  • 1. Data: 2009-03-09 18:20:41
    Temat: Drzewo na dach z tartaku czy z lasu?
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Witam

    Chce w małopolsce kupić drzewo na dach
    chciałem w tartakach ale leśnicy mówią że ci w tartakach oszukują i kroją z
    podsuchów. Mam też możliwość kupienia normalnie legalnie drzewa w lesie i
    zawiezienia do tartaku do cięcia, ale czy to lepsze rozwianie ?

    Prosze wypowiedzcie się

  • 2. Data: 2009-03-09 19:20:53
    Temat: Re: Drzewo na dach z tartaku czy z lasu?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kolega" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z podsuchów. Mam też możliwość kupienia normalnie legalnie drzewa w lesie
    > i zawiezienia do tartaku do cięcia, ale czy to lepsze rozwianie ?

    I chcesz posadzić to drzewo na dachu? Bez sensu.

  • 3. Data: 2009-03-09 19:32:34
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    nie
    chce wyciągnąc z lasu bo bedzie to rzeczywiście sosna
    a nie podsuch jodłowy

  • 4. Data: 2009-03-09 22:16:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kolega" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > z podsuchów. Mam też możliwość kupienia normalnie legalnie drzewa w lesie
    > i zawiezienia do tartaku do cięcia, ale czy to lepsze rozwianie ?

    Witam,
    Mój tata tak zrobił jakieś 15 lat temu. Wybrał rosnące drzewa w lesie,
    zawiózł do tartaku, gdzie to przetarli (oczywiście był przy tym i patrzył im
    na traki :)) Drewna, które kupił za tę samą kwotę, co kosztowałaby więźba,
    wystarczyło na więźbę, deskowanie dachu, podłogę na strychu i jeszcze
    mnóstwo szalowania. Naciął się tylko na jednym drzewie, w którym była
    dziupla.
    Mój wujek, który kupuje setki metrów drewna rocznie, kupuje tylko w lesie.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-03-10 14:04:41
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > dziupla.
    > Mój wujek, który kupuje setki metrów drewna rocznie, kupuje tylko w lesie.

    musisz przeliczyć, wydajność ze 30-40%, koszt transportu drewna do
    tartaku, przetarcie, transport do Ciebie. Może wyjdą Ci kantówki takie
    jak chcesz, może trochę calówki i łat. I oczywiście w lasach też ci mogą
    sprzedać zalegające jesienne drewno :). Lasy też mają ciśnienie żeby
    sprzedać.

    pzdr.
    rafał