  • 31. Data: 2009-01-19 23:11:23
    Temat: Re: Do elektryków
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    P.S.
    Weź jeszcze pod uwagę, że pomimo, iż wykonasz instalację samodzielnie możesz
    ponieść koszty sprawdzenia tej instalacji oraz wykonania pomiarów ochronnych
    przez uprawnionego elektryka. W przeciwnym razie możesz mieć problemy o
    odbiorem domu.
    Wielu instalatorów wlicza koszty pomiarów w cenę robocizny całej instalacji.
    Zaś cena samych pomiarów i podpisu uprawnionego elektyka dla odbioru może
    kosztować nawet 1/2 - 3/4 ceny robocizny instalacji.
    Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, podpytaj ile co będzie Cię kosztowało i
    jakie wymagania będziesz musiał spełnić.

  • 32. Data: 2009-01-19 23:34:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 19:26:21 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > dupa prawda...
    >
    > dach blaszany może pełnić funkcję odgromu, należy tylko wszyskie elementy
    > blaszane na dachy połaczyc galwanicznie z dachem a same połacie uziemić.

    Może, tylko po pieprznięciu pioruna możesz mieć doszczelnianie dachu, bo
    efekty elektrodynamiczne mogą trochę blachy poprzesuwać.
    Testowane u moich teściów.

    > khm... wiesz jakie napięcie ma piorun?

    Wiem. A Ty nie wiesz, że w tym wypadku napięcie chmura-ziemia nie ma
    znaczenia, bo to, które przebija izolatory indukuje się na słupie na skutek
    skokowego przyrostu prądu (du-di/dt).

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2009-01-19 23:37:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 23:35:44 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Od instalacji elektrycznych są elektrycy-instalatorzy i oni wiedzą co z czym
    > i do czego, jak dobrać i dopasować oraz jak toto podłączyć, żeby było dobrze
    > i bezpiecznie.

    Jesteś tego twierdzenia zaprzeczeniem.

    > W instalacjach elektrycznych naprawdę łatwo jest popełnić bład, który może
    > kosztować czyjeś zdrowie lub życie lub też dać "porządnie w kość" na skutek
    > wadliwego działania.

    Zapewne z własnych doświadczeń to mówisz.

    > Twojej rodziny dobra zleć to fachowcom.

    Omijając Jacusia.

    > B lub zintegrowane B + C możesz założyć zawsze, ale to są dość drogie
    > zabezpieczenia, a nie zawsze są konieczne. W wielu przypadkach wystarczy
    > tylko C oraz opcjonalnie D.

    I ani słowa przed czym one naprawdę chronią. Cały Jacuś.

    > Pomyśl jednak ile oszczędzasz. - kilkanaście-kilkadziesiąt metrów drutu oraz
    > kilkadziesiąt uchwytów (koszt kilkaset złotych), a w zamian za to jak
    > przywali w blachodachówkę to i dziurę potrafi wypalić, a jak blacha
    > nieuziemiona to i ludzi może porazić nie mówiąc o zniszczonej całej
    > instalacji elektrycznej w ścianach czy też wszystkich urządzeń domowych
    > podłączonych do zasilania. Moim zdaniem wątpliwa oszczędność.

    A jak będzie odgrom, to jedynie 50%.

    > Muszą być zamontowane poprawnie, zgodnie z dokumentacją producenta.

    Mhm. Albo zgodnie z zasadami fizyki, ale to za trudne dla Jacusia.

    > Ale uprzedzam jest sporo czytania.
    I co z tego? On może zrozumie :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 34. Data: 2009-01-20 00:05:11
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Zapewne z własnych doświadczeń to mówisz.

    Nie z własnych, lecz Adama Płaszczycy, który się wpierdala w rozmowy
    udzielając błędnych i złośliwych porad.

    > Omijając Jacusia.

    A co twoja rodzina już się ciebie wyrzekła ?

    > I ani słowa przed czym one naprawdę chronią. Cały Jacuś.

    A moze mam jeszcze sprawdzić czy cie czasami nie mam w dowodzie osobistymy
    wpisanego jako bękarta ?
    Wybacz, ale korepetycji udzielam płatnie i to tylko osobom, które okazują
    zainteresowanie.
    Ty niestety się nie łapiesz na korepetycje, jesteś zbyt głupi i zbyt chamski
    :)

    > Mhm. Albo zgodnie z zasadami fizyki, ale to za trudne dla Jacusia.

    Po tym tekście widać, że nie miałeś nigdy praktyki. Tak więc nie zabieraj
    głosu i nie rób z siebie idioty kolejny raz, tak samo jak z regulatorami
    grupowymi.

    > I co z tego? On może zrozumie :D

    On być może tak, ale ty napewno nie. Nie zrozumiałeś do tej pory, ze robisz
    z siebie idiotę na grupach dyskusyjnych to nie zrozumiesz i teraz.

  • 35. Data: 2009-01-20 06:56:38
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Tylko zauważ, że słup ma u podstawy potencjał ziemi...

    Z punktu widzenia pioruna ziemia i przewody maja zblizony potencjal.
    Ponadto taki slup - choć gruby - ma jakis opór omowy. A kopniecie
    idzie od góry i przez moment ma blizej do przewodów.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 36. Data: 2009-01-20 07:07:45
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > dach blaszany może pełnić funkcję odgromu, należy tylko wszyskie
    > elementy blaszane na dachy połaczyc galwanicznie z dachem a same połacie
    > uziemić.

    [...]

    Skoro tak to mam 2 pytania.

    Jest w handlu jakies wsparcie materialowe do zastosowania w gotowym
    dachu? Czy ktoś to robił? (To jedno pytanie)

    Jesli blachy nie sa "galwanicznie polaczone" - warto do uziomu
    ciągniętego ze zbrojenia ław podpiąć wiekszym krokodylkiem dach jaki
    jest? Powiedzmy w narożach domu?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 37. Data: 2009-01-20 07:51:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, podpytaj ile co będzie Cię kosztowało
    > i jakie wymagania będziesz musiał spełnić.

    U nas na pomorzu pomiary+ odpowiednie protokoły niezbędne do odbioru
    elektrycy z uprawnieniami robią za 150-300zł

    Krzysiek

  • 38. Data: 2009-01-20 07:57:41
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Tyle to kosztuje klasy C.
    > Klasa B + C to wydatek rzędu 700zł.

    Rzeczywiście nie jest to 300 zł, choć za zbliżoną cenę mam kupioną pół roku
    temu przepięciówkę Moellera B+C. Teraz rzeczywiście może ceny są wyższe, ale
    na allegro widzę spore różnice - od 375 zł do 660 za 4 moduły.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 39. Data: 2009-01-20 09:08:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Fox napisał(a):
    > Zejdźmy na ziemię, jeśli w ramach oszczędności robisz sam to NIE stać
    > cię na skuteczną ochronę przeciwprzepięciową, i tyle, daj se spokój.
    > Miliony Polaków żyją bez niej i jest okej. Jak ci baardzo zależy na
    > jakimś sprzęcie np kino domowe lub komp to kup se listwę zasilającą
    > (przedłużacz) z przepięciówką i tyle.

    Oszczędności nie wynikają z braku funduszy, a z idiotycznych cen jakie
    mi zaoferowali.
    W jednym pomieszczeniu mam kilkanaście gniazdek łączonych w grupy -
    instalatorzy nie chcieli liczyć tego jako jeden punkt, a każde gniazdko
    osobno..., kolejna sprawa jak sam napisałeś - MILIONY POLAKÓW - mają
    zrobione instalacje przez "fachowców" - niestety większość z nich pewnie
    nie ma pojęcia, że Ci fachowcy zrobili im coś szybko i byle jak -
    wprawdzie działa - ale czy nie mogło by być lepiej.

    Ariusz

  • 40. Data: 2009-01-20 09:53:14
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > A choć trochę się znasz na prądzie oraz instalacjach ?
    > Wiesz dziwią mnię tego typu postawy ludzi, którzy nie mają pojęcia na ten
    > temat.

    Odpowiem Ci
    Mój brat ma uprawnienia do 1 KW - ale nie dam mu robić mojej instalacji
    (zawodowo pracuje jako elektryk ale na kopalni) - nadmienię, że do tej
    pory nikt jeszcze nie zginął z jego winy.
    A nie dam mu dlatego, że nie robi takich instalacji na codzień, nie ma
    narzędzi i mieszka zbyt daleko.
    Niemniej nie zagłębiając się w szczegóły naprowadził mnie na pewne
    rzeczy jak: połączenia przewodów, rozprowadzenie ich, ilość punktów na
    obwodzie.
    A, że nie chcę go zamęczać, a właściwie chcę ale nie bardzo mam jak bo
    pracuje na 4 zmiany i często ma wyłączony tel. to zadaję pytania m.in.
    tutaj - a pytam bo już z natury jestem taki, że jak już coś robię to
    chcę zrobić to najlepiej jak to możliwe.
    Może nie znam nazewnictwa bo dla mnie wyłącznik nadmiarowoprądowy,
    zawsze nazywał się bezpiecznikiem, lub korkiem i większość ludzi mówi,
    że im korki wywaliło, a nie zabezpieczenie nadmiarowoprądowe... Braki w
    znajomości fachowego języka mam spore, a przez to nie mogę czegoś
    znaleźć bo nawet nie wiem jak się to nazywa.
    Po odpowiedziach na tej grupie wiem, że muszę poczytać o
    zabezpieczeniach typu BC, że muszę znaleźć informację o uziemieniu
    wod-kan, że muszę uziemić dach...
    Odpowiedzi typu: się nie znasz nie rób, dziwią mnie wiesz ilu ludzi z
    uprawnieniami robi instalacje, a nie ma o nich pojęcia...
    Ja nie mam uprawnień, ja nie się nie znam na instalacjach i jak nie będę
    wiedział jak mam coś zrobić to wezwę kogoś kto będzie wiedział.

    Ariusz