  • 1. Data: 2010-03-05 15:18:53
    Temat: Dracena
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Jak pielegnujecie draceny. Zakupiona kilkka mies. temu (1.5m), liście
    (końcówki) zaczynają usychać...
    Doradzcie jakie podlewanie, "odżywki", itp :) Pozdr

  • 2. Data: 2010-03-05 18:59:09
    Temat: Re: Dracena
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak pielegnujecie draceny. Zakupiona kilkka mies. temu (1.5m), liście
    > (końcówki) zaczynają usychać...
    > Doradzcie jakie podlewanie, "odżywki", itp :) Pozdr

    Ja polewam w zimie raz w tygodniu, a w lecie (od marca) dwa razy. i bardzo
    dobrze mi się rozwijają. Trzymam na wschodnim oknie, bardzo słonecznym, nad
    kaloryferem. Dwa albo trzy razy musiałem pięknie rozwinięte draceny
    obrzeżone oddać przyjaciołom, bo mi zasłaniały okno całkowicie, a nie mam
    gfdzie indziej miejsca. Teraz mam inną, bardzo piękną, Gdy ją o
    szarozielonych, szerokich wstęgowanych liściach. kupiłem to miała jakieś
    20cm wysokości, Teraz, po dwóch latach ma już 95 cm (od parapetu) i znów za
    jakieś dwa lata będę jąmusiał komuś podarowaćZasychanie końców, może
    świadczyć o zalaniu. Ale także może po prostu u państwa nie będą się
    trzymać. U mnie na przykład bardzo dobrze trzymają się fikusy, podczas gdy
    inni narzekają, że się nie trzymają, a wiele innych roślin, rzekomo łatwych
    w uprawie, ginie mi w stosunkowo krótkim czasie.
    Co do zalania, radzę sprawdzić - wyjąć z donicy i zobaczyć, czy korzenie nie
    gniją.. Jeżeli tak, to gnijące korzenie usunąć i przesuszyć roślinę. Potem
    podlewać umiarkowanie, gdy zcznie przesychać... I generalnie, lepiej jest
    dopuścić (nie za często) do przesuszenia rośliny niż do zalania. Życzę
    powodzenuia.