  • 41. Data: 2014-12-14 10:36:27
    Temat: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:614f2deb-45a7-4a8a-836d-2113e27028e6@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 09:01:20 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
    > Siporex 38?? Cóż to za rozmiar? Był kiedyś Porotherm 38, Ytong 36,5 ale
    > Siporex 38??
    > T.

    > To 38 to jest w przybliżeniu na podstawie oględzin. Może jest bliżej 40?
    > Nie wiem.
    > Dom budowanych ok 1980 r.
    Zatem może to być mur z przerwą- 24 cm Siporexu, 4 cm pustki powietrznej i
    12 cm wartwa zewnętrzna do otynkowania lub elewacji.
    A jaki kocioł? Czy typu rzemieślniczego o ciągłym paleniu, czy moze
    współczesny?
    Ogólnie to mury są ciepłe (jeśłi nie zawilgocone). Problemem jest
    ocieplenie stropów od dachu i ew. od piwnicy.
    I jak na stan bez ocieplenia stropu to zużycie gazu nieduże.
    T.

  • 42. Data: 2014-12-14 11:05:32
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 10:36:36 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > ocieplenie stropów od dachu i ew. od piwnicy.
    > I jak na stan bez ocieplenia stropu to zużycie gazu nieduże.

    Nie ma pustki w ścianie. Była robiona dziura, żeby wstawić nadproże i okno tarasowe.
    Z tego co pamiętam to bloczki były układane na jakąś taką 'plecionkę' - czyli 24 +
    12, a następny odwrotnie.

    Kocioł kondensacyjny nowy od miesiąca. Piwnicy nie ma, jest przyziemie, ale ma 15cm
    styropianu pod podłogówką. Garażu w bryle budynku brak.

  • 43. Data: 2014-12-16 11:18:59
    Od: r...@k...net

    To dodatkowe parametry:
    Dom, bliźniak, 150m2, rekuperacja, nie najgorzej ocieplony, bez piwnicy, na płycie
    fundamentowej. Koszt gazu z faktury, nie sprawdzałem faktycznego zużycia gazu na
    liczniku.

  • 44. Data: 2014-12-16 11:20:05
    Od: r...@k...net

    W weekendy lubię sobie rozpalić w kominku. :)

  • 45. Data: 2014-12-16 12:10:13
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.12.2014 17:07, pepe wrote:
    > In news:5dea8fdf-fe1c-43d1-911d-50b1ccbefb93@googlegrou
    ps.com,
    > *Kris* <k...@g...com> typed:
    >

    > Nie, drewno gotowe (nie porabane) w lasach panstwowych kosztuje ~170 zł/mp.
    > Natomiast gdy sami pozyskamy takie drewno, to zaplacimy w graniczcah
    > ~100 zl/mp.
    Jest jeszcze podstawowa roznica. W LP kupujesz na m3, a u handlarza na mp.