  • 31. Data: 2009-12-24 12:17:03
    Temat: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 23 Gru, 20:46, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    wentylatora, który ma pracować na wolnych obrotach.

    > Niestety, nie mogę się z Tobą zgodzić. W moim piecu jest sterownik, którym
    > można ustawić moc wentylatora, ale mimo to, producent przewidział przesłonę
    > na wentylatorze. Mało tego! W instrukcji napisane jest wprost, żeby moc
    > wentylatora regulować przesłoną.

    Pomysl logicznie. Wentylator ciagnie powietrze jesli przyslonisz go to
    mieli powietrze w miejscu. Szkoda szkoda pradu.
    Warto jednak miec sterownik do wentylatora od 0 obr/min do ilus tam.

  • 32. Data: 2009-12-24 19:59:39
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 21:38:51 +0100, Jacek \"Plumpi\" napisał(a):

    > Jest to powszechnie znane zjawisko, które powstaje ze względu na
    > rozrzedzenie powietrza, a tym samym zmniejszeniu oporów tarcia.
    To normalne zjawisko w przypadku maszyn przelywowych (a do takich naleza
    wentylatory osiowe i promieniowe) - po zdlawieniu spada zapotrzebowanie
    na moc (ale i sprawnosc tez). Rozrzedzenie nie ma nic do rzeczy (za male)
    - jak zdlawisz wylot tez to samo zaobserwujesz. Po prostu praca na
    przetloczenie czynnika jest proporcjonalna do iloczynu roznicy cisnien,
    przeplywu i sprawnosci.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 33. Data: 2011-02-10 08:46:24
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > samej regulacji. Nie chcę się tu rozpisywać dlaczego, ale napiszę w
    > skrócie, że powoduje to niestabilność obrotów wentylatora oraz utrudnia
    > start wentylatora, który ma pracować na wolnych obrotach.

    Akurta się z tym nie zgadzam ponieważ wentylator reguluje przepływ owszem
    ale w trybie pracy
    natomiast zasłona w trybie zarówno pracy (wentylator ma ograniczony pobór
    powietrza)
    jak i w trybie podtrzymania kiedy to powietrze zamoczynnie przepływa przez
    wentylator i zasuwa do paleniska.
    I do tego właśnie służy również zasłona.
    Zatem reguluje się mocą wentylatora owszem i niekorzystnie jest jesli się
    męczy a nie ma skąd zassać
    dlatego reguluje się moc do potrzebne waertości a potem zasłoną do
    samoczynnego przepływu powietrza
    potem ewentulanie koryguje moc i potem ew. koryguje zasłonę, aż wartości
    będą właściwe.

    Rafał