  • 1. Data: 2012-03-04 19:47:33
    Temat: Dopalacz do wentylacji mechanicznej
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Witam

    Czy mój pomysł ma sens? :

    Instalujemy na południowej stronie dachu kilka cienkościennych rurek fi 50mm
    o długości kilku metrów (ilość, długość i średnica do ustalenia) i
    podłączamy je do czerpni powietrza w wentylacji mechanicznej. W taki dzień
    jak dzisiaj, gdzie termometr pokazuje 2stopnie, ale na słońcu ciemne
    elementy są gorące - wentylacja pobierając powietrze zasysane z tych rur na
    dachu - myślę, że temperatura powietrza miałaby conajmniej kilkadzieści
    stopni.

    W sumie przy wentylacji grawitacyjnej też wystarczy, aby miejsca, gdzie się
    zasysa powietrze do domu - miały ciemne kolory i dłuższą drogę do przebycia
    po tych ciemnych elementach i mamy b.cieple powietrze

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2012-03-04 20:03:18
    Temat: Re: Dopalacz do wentylacji mechanicznej
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdann" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jak dzisiaj, gdzie termometr pokazuje 2stopnie, ale na słońcu ciemne
    > elementy są gorące - wentylacja pobierając powietrze zasysane z tych rur
    > na

    wszystkie takie wynalazki jeśli są do zrobienia tanio mają sens.

    b.

  • 3. Data: 2012-03-04 20:09:50
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    > wszystkie takie wynalazki jeśli są do zrobienia tanio mają sens.

    Zgadza się.

    Najtaniej - za parę zł, to wogóle byłoby kawałkiem rury spiro - powiedzy fi
    200mm, czy teżi taką jaką ma czerpnia - skierować wlot czerpni do
    pobierania powietrza spod blachy/dachówki - jest tam standardowo 10cm
    szczeliny (5cm łata + 5cm kontrłata). Myślę, że tam powietrze jest nagrzane.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2012-03-04 20:18:24
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-04 20:47, Bogdann pisze:
    > Witam
    .......... wentylacja pobieraj?c powietrze zasysane z tych rur na
    > dachu - my?l?, ?e temperatura powietrza mia?aby conajmniej kilkadzie?ci
    > stopni.

    Dobrze myślisz ale zapominasz o mocy.
    Możesz liczyć co najwyżej na 1 kW mocy z 1 metra kwadratowego
    powierzchni. Jak dasz kilka rurek fi 50 to pewnie ich powierzchnia nie
    będzie większa, jak 0,5 mkw (tylna powierzchnia rurki grzać nie będzie.
    Zakładając 100% sprawności możesz liczyć w pogodny dzień na 500 W, czyli
    tyle ile babcina suszarka do włosów z czasów PRL na pierwszym biegu.
    Jacek