, Shrek pisze:

    > Bardzo ekologicznie.
    >
    > A co do tamtej firmy - mieli spalinki, mieli elektryki. Pojeżdzili,
    > skończył się lizing to wzieli z powrotem spalinki.

    1. Kiedy to było?
    2. Pamięć ludzka jest zawodna.
    Sam też nie do końca uświadamiałem sobie jak źle jeździ się ice, w
    porównaniu do bev.

    Nawet jeżdżąc wcześniej rok elektrykami.
    Dopiero zakup najlepszego możliwego spaliniaka (czyli hybrydy) mi to
    dobitnie uświadomił.

  • 104. Data: 2024-05-05 12:28:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 08:40, Shrek pisze:

    > Obstawiam, że zdecydowana większość samochodów elektycznych jest na firmy:P

    Moje są na firmę?

  • 105. Data: 2024-05-05 12:33:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 09:30, Shrek pisze:

    > Tak samo jak skuter. Albo odblokowana hulajnoga.

    Otóż nie

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Skuter
    "Skuter (ang. scooter) - rodzaj motoroweru lub motocykla, który ..."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Motocykl
    "Motocykl - jedno- lub dwuśladowy mechaniczny pojazd drogowy"

  • 106. Data: 2024-05-05 12:34:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 09:33, Shrek pisze:

    > Dyskutuj z kolegą któremu odpisałem - on twierdzi że mają i prze
    > przejście na trakcję elektryczną ceny prądu robią fikołki:P Ustalcie to
    > między sobą i wrócice jak już będziecie mieli swoją wersję:P

    Czyli co twierdziłeś?

  • 107. Data: 2024-05-05 12:37:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wipler?

    W sumie bez znaczenia, ludzie wybrali inaczej.

    > A co do tego co ludzie chcą - gdyby elektryki były lepsze i
    > tańsze to ludzie by je kupowali i bez programow typu mój elektryk.

    No przecież kupiłem 'bez programu typu mój elektryk' :-)

    > Skoro
    > mimo dopłat wybierają spalinki, to znaczy że bardziej im pasują spalinki.

    No ale smrodów jednak nie chcą w mieście skoro wybierają tych co robią
    te wszystkie strefy.

    > Akurat to nieprawda.

    Pewnie na stacji tankujesz i przyzwyczaiłeś :-)

    > ???

    KM

  • 108. Data: 2024-05-05 15:20:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Albo że są ciemni/przywiązani do tego co było i muszą dojrzeć.
    >
    > W Chinach ludzie są bardziej otwarci na nowinki, więc tam elektryki

    W Chinach były kolosalne dopłaty na elektryki i dlatego kupa ludzi
    nakupowała. Jak jest z tym teraz - nie wiem, poza tym, że bardzo ponoć
    na nie klną ze względu na beznadziejny zasięg.

    Zastrzeżenie: nie wyrażam tu swojej opini ani za ani przeciw, a
    powtarzam informacje/opinie usłyszane na miejscu.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2024-05-05 15:38:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:33, io pisze:

    > Otóż nie

    Sprawdź w PoRD.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2024-05-05 15:39:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:34, io pisze:

    > Czyli co twierdziłeś?

    Przecież masz na samum początku - nawet dobrze zacytowałeś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!