  • 1. Data: 2009-08-08 14:28:05
    Temat: Do speców od Junkersa
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    Witam,

    Mam zasobnik CWU do podłączenia typ ST-160-1E. Do podłączenia cyrkulacji
    jako dodatkowe wyposażenie Junkers wymyślił ZL102/1 - rurka cyrkulacyjna
    do zasobników (koszt ok 200 zł). http://tiny.pl/hhlqg
    Jak długa powinna być rurka wkręcana w zasobnik ?
    Wygląda, że woda z powrotu cyrkulacji ma wpływać do zbiornika trochę poniżej
    od góry zbiornika. Tylko ile ?
    W oryginale jest to jakaś plastikowa z kołnierzem wkręcana w otwór zasobnika
    fi 1cal.
    Zrobić to nie problem. A może nie robić tylko podłączyć cyrkulację
    bezpośrednio przez redukcję bez tej rurki ?

    pozdrawiam
    leku

  • 2. Data: 2009-08-09 08:20:11
    Temat: Re: Do speców od Junkersa
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    >
    > Mam zasobnik CWU do pod??czenia typ ST-160-1E. Do pod??czenia cyrkulacji
    > jako dodatkowe wyposa?enie Junkers wymy?li? ZL102/1 - rurka cyrkulacyjna
    > do zasobników (koszt ok 200 z?). http://tiny.pl/hhlqg
    > Jak d?uga powinna byae rurka wkrecana w zasobnik ?
    > Wygl?da, ?e woda z powrotu cyrkulacji ma wp?ywaae do zbiornika troche poni?ej
    > od góry zbiornika. Tylko ile ?

    Sa dwie szkoly cyrkulacji w zasobniku. Jedna mówi, ze ma ona nie burzyc warstwowego
    ukladu wody (ciepla jest tylko u góry, na dole zalega zimna) i powrót cyrkulacji daje
    sie na jakies 2/3 wysokosci zbiornika. Druga szkola mówi, ze cyrkulacja ma pomóc
    równiez w napelnieniu zbiornika w calej objetosci goraca woda (zlikwodowac
    rozwarstwienie przez mieszanie). Wówczas cyrkulacje podaje sie tak samo nisko jak
    zimna wode. Teraz musisz sie zastanowic do której ze szkól nalezysz.

    > W oryginale jest to jaka? plastikowa z ko?nierzem wkrecana w otwór zasobnika
    > fi 1cal.
    > Zrobiae to nie problem. A mo?e nie robiae tylko pod??czyae cyrkulacje
    > bezpo?rednio przez redukcje bez tej rurki ?

    Podasz wóczas na sama góre, czyli ortodoksyjny przypadek szkoly "warstwowej" :)

  • 3. Data: 2009-08-09 09:13:18
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

> [...]
    > Wówczas cyrkulacje podaje sie tak samo nisko jak zimna wode. Teraz musisz
    > sie zastanowic do której ze szkól nalezysz.

    Sklaniam sie ku jakiejs posredniej wersji :)
    Patrzac na fotke z zalaczonej instrukcji http://tiny.pl/hhlqg z proporcji
    wynika, ze rurka ma ok 40-50 cm (ale pewnosci nie mam).

    pozdrawiam
    leku