  • 111. Data: 2024-05-05 15:43:57
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 10:20, Cavallino pisze:

    > Ale po co, jak te programy są?

    Po to ze nawet z dopłatą (pomijając że dopłaty są z podatków) dla
    większości elektryk jest po prostu nieatrekcyjny wzgędem spalinki. Tak
    wiem - to hejterzy - na złość tobie kupują spalinki:)

    > No patrz, a jednak używasz?

    Tak - z dwóch powodów - po pierwsze nie mam gazu, po drugie indukcja ma
    dużo zalet w porównaniu do gazu - na tyle dużo że jest lepsza.

    > Z tych samych powodów lepszą są też samochody elektryczne.
    > Nawet jeśli rodzą czasem jakieś niedogodności.

    Z tym że zalety mają tak ukryte a niedogodności tak oczywiste że
    większość ludzi ich nie chce nawet z dopłatami. Hejterzy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2024-05-05 15:45:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Chinach były kolosalne dopłaty na elektryki i dlatego kupa ludzi
    > nakupowała. Jak jest z tym teraz - nie wiem, poza tym, że bardzo ponoć
    > na nie klną ze względu na beznadziejny zasięg.

    NIemożliwe - powinno wyjść inaczej. Trzeba będzie uwzględnić w punktacji
    społecznej, to zaczną się wypowiadać rozsądniej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2024-05-05 15:58:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:37, io pisze:

    > No przecież kupiłem 'bez programu typu mój elektryk' :-)

    Po pierwsze ty nie masz samochodu. A po drugie to że sobie kupiłeś nie
    znazy że ludzie wolą.

    > No ale smrodów jednak nie chcą w mieście skoro wybierają tych co robią
    > te wszystkie strefy.

    To akurat nie jest ten wektor po którym ludzie wybierali. Ludzie nie
    chcą też podatków a jednak każdy na kogo głosują jest za podatkami.

    > KM

    Częściowo KM, częściowo rowerem czasem moto (choć w zeszłym sezonie
    nie). Pisałem już chyba anegdokę - po tym jak sie zaczęła wojna na
    ukrainie była u nas we firmie "odezwa do narodu" żeby jeździć KM a nie
    samochodem bo "wspierasz putina". Ok nawet sporo ludzi się przesiadło
    (tym bardziej że były to czasy jak inflacja wybiła). Po dwóch miesiącach
    przyszedł mail, że kto nie korzysta z parkingu ma oddać kartę. No i
    teraz wszyscy jeżdzą samochodami żeby im parkingu nie zabrali. Tak się
    kończy lewactwo;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2024-05-05 16:05:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 22:37, io pisze:

    > Tam, gdzie tankuję.

    A gdzie tankujesz i co? Tłiziego? Poważnie? To go do motorynku porównuj.

    > No i nie emitują.

    Emitują. I to wcale nie znacząco mniej niż spalinki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 115. Data: 2024-05-05 16:06:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 22:40, io pisze:

    > Jakim więc cudem instalacje fotowoltaiczne zwracają się

    Takim że są do nich dopłaty i państwo zapewnia to czego nie umie
    technologia - darmowy magazyn o nieograniczonej pojemności i czasie o
    sprawności 80%.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2024-05-05 16:15:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 23:05, io pisze:

    > Podaj artykuły. Te swoje i te ich. Sprawdzimy co Ty pisałeś i co oni
    > pisali.

    Sczerze - nie chce mi się szukać sprzed 10 lat. Może dla kogoś innego
    bym poszukał. Dla ciebie nie ma to sensu. I tak odpiszesz coś bez sensu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 117. Data: 2024-05-05 16:24:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 16:05, Shrek pisze:

    > A gdzie tankujesz i co? Tłiziego? Poważnie? To go do motorynku porównuj.

    Sam se tak porównuj.

    > Emitują. I to wcale nie znacząco mniej niż spalinki.

    Buhahaha...

  • 118. Data: 2024-05-05 16:24:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 15:38, Shrek pisze:
    > W dniu 05.05.2024 o 12:33, io pisze:
    > Sprawdź w PoRD.

    Bym musiał z deklem mieć coś nie tak.

  • 119. Data: 2024-05-05 16:25:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 15:39, Shrek pisze:

    > Przecież masz na samum początku - nawet dobrze zacytowałeś.

    No i ... elektryki nic do tego nie mają.

  • 120. Data: 2024-05-05 16:34:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 15:58, Shrek pisze:

    > Po pierwsze ty nie masz samochodu.

    A Ty mózgu!

    > A po drugie to że sobie kupiłeś nie
    > znazy że ludzie wolą.

    A co wolą, to co Ty?

    > To akurat nie jest ten wektor po którym ludzie wybierali. Ludzie nie
    > chcą też podatków a jednak każdy na kogo głosują jest za podatkami.

    Sam widzisz, nie jest ważne, zagłosowali za czym innym.

    Czyli tak, jak napisałem, pusta dyskusja :-)

> [...]
    > przyszedł mail, że kto nie korzysta z parkingu ma oddać kartę. No i
    > teraz wszyscy jeżdzą samochodami żeby im parkingu nie zabrali. Tak się

    Kończy czy zaczyna?