  • 1. Data: 2012-03-04 14:24:46
    Temat: Stawki podatku od nieruchomości
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    Dostałem decyzję podatkową na 2012 roku i osłupiałem, widząc kwotę o 100%
    wyższą niż rok temu. Zajrzałem do zeszłorocznej decyzji, poszukałem
    maksymalnych ustawowych stawek i wygląda to następująco:
    stawka za m2/maksymalna stawka za m2
    2010
    budynki 0,54/0,67
    grunty 0,20/0,41
    2011
    budynki 0,70/0,70
    grunty 0,43/0,43
    Czy tylko moja gmina (Swarzędz k.Poznania) jest taka pazerna czy teraz
    wszyscy biorą maksymalne stawki?
    Do pełnego obrazu sytuacji muszę dodać że dojeżdżam do domu potwornie
    dziurawą drogą gruntową i od lat czekam na kanalizację.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 2. Data: 2012-03-04 14:48:30
    Temat: Re: Stawki podatku od nieruchomości
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-03-04 15:24, mkonst pisze:
> [...]
    > Do pełnego obrazu sytuacji muszę dodać że dojeżdżam do domu potwornie
    > dziurawą drogą gruntową i od lat czekam na kanalizację.

    mała gmina na śląsku:
    budynki mieszkalne 0,67
    grunty pozostale 0,29

    michal

  • 3. Data: 2012-03-04 15:03:00
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > Do pełnego obrazu sytuacji muszę dodać że dojeżdżam do domu potwornie
    > dziurawą drogą gruntową i od lat czekam na kanalizację.

    U mnie również w tym roku zastosowane zostały maksymalne stawki (poza
    gruntami pozostałymi).

    A tak z ciekawości - ile w sumie tych podatków płacisz rocznie?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-03-04 15:45:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2012 15:24, mkonst pisze:

> [...]
    > Do pełnego obrazu sytuacji muszę dodać że dojeżdżam do domu potwornie
    > dziurawą drogą gruntową i od lat czekam na kanalizację.

    Ja mam 45 groszy za m2 powierzchni mieszkalnej i 15 groszy za m2 działki
    budowlanej. Gmina Nadarzyn. Ale w sumie sporo komercyjnych inwestycji
    jest w okolicy i gmina może sobie pozwolić na podatki zachęcające do
    osiedlania.

    Za to podatek za grunty rolne ponoć wzrósł czterokrotnie.

  • 5. Data: 2012-03-04 17:20:55
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    wolim wrote:
    > A tak z ciekawości - ile w sumie tych podatków płacisz rocznie?

    Wg tegorocznej decyzji mam zapłacić 639,- zł

  • 6. Data: 2012-03-04 17:40:44
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):
    > mała gmina na śląsku:
    > budynki mieszkalne 0,67
    > grunty pozostale 0,29

    A gdzie konkretnie na Slasku?
    U mnie (powiat Gliwice)
    mieszkalne - 0,67
    gospodarcze + garaze w innych bud: 7,06 :(
    pozostałe grunty - 0,41

    R.

  • 7. Data: 2012-03-04 18:20:44
    Od: kris <c...@u...pl>

> [...]
    > Do pełnego obrazu sytuacji muszę dodać że dojeżdżam do domu potwornie
    > dziurawą drogą gruntową i od lat czekam na kanalizację.

    A co powiecie na wzrost opłaty za użytkowanie wieczyste o 1.100% (x11) ?
    W wycenach do aktualizacji przyjęto, że bez znaczenia dla ceny gruntu
    były stawki opłat...

  • 8. Data: 2012-03-10 11:32:18
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-04 19:20, kris pisze:

    > A co powiecie na wzrost opłaty za użytkowanie wieczyste o 1.100% (x11) ?
    > W wycenach do aktualizacji przyjęto, że bez znaczenia dla ceny gruntu
    > były stawki opłat...

    Opłata za użytkowanie wieczyste wynosi ZAWSZE 1% wartości nieruchomości.

    Jak się nie zgadzasz z wyceną to odwołuj się do SKO.

    M.

  • 9. Data: 2012-03-12 08:09:40
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > Czy tylko moja gmina (Swarzędz k.Poznania) jest taka pazerna czy teraz
    > wszyscy biorą maksymalne stawki?

    A u nas gmina w tym roku zrezygnowała z podatków od osób fizycznych i
    mamy 0:) Niestety każdy musiał wypełniać znów kilka papierków a tak to
    normalnie przychodził podatek do płacenia. W tamtym roku też jakoś dużo
    nie było bo koło 50gr/m2