  • 41. Data: 2017-02-19 23:05:32
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-19 o 10:58, ToMasz pisze:

    > siadłem przed kontem w banku i poprosiłem o historę wpłat na konto
    > gazowni. historia jest od 2012 do teraz:
    > mieszkanie 41m2 nieocieolone mieszkanie, zupa, prysznich kaloryfery -
    > 1260zł na rok

    Z tego jedna zewnetrzna sciana...

    > mieszkanie 56m2 ocieplone zupa prysznic kaloryfery 1350 na rok (nie wiem
    > skąd przyrost. zwalam na syna który dojrzewa i śmierdzi jak cap, więc na
    > siłę jest wpychany pod prysznic codziennie)
    > Ile z tego przypada na ogrzewanie? Połowa maksymalnie.

    U mnie tez jest koszt grzania wody.

    > 91m2, firma. gaz tylko na ogrzewanie i zupę (więc conajmniej 90%
    > ogrzewanie) z jednej strony okno alu na całą ścianę, z drugiej drzwi
    > garażowe na których tworzy się warstwa lodu (ale to pomieszczenie (małe)
    > akurat jest ogrzewane do kilku stopni, nie kilkunastu). Koszt 1800zł na
    > rok.

    Pomnoz razy dwa i wyjdzie 3600 bez CWU i ludzkiej egzystencjalnej temp.
    powyzej 20C.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2017-02-19 23:09:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-19 o 10:47, Budyń pisze:

    > nie ma zakazu zeby punkt rosy w scianie nie był, niech sobie bedzie - tam sie
    bedzie pojawiac woda. Kluczem jest zeby wysychała szybciej niz powstaje
    (dlugookresowo), w szkieletowcu:zeby nie spłynęła niżej gdzie nie bedzie wysychac
    itp.
    > Folia na scianie oczwywiscie znakomicie poprawi sytuacje.

    A nawet zwykla farba lateksowa. Ogolnie bzdety z tym punktem rosy.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2017-02-19 23:24:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 22:56:15 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    jakosci zimy. Z ogimetu srednie temperatury i wiatr zapodac z najblizeszgo tobie
    punktu pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    385&ndays=30&ano=2017&mes=02&day=18&hora=18&ord=REV&
    Send=Send

    > To jest latwe. Dawaj jeszcze zeszly rok, bo z tym wlasnie jest lekki
    > problem.

    date w linku zmieniasz i masz rok ubiegly

    > Budyn, ale gdzie Ty mieszkasz, ze chcesz rozmawiac o oczywistych
    > sprawach? Naprawde nie widzisz zimy w tym roku?

    jest zimniej, ale jak bardzo to nie wiem, strzelam ze srednia temperatura i wiatr i
    tak bedą zblizone do ubieglorocznych. To sie wbrew pozorom niewiele zmienia.

    b.

  • 44. Data: 2017-02-19 23:34:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-18 19:42, Kris wrote:
    > Gdybyś went mech + reku miał z połowę* tego byś odzyskał

    Masz na myśli że to już ten moment kiedy rekuperator zwraca się *zanim*
    czarne dziury wchłona ostatnie atomy materii?

  • 45. Data: 2017-02-19 23:47:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze i nie bzdety jak da sie policzyc kiedy i w jakich sytuacjach wystapi i
    obliczenia sa powtarzalne. Ale w realu takie sytuacje musza wystepowac niezbyt czesto
    i najczesciej grzyb sie robi jak jest uszkodzona sciana, tynk, jakies przecieki z
    dachu sa, nieszczelna lub zapchana rynna. Ocieplanie z zewnatrz jest duzo drozsze niz
    od srodka i syfu w mieszkaniu nie ma. Z moich skromnych bo trwajacych z 35 lat
    obserwacji wychodzi ze poltora czy dwa centymetry styropianu od srodka jest
    rownowazne 10 centymetrom z zewnatrz. Sasiad ma w kuchni sciane zewnetrzna oklejona
    korkiem. Ze trzy milimetry tego korka jest i od scian po plecach nie ciagnie. U mnie
    sa na takiej samej scianie kafelki i gdyby nie to ze mam ocieplony sufit a on nie ma
    musialbym duzo wiecej w kuchni grzac zeby miec taki komfort cieplny jak sasiad.
    Mieszkania sa w lustrzanym odbiciu czyli nie ma zadej cechy ktora by falszowala
    wyniki. U niego komfort cieplny przez ten korek jest wyzszy pomimo o stopien nizszej
    teperatury. Wracajac do punktu rosy. Beda budynki wnktorych ocieplanie od srodka moze
    byc ryzykowne. Ale to jakis margies bedzie. Poza tym ja ocieplac bydynki zabytkowe
    zeby nie zniszczyc albo zaslonic elewacji. Je mozna ocieplac tylko od srodka i niby
    ich ten punkt rosy nie bedzie dotyczyl?

  • 46. Data: 2017-02-19 23:53:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 23:24:58 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    385&ndays=30&ano=2017&mes=02&day=18&hora=18&ord=REV&
    Send=Send

    > date w linku zmieniasz i masz rok ubiegly

    i tu mozna obrazkowo zobaczyc
    http://www.imgw.pl/klimat/

    wychodzi ze ta zima była normalna, a kilka ubiegłych (2014,15 i 16) znacznie
    cieplejsze

    b.

  • 47. Data: 2017-02-20 00:03:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-19 o 23:24, Budyń pisze:

> [...]
    385&ndays=30&ano=2017&mes=02&day=18&hora=18&ord=REV&
    Send=Send

    > date w linku zmieniasz i masz rok ubiegly

    Łokiej, do kompletu wstawiam zeszly rok:

    http://www.ogimet.com/cgi-bin/gsynres?lang=en&ind=12
    385&ndays=30&ano=2016&mes=02&day=18&hora=18&ord=REV&
    Send=Send

    W tym roku 18 lutego jest pierwszym dniem dodatniej, minimalnej
    temperatury. Pomijajac kilkunocne incydenty, 26 stycznia zeszlego roku
    skonczyl sie mroz. Wg. sredniej nawet dzien wczesniej a 17 luty to
    jedyny spadek sredniej ponizej zera.

    > jest zimniej, ale jak bardzo to nie wiem, strzelam ze srednia
    temperatura i wiatr i tak bedą zblizone do ubieglorocznych. To sie wbrew
    pozorom niewiele zmienia.

    Temperatury kazdy widzi. Wiatr tez jest w tabelce i pobieznie widac, ze
    rok temu wialo mocniej. Nie bez powodu w tym roku mowi sie o smogu.
    Widac go ladnie w gorach jak sie wyjedzie powyzej 1000m npm. Ogolnie w
    dolinach syf i smrod palonego wegla, jakiego nie czulem od kiedy
    rozstalem sie z paleniem weglem w poprzednim mieszkaniu.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2017-02-20 00:09:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-19 o 23:53, Budyń pisze:

    > i tu mozna obrazkowo zobaczyc
    > http://www.imgw.pl/klimat/
    >
    > wychodzi ze ta zima była normalna, a kilka ubiegłych (2014,15 i 16) znacznie
    cieplejsze

    Zima moze i normalna, ale w zeszlym roku dla mojej okolicy wg. kolorow
    mapy temp. srednia byla powyzej 0C a w tym roku ponizej -4. Skoryguj o
    wiatr i odkryjemy tajemnice nizszej kwoty na fuckturze, mimo nizszej
    temperatury. Nie uwazasz, ze powinno byc odwrotnie gdyby co?

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2017-02-20 00:31:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Moze i nie bzdety jak da sie policzyc kiedy i w jakich sytuacjach wystapi i
    obliczenia sa powtarzalne.

    Bzdety, bo w scianach 1W, znanych od setek lat taki punkt nie generuje
    zadnych problemow. Oczywiscie pojawialy sie grzyby w rogach scian, ale
    przy dzisiejszych, ocieplonych domach tego problemu juz nie ma. Co maja
    powiedziec dzisiejsze sciany 1W jak Porotherm, czy Ytong? Ludzie nie
    grzybieja a punkt rosy wypada w srodku sciany. Fakt, ze taka sciana nie
    ma w ogole ocieplenia, co sprzyja jej suszeniu z zewnatrz, ale podobny
    proces zachodzi tez od wewnatrz latem. Dziwny pomysl z tym grubszym
    ocieplaniem cieplejszej sciany.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2017-02-20 09:18:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-20 o 00:31, Maniek4 pisze:

> [...]
    > ale podobny proces zachodzi tez od wewnatrz latem. Dziwny pomysl z tym
    > grubszym ocieplaniem cieplejszej sciany.

    Jak ściana nie jest w ogóle ocieplona to woda, która się wykropli w
    ścianie szybko wyschnie i w takim przypadku problem nie istnieje.
    Zwłaszcza, że przy dużych mrozach powietrze ma prawie zerową wilgotność
    bezwzględną i parowanie wody ze ściany nawet przy niskich temperaturach
    zachodzi. Jak więc widać odparowanie zachodzi przez cały rok, zarówno
    zimą jak i latem. Dlatego problem ten nie istnieje w ścianach
    jednowarstwowych.

    Problem się zaczyna, kiedy ściana będzie docieplana.

    Jak dasz zbyt cienki styropian to ta woda nie ma jak odparować, bo
    styropian nie przepuszcza ani wody, ani pary na zewnątrz. Jedyna droga
    to tylko w kierunku do wnętrza domu, ale tutaj zawsze wilgotność jest
    większa toteż odparowanie będzie utrudnione. Dodatkowo punkt rosy
    przesunie się bliżej styropianu czyli dla odparowania para będzie miała
    dłuższą drogę do przebycia - trudniej będzie odparowywała. Poza tym
    przez dłuższy okres czasu w ciągu roku będzie występował punkt rosy w
    ścianie.

    Jak dasz odpowiednio grubą warstwę styropianu to ściana będzie
    cieplejsza, a punkt rosy przesunie się do warstwy styropianu. Może się
    on pojawiać w ścianie tylko okresowo przy ekstremalnie niskich
    temperaturach na zewnątrz. I tu jest cała idea docieplania.

    Najgłupszy pomysł to docieplić stary dom z grubymi 40-60cm ścianami 5cm
    warstwą styropianu.