  • 31. Data: 2010-09-21 19:32:42
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 11:58:52 +0200, P.H. napisał(a):

    > co?? :)

    Miejsce, gdzie 12 osób razem imprezowało ;)
    Mieszkanie składało się z małego (150x120cm) przedpokoju, podobnej
    wielkości toalety, kuchni połączonej z łazienką (to wcale nie jest głupi
    pomysł!) o wymiarach 180x400 oraz pokoju 340x320 z wnęką 200x160.

    Dało się żyć :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 32. Data: 2010-09-21 19:33:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 12:46:35 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Gdybym był, (a nie jestem) w sytuacji człowieka chcącego się usamodzielnić
    > poprzez zaciągnięcie długu na 30 lat w celu kupienia mieszkania. Mając do
    > wyboru: kredyt na 30 lat z ratą 30-50% zarobków z nadgodzinami i budowę
    > domu, albo kredyt na 5 lat za 20% zarobków i pomoc rodziców w zakupie
    > takiego małego (ale niekoniecznie aż tak małego jak w przykładzie)
    > mieszkanka i normalne życie z wyjazdami na wakacje, czasem wolnym. Wybrałbym
    > to drugie.

    Ja również. Zresztą mieszkanie na ul. Ludwiki, gdzie spędziłem ponad 6 lat
    wspominam bardzo miło. Małe, ale bardzo funkcjonalne było.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2010-09-21 19:40:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Boto trzeba tani kredyt szukać, ja mam 1.49% oprocentowanie :)

    to oddasz bankowi tylko 60% więcej :)

  • 34. Data: 2010-09-21 22:39:57
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Kupując za kredyt płacimy podwójnie.
    Boto trzeba tani kredyt szukać, ja mam 1.49% oprocentowanie :)

    -----------

    Biorąc go na 30 lat płacisz 53,55% więcej. Procent składany się kłania.
    :-)))
    Na 40 lat 78% więcej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 35. Data: 2010-09-22 07:40:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-09-2010 o 21:40:41 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > to oddasz bankowi tylko 60% więcej :)
    Ale nie 100% :) a dzieki niemu mieszkam a tak może za 30lat bym nazbierał.
    A o zł to juz nie mówię bo tam to teraz jest bandyckie oprocentowanie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2010-09-22 08:02:49
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > to oddasz bankowi tylko 60% więcej :)
    Ale nie 100% :) a dzieki niemu mieszkam a tak może za 30lat bym nazbierał.
    A o zł to juz nie mówię bo tam to teraz jest bandyckie oprocentowanie.
    --------------

    Dolicz spread, ryzyko kursowe, ryzyko zmiany regulaminu banku i
    oprocentowania (możesz przecież jak nie akceptujesz nowego regulaminu oddać
    wszystkie pieniądze od razu), ryzyko życiowe utraty pracy, żony, zdrowia lub
    kalectwa.
    Koszt tego ryzyka dodany do odsetek przekracza dwukrotność.

  • 37. Data: 2010-09-22 08:22:43
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c99b835$0$27028$> >Dolicz spread, ryzyko kursowe, ryzyko zmiany
> [...]
    > zdrowia lub kalectwa.
    > Koszt tego ryzyka dodany do odsetek przekracza dwukrotność.

    Jak i na ile %/zł/Chf oszacowałeś:
    -ryzyko zmiany regulaminu banku
    -ryzyko życiowe utraty pracy,
    -utraty żony,
    -ytraty zdrowia
    -kalectwa?

    Krzysiek

  • 38. Data: 2010-09-22 10:29:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2010 10:02, Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > zdrowia lub kalectwa.
    > Koszt tego ryzyka dodany do odsetek przekracza dwukrotność.

    Pierdu, pierdu, pierdu...

    Wymyśl, spryciarzu, jak przeciętny Polak miałby uzbierać co najmniej
    ćwierć miliona w ciągu 5 lat.

    Czy może ty będziesz mieszkać u mamusi do 45 roku życia?

  • 39. Data: 2010-09-22 11:31:48
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > news:4c99b835$0$27028$> >Dolicz spread, ryzyko kursowe, ryzyko zmiany
> [...]

    Na oko. A jeśli chcesz dokładnie, to w roczniku statystycznym znajdziesz
    dokładne dane.
    Np utrata żony przydarza się chyba 1/4 małżeństw w Polsce.

  • 40. Data: 2010-09-22 11:42:17
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    wiadomości news:4c99da7a$1@news.home.net.pl...

    > Pierdu, pierdu, pierdu...
    >
    > Wymyśl, spryciarzu, jak przeciętny Polak miałby uzbierać co najmniej
    > ćwierć miliona w ciągu 5 lat.

    Po pierwsze nie potrzeba zbierać tyle pieniędzy, ale odpowiednio mniej. Po
    drugie dlaczego wszyscy chcą mieć wszystko od razu? Jak chcą, to niech płacą
    i płaczą. Kaprys kosztuje.

    Odkładając na lokatę z oprocentowaniem 5% 1500 zł miesięcznie (czyli tyle co
    wiele rat kredytowych) po 10 latach otrzymujemy kwotę 232 923 zł brutto.

    Żeby uzyskać 250 000 w pięć lat musisz odkładać 4000 miesięcznie przy
    oprocentowaniu 2% lub 3600zł przy oprocentowaniu 6%.
    Ale naprawdę nie ma takiej potrzeby w większości przypadków.

    Dla porównania odkładając 800 zł składki ZUS przez 45 lat otrzymujemy przy
    oprocentowaniu 5% kapitał 1,6 miliona zł. To daje nam przez pozostałe
    statystyczne 10 lat pozostałego życia (od 65 do 75) emeryturę w wysokości
    13,3 tys zł. :-)