  • 21. Data: 2012-08-06 09:35:15
    Temat: Re: Domek letniskowy a pozwolenie na budowę.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 08:27, cocon pisze:

    > Jak tato był parę lat temu po nową mapę, to przy okazji zapytał o
    > możliwość budowy. Powiedziano mu, że nie ma problemu. Raczej nic się nie
    > zmieniło, bo to koniec świata ;)

    Radni mogą mieć różne pomysły. Lepiej sprawdzić - w parę lat może się
    wiele zmienić.

    Przykład: ktoś sobie kupił działkę. Najpierw sprawdził aktualny MPZP -
    bo chciał mieć spokojną okolicę z niską zabudową. Jakie było jego
    zdziwienie, że w trakcie budowy tuż obok na sąsiedniej parceli zaczął
    rosnąć wysoki blok. "Parę lat" wcześniej był dopuszczalny i ktoś wtedy
    załatwił pozwolenie i tylko trochę zwlekał z rozpoczęciem. Autentyczna
    historia zasłyszana w PiNB (bo biedak przyleciał na skargę... a tu żopa).

  • 22. Data: 2012-08-06 10:25:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 21:06, Darek pisze:

    > to nie jest kwesti? czym jest dla mnie, a czym jest w ?wietle prawa,
    > a jest budynkiem mieszkalnym.

    Popraw kodowanie - tak nie chce mi się z tobą gadać.

  • 23. Data: 2012-08-06 16:42:52
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-06 09:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Radni mogą mieć różne pomysły. Lepiej sprawdzić - w parę lat może się
    > wiele zmienić.

    Tak, zapomniałem, że to Polska ;)
    Podjadę i zapytam.

  • 24. Data: 2012-08-06 16:44:01
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-06 08:45, Kris pisze:

    > I tak musisz mioeć kierbuida.
    > Poszukaj takiego co ma dobre układy tam na miejscu i on cała papierologie załatwi
    szybko i sprawnie.
    > Ja tu u siebie mam takiego gościa co załatwił mi całą papierologie w najkrótszym
    mozłiwy czasie(terminy urzędnicze).

    Ale mi się wcale nie śpieszy. Powolutku załatwię sobie sam.

  • 25. Data: 2012-08-06 18:45:31
    Temat: Re: Domek letniskowy a pozwolenie na budow?.
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Czyli muszę o koszty zapytać w urzędzie gminy.
    > Podobno od wydania pozwolenia muszę wybudować budynek w siągu 5 lat. Tak
    > przynajmniej się dowiedziałem.

    nie w UG.

    Poszukaj architekta, przedstaw swoje wymagania a najlepiej projektu gotowego
    który Ci odpowiada (taniej) do ewentualnej adaptacji. Przedstaw architektowi
    projekt plus spis ewentualnych zmian i niech wyceni ile za tą przyjemność.

    poszukaj geodetów i wybierz najtańszego

    koszt przyłącza prądu jest stały i wynosi chyba okolo 180zł za kW mocy
    przyłączeniowej,
    sprawdz na stronach enei.

    Koszt przyłączenia wody w komunalnym zakładzie podlegającym pod gminę

    nie wiem jak masz zorganizowany wjazd na działkę, jeżeli od strony drogi
    gminnej, nie ma problemu, jeżeli od strony drogi powiatowej to będzie
    potrzebny
    projekt wjazdu.

    dopytaj w UG czy musisz podłączyć się do kanalizacji czy może być własne
    szambo.

    No i najważniejsze czy jest tam MPZP czy musisz wystąpić o WZ. Jeżeli o WZ
    (jest to bezpłatne)
    to musisz mieć jeszcze mapy zasadnicze z starostwa.

    To chyba z grubsza na tylę.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 26. Data: 2012-08-06 18:46:43
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Ale nie będzie się czekało miesiącami, latami ;)

    No chyba projekt i geodeta nadal będzie wymagany...

    Darek

  • 27. Data: 2012-08-06 19:00:53
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-06 18:45, Darek pisze:

> [...]
    > WZ (jest to bezpłatne)
    > to musisz mieć jeszcze mapy zasadnicze z starostwa.

    Wielkie dzięki za tak wyczerpującą poradę (chociaż tych ostatnich
    skrótów nie rozumiem).
    Kanalizacji tam nie ma. Działka jak to się określa jest uzbrojona, czyli
    prąd, woda. Wjazd już jest pod dom rodziców dom.
    Z domku letniskowego zrobił mi się do mieszkalny ale jak faktycznie
    podliczyłem wszystko, to nie wygląda to tak tragicznie jak to sobie
    wyobrażałem. Faktycznie może nie warto kombinować i po prostu postawić
    wszystko jak należy zamiast kombinować. Coś małego w granicach 40-50 m2.
    Jeszcze okazało się, że mam architekta znajomego, który zrobi mi projekt.