  • 1. Data: 2009-03-13 16:22:10
    Temat: Domy modułowe, a ciepło.
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Szanowni Państwo
    Na jednej ze stron internetowych znalazlem ofertę wraz ze specyfikacją
    techniczną domków modułowych drewnianych.
    Moja wiedza odnośnie tematyki ogrzewanie - izolacje jest niezwykle niska.
    Oferta zainteresowała mnie bardzo ze względu na niski koszt budowy i
    szybkość wykonania. Zdaję sobie jednak sprawę, iż w dzisiejszych czasach
    najpoważniejszym kosztem w eksploatacji takiego obiektu jest ogrzewanie.
    Stąd pytanie. Co sądzą Państwo o parametrach termicznych wymienionych
    poniżej ? Wklejam to wszystko co zamieścił producent na ten temat

    pozdrawiam
    --
    Piotr

    PODSTAWOWE INFORMACJE

    Domy są dostarczane na budowę w elementach. Moduł sciany ma szerokosc do
    2,6 m i wysokość zgodnie z projektem.
    Elementy są mocowane do fundamentu za pomocą kotew i skrecane ze soba.
    W wersji standartowej moduł sciany ma zamocowane poszycie i listwy
    dystansowe od zewnątrz, jest ocieplony i zabezpieczony folią od
    wewnętrznej strony.

    Ściany zewnętrzne i nośne:

    drewniane warstwowe o konstrukcji szkieletowej
    szkielet ściany składa się z następujących elementów wykonanych z drewna
    sosnowego lub świerkowego K27:
    podwaliny 15/5 cm (lub 10/5cm) impregnowanej ciśnieniowo
    słupków głównych narożnych 2 X 15x5 cm
    słupków pośrednich 5/15 cm
    słupków montażowych 2 X 5/15 cm
    oczepu 5/15
    belek podokiennych i nadprożowych 5/15 cm
    przewiązek poziomych 15/5 cmTynk cienkowarstwowy
    Siatka zagruntowana klejem
    Ocieplenie zewnętrzne
    Płyta OSB-3
    Wełna między słupkami
    Płyta OSB-3
    Płyta G-K

    Podwalina mocowana do fundamentu kotwami średnicy 12 mm w odstępach co
    ~50cm

    Warstwy ściany zewnętrznej na gotowo:

    Tynk akrylowy kamyczkowy (mozaikowym) drobnoziarnisty (o uziarnieniu 0,5 -
    1,5 mm)
    Klej do styropianu wzmocniony siatka z włókniny
    Styropian 15 cm
    Listwy dystansowe 1 cm
    Wiatroizolacja paroprzepuszczalna
    Płyta OSB-3 z otworami 12mm
    Słupki drewniane konstrukcyjne 2 x 15/5 i 5/15 cm
    Izolacja termiczna - wełna mineralna gr. 15 cm (między słupkami)
    Izolacja paroszczelna z folii
    Poszycie wewnętrzne - płyta OSB gr. 12 mm
    Płyta kartonowo - gipsowa gr. 12,5 mm
    Współczynnik przenikania ciepła dla ściany wynosi:
    R=8,43 U=0,12 Uk=0,22
    (w przypadku elewacji wykończonej deską boazeryjną odpowiednio: R=4,72
    U=0,21 Uk=0,31)

    Ściany wewnętrzne konstrukcyjne:

    Ściany wewnętrzne konstrukcyjne drewniane szkieletowe wykonane z drewna
    sosnowego lub świerkowego K27

    płyta gipsowo - kartonowa gr. 12,5 mm
    poszycie ściany - płyta OSB-3 gr. 12 mm
    słupki drewniane 2 x 15/15 i 5/15 cm
    izolacja akustyczna - wełna mineralna miękka gr. 15 cm (między słupkami)
    poszycie ściany - płyta OSB-3 gr. 12 mm
    płyta gipsowo - kartonowa gr. 12,5 mm

    W pomieszczeniach łazienek i wc dodatkowo zastosowana folia paroszczelna
    od strony pomieszczenia 'mokrego'
    przed warstwą wełny mineralnej oraz płyta gipsowo - kartonowa wodoodporna.

    Ścianki działowe:

    Ścianki działowe drewniane warstwowe o konstrukcji szkieletowej.
    Warstwy ściany:

    płyta gipsowo - kartonowa gr. 12,5 mm
    poszycie ściany - płyta OSB-3 12 mm
    słupki drewniane 5+5/10 i 5/10 cm
    izolacja akustyczna - wełna mineralna miękka gr. 10 cm (między słupkami)
    poszycie ściany - płyta OSB-3 12 mm
    płyta gipsowo - kartonowa gr. 12,5 mm

    (zamiennie scianki z płyt GK na stelażu metalowym)

    W pomieszczeniach łazienek i wc dodatkowo zastosowana folia paroszczelna
    od strony pomieszczenia 'mokrego' przed warstwą wełny mineralnej oraz
    płyta gipsowo - kartonowa wodoodporna.

    Strop nad parterem:

    Strop nad parterem drewniany listwowy na belkach 6/16 cm wykonanych z
    drewna sosnowego lub świerkowego, rozstaw belek co 45- 65 cm. Sufit
    wykonany z płyt gipsowo kartonowych montowanych do podkładu z płyty OSB-3
    frezowanej 12mm.

    Więźba dachowa:

    Więźba dachowa drewniana płatwiowo - krokwiowo - jętkowa dwuspadkowa,
    wykonana z drewna sosnowego lub świerkowego K-27.

    Przekroje elementów więźby dachowej:

    krokwie 7/14 cm
    krokwie koszowe - 10/16 cm
    jętki - 7/14 cm
    płatwie 12/14 cm

    Ocieplenie dachu wełną mineralną 20 cm.

    Drewno konstrukcyjne zaimpregnowane atestowanymi preparatami
    zabezpieczającymi je przed działaniem grzybów domowych, grzybów
    pleśniowych i glonów oraz przed bakteriami i owadami (np. impregnat do
    drewna NW, ALTAXIN, Drewnochron) oraz preparatami zapobiegającymi
    rozprzestrzenianiu ognia (np. Ogniochron, FOBOS M-2).

    Pokrycie:

    Pokrycie dachu stanowi blachodachówka wykonana z blachy stalowej
    powlekanej gr. 0,5 - 0,6 mm.
    Blacha układana na łatach drewnianych 4/5 - 4/6 cm i deskowaniu pełnym z
    frezowanej płyty OSB - 3

    (zamiennie: dachówka ceramiczna lub gont bitumiczny)

  • 2. Data: 2009-03-13 18:23:34
    Temat: Re: Domy modułowe, a ciepło.
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    tranet...
> [...]
    > Stąd pytanie. Co sądzą Państwo o parametrach termicznych wymienionych
    > poniżej ? Wklejam to wszystko co zamieścił producent na ten temat

    [cut]

    milutko...

    to czego nie ma na stronie:
    brak mostkow termicznych (drewno z ktorego sa nadproza i konstrukcja ma taki
    wspolczynnik jak welna)
    tak ze sciana w kazdym miejscu ma identyczny opor cieplny (poza oknami i
    drzwiami oczywiscie)
    jest kilka wariantow warstw sciany dobieranych pod potrzeby klienta (cena,
    sposob ogrzewania itp.)
    podobnie z dachem
    generalnie sa to bardzo cieple domy (jak nie patrzec 30 cm ocieplenia ;-)
    wedlug mnie idealne do pomp ciepla
    taka kombinacja daje niezwykle niskie koszty zaopatrzenia w cieplo
    niski koszt budowy fakt ale
    przy pelnym wykozystaniu mozliwosci energetycznych (pompa ciepla, solary,
    odzysk z wentylacji)
    jest zblizony do tradycyjnych technologii
    tyle ze eksploatacja jest kilkakrotnie tansza

    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl