    From: "Andrzej Cieslak" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drewno opalowe - ciezar 1 mp
    Date: Sun, 7 Nov 2010 08:14:40 +0000 (UTC)

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Czesc,
    > Czy ktos z grupowiczow sprawdzal kiedys, jak sie ma ciezar 1 "metra
    > przestrzennego" ukladanego drewna w szczapach badz klockach do ciezaru 1 m3
    > litego drewna danego gatunku (oczywiscie o tej samej wilgotnosci)?
    > Przypuszczam, ze jakies 30% trzeba odjac, ale jak wiadomo, na oko to drwal
    > w szpitalu...
    > Pytam, bo nie chce przeladowac przyczepki. Zwazyc zaladowanej nie mam
    > gdzie.
    Ja bym wzial do tego tartaku, czy skladu drewna zwykla kuchenna wage wazaca
    np. do 5 kg. Zwazylbym trzy szczapy roznej wielkosci [zakladam, ze wszystkie
    szczapy maja te sama dlugosc] dodal wyniki, a nastapenie podzielil przez trzy.
    Otrzmalybm w ten sposob srednia wage jednej szczapy. Dalej policzylbym ilosc
    szcap w teym metrze przestrzennym i pomnozyl te ilosc przez srednia wage
    jednej szczapy. Wynik nie bedzie dokaldy, ale do oceny ladownosci przycze py
    wystarczajacy.
    P.S. Jezeli waga okazalby sie za mala, bo szczapy waza np. 10 kg jedna, to na
    taka okoliczosc wez ze soba siekiera, albo pile i dana szczape podziel na dwie
    czesci wazac nastepnei kazda z nich.
    Pozdrawiam Anstan