  • 1. Data: 2014-12-06 20:52:42
    Temat: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    Przez ostatnie 2 tygodnie panowała temperatura od -4 do +1 (przynajmniej
    u mnie) z przewagą temperatury na minusie.
    Przy wyliczaniu średniej zużycia gazu wyszło mi około 6,5m3 na dobę
    (przez 2 tygodnie).
    Czy przy powierzchni podłogi około 160m2, 15cm styropianu na ścianie i
    25cm wełny na dachu dwuspadowym (poddasze użytkowe) to dobry wynik ?

    Mieszkam pierwszy sezon i nie wiem czy poprawiać coś jeszcze póki się da.
    Mimo wszystko wydaje mi się, że dom jest na tyle wygrzany (w poprzednim
    sezonie kominkiem podczas wykończeń), że nie przewiduję lepszego wyniku
    w przyszłym sezonie. (wilgotność na poziomie 50%).

    Ogrzewanie całkowicie podłogowe i kocioł kondensacyjny.

    t.

  • 2. Data: 2014-12-06 21:45:49
    Temat: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-06 20:52, tataglia pisze:
> [...]
    > Czy przy powierzchni podłogi około 160m2, 15cm styropianu na ścianie i
    > 25cm wełny na dachu dwuspadowym (poddasze użytkowe) to dobry wynik ?

    Dobry, mam podobne zużycie ale dom wiekszy i wygrzany, twój jak na 1
    sezon to całkiem dobrze, przy większych mrozach posprawdzaj na poddaszu
    kąty, okolice murłaty czy gdzieś nie wieje i nie jest za zimna ściana na
    dotyk, będziesz wiedział gdzie poprawić ocieplenie w lecie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2014-12-06 23:07:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 25cm wełny na dachu dwuspadowym (poddasze użytkowe) to dobry wynik ?
    właśnie mierzyłem w zeszłym tygodniu. Ale nie dom, tyko mieszkanie,
    nieocieplone, malutkie - 42m2. 3.6m2 na dobę, ale w weekend, czyli w
    czasie kiedy grzejemy caly czas. 4 osoby, kąpanie, grzanie i maly objad
    na gazie. W tygodniu wyjdzie trochę mniej gazu, sprawdzę ile i napiszę

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-12-07 00:31:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "tataglia" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy przy powierzchni podłogi około 160m2, 15cm styropianu na ścianie i
    > 25cm wełny na dachu dwuspadowym (poddasze użytkowe) to dobry wynik ?

    u mnie jest tak, dom ok 120m2
    data i średnie zużycie gazu w m3/dzien miedzy datami
    01-09-13 0,57
    12-09-13 0,79
    16-09-13 1,12
    25-09-13 1,11
    03-10-13 1,11
    06-10-13 1,38
    14-10-13 1,18
    17-10-13 2,00
    21-10-13 1,88
    31-10-13 1,58
    05-11-13 2,52
    07-11-13 3,85
    12-11-13 3,01
    18-11-13 5,05
    25-11-13 4,57
    02-12-13 5,41
    09-12-13 6,94
    16-12-13 5,34
    23-12-13 5,71
    30-12-13 4,87
    07-01-14 5,31
    14-01-14 5,18
    20-01-14 5,77
    27-01-14 8,71
    30-01-14 8,98
    31-01-14 8,82
    03-02-14 5,70
    10-02-14 5,42
    18-02-14 5,44
    03-03-14 4,08
    17-03-14 3,56
    24-03-14 2,61
    31-03-14 3,26
    06-04-14 1,86
    14-04-14 1,65
    05-05-14 1,87
    26-05-14 1,17
    28-07-14 1,15
    21-08-14 1,07
    02-09-14 0,83
    15-09-14 0,99
    22-09-14 1,31
    08-10-14 1,07
    17-10-14 1,16
    27-10-14 3,49
    04-11-14 4,44
    10-11-14 3,36
    17-11-14 3,26
    25-11-14 4,95
    01-12-14 6,90

  • 5. Data: 2014-12-07 11:06:12
    Od: r...@g...com

    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 20:52:42 UTC+1 użytkownik tataglia napisał:
> [...]
    > w przyszłym sezonie. (wilgotność na poziomie 50%).
    >
    > Ogrzewanie całkowicie podłogowe i kocioł kondensacyjny.

    Dla porównania u mnie 150m2, dom stary siporex 38cm na ścianach + 5cm styropian na
    placki, na dachu tylko żużel. Podłogówka na parterze (pod nią 15cm styropianu).
    Zużycie gazu ostatnie 7 dni, to ok 10m3/doba. Temperatury zew. od -3 w nocy do +3 w
    dzień. Temperatura w domu 20'C w dzień i 19'C w nocy.

  • 6. Data: 2014-12-07 11:36:06
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-06 23:07, ToMasz wrote:
> [...]
    > czasie kiedy grzejemy caly czas. 4 osoby, kąpanie, grzanie i maly objad
    > na gazie. W tygodniu wyjdzie trochę mniej gazu, sprawdzę ile i napiszę

    Z jednej strony gotuje się tylka na prądzie ale z drugiej strony jak 3
    baby pójdą się myć to trochę tego gazu na grzanie samej wody użytkowej
    pójdzie. Wydaje mi się, że przed sezonem grzewczym to chyba ponad 1m3 na
    dobę wychodził.

    Pozdrawiam
    t.

  • 7. Data: 2014-12-08 16:46:00
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    Może ktoś mógłby napisać ile teraz kosztuje m3 gazu żebym mógł porównać
    koszty z moim zużyciem prądu na grzanie?
    Nowy dom, ytong 36 bez styropianu, 100m2, 2 taryfy - ok 15pln/dobę

  • 8. Data: 2014-12-08 17:17:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    http://www.pgnig.pl/dladomu/taryfa/twoja_taryfa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2014-12-08 18:00:51
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-08 16:46, Eryk wrote:
    > Może ktoś mógłby napisać ile teraz kosztuje m3 gazu żebym mógł porównać
    > koszty z moim zużyciem prądu na grzanie?
    > Nowy dom, ytong 36 bez styropianu, 100m2, 2 taryfy - ok 15pln/dobę

    Sam gaz to jakieś 1,97zł (opłaty zmienne). Ale abonament jest duży, więc
    ja przyjmuje zgrubnie jakieś 2,3zł/m3.
    Przy moich 6,5m3 daje to 15zł.

    A jaką trzymasz temperaturę ? Niektórzy przy 19st.C się pocą ale ja
    muszę mieć 22st.C w dziennym i 21st.C w sypialni.

    --
    t.

  • 10. Data: 2014-12-08 18:38:50
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-08 o 16:46, Eryk pisze:
    > Może ktoś mógłby napisać ile teraz kosztuje m3 gazu żebym mógł porównać
    > koszty z moim zużyciem prądu na grzanie?
    > Nowy dom, ytong 36 bez styropianu, 100m2, 2 taryfy - ok 15pln/dobę

    Heh... a ja się cieszyłem, jak zszedłem do 39 zł/dobę CO+CWU elektryczne
    w ciepłych dniach i po skręceniu wszystkiego co się dało...
    Ale fakt, że moja chata to po PRLowski klocek budowany metodą
    gospodarczą z bloczków a'la silka. Grubość ściany nawet nienajgorsza
    była, bo 39 cm, ale bez ocieplenia, a jak teraz ekipa ocieplała, to się
    okazało, że to bardziej szałas przypominało niż mury, więc nic dziwnego,
    że taki wynik był z kosztami...

    Teraz będzie gaz, połatane wszystkie dziury w murach i przy oknach oraz
    styropianu wszędzie 15 cm na ścianach i mam nadzieję, że sytuacja będzie
    diametralnie inna. Zresztą już jest, nawet patrząc tylko pod kątem
    dogrzewania się jedynie kominikiem.

    Pzdr

    --
    /__/_* /